Omgång 34: Rögle BK - HV71

Fattar inte varför det gnälls så jävla mycket här på forumet… så länge man leder så är det ju skit samma hur dom spelar…

Vi har ingen offensiv spets. Shls bredaste men trubbigaste lag. Jag saknar tiden då vi hade en grym första kedja och har mycket hellre det än 4 brunkar linor. Fan samtliga av våra guld så hade vi seriens bästa första kedjor

Nej det har du ju rätt i. Men det är ju det att man vill och tycker att det ska se bättre ut. Men det är helt klart poängen som räknas och blir det 3 idag så glömmer man ju detta snabbt.

Hur länge tror du ledningen håller? Det ser bräckligt ut.
Men visst. Håller detta är det åtminstone en vinst.

Christense VILKET Snyggt mål :smiley: :smiley:

Skönt! 3p trots att man spelar jämnt med Rögle(!).

Något som är positivt att ta med sig från matchen (och den senaste tiden i allmänhet) är att vi lyckas vinna trots att vi just nu inte spelar någon lysande hockey…

Kan det vara så att du är helt novis på området, eftersom du svarar som du gör? Som moderator tycker jag att man ska ta åt sig av kritiken och svara på ett korrekt sett. Borde ju faktiskt ligga i Ert intresse då upplevelsen är viktig på ett forum och ni borde tänka på forumets bästa?

Men som sagt, jag tror och det låter som du är helt novis inom detta område, så jag hoppas att någon annan moderator som är mer insatt kan ge ett korrekt och nyanserat svar.

Hå Hå Ja Ja Det var en pers :blush:

Oh vad skönt!!

13, 11 och bengans kedja får godkänt, försvaret bra.
Linus stabil.
Men var är resten?

Alla måste upp. Snart vill jag ha besked om hur min supporter-vår ska bli.
Möjligtvis har jag redan fått det…

Det skall man ju vara MEN Rögle har ju inte fått direkt storstryk av något lag. Ett kämpalag som alla får jobba hårt för att slå. HV har ju haft problem i sådana här matcher förr och då även förlorat så visst är det skönt med 3 poäng. Det finns mycket att önska men tycker det ser bra upp bakåt och det kan räcka en bra bit även det.

Tack för de 3 poängen…Apropå gnäll, vi vinner mot ett hårt skadedrabbat Rögle, men…Hv släpper in mer mål i PP än vad man gör, vi har en kapten som inte tillför något, förutom några vunna tekningar, vi har Arlbrandt som är en gåta…Söderström Sundh och Brännström var bra ikväll. Många kan mycket mycket bättre…Imorgon blir det proppen ur :slight_smile:

Håller med dig! Tycker verkligen Brännström borde få chansen i pp vad har man att förlora?!

Vi vann och gjorde det som krævdes. 3 nya poæng imorgon.

Hoppas att eran whisky ær gammal och ølen ær kall.

Då var Simon Önerud tillbaka i toppen av interna poängligan igen då trots 10 matcher mindre spelade en de flesta.

18p på 22 matcher klart godkänt och över förväntan. Verkar passa bra in med Tedenby vilket han gjort tidigare också.
Den kedjan kan man gott fortsätta med även nästa match.
Thörnberg Arla Brithen får väl fortsätta gnugga och det tror jag är tanken från Lindbom att de ska få göra fast med mindre speltid tills de kommer igång ordentligt. Säkerligen därför Sandbergs lina spelade första-lina idag. Helt rätt tycker jag då de varit bäst sista tiden tillsammans med Tedenby.

En moderator är inte samma sak som en admin, det borde du kanske fatta kan man tycka eftersom du stoltserar med att du lever i 2017 å allt? Från en som åtminstone lever i 2008 så kan jag tips om något som heter google, där kan man söka på moderator å då kan man lära sig vad som skiljer den rollen från texvis en brandman, jurist eller en administratör för ett diskussionsforum på internet.

Tycker väl dock att en moderator ska kunna vara behjälplig vid allmänna frågor mm. Det gäller både på nätet och i verkligheten. Detta trodde jag att du visste om när du blev invald till moderator, det är nämligen en av många uppdrag man har som mod. Men det kanske är så att admin som värvade Er moderatorer inte förklarade för Er vad och hur en moderator arbetar?

Kan ni däremot inte svaret på en fråga eller känner er osäkra, så kan man ju alltid föra den vidare till rätt person, te x en admin för att sen återkomma med ett svar, istället för att vara oförskämd.
Bara för att en medlem (jag) ställer ett par frågor angående forumet och dess användarvänlighet så behöver ni inte ta det så personligt (som jag fick uppfattningen om att det var) jag menar inget elakt mot Er moderatorer eller nått sånt, utan jag bara ifrågasatte varför man inte kan ta sig en funderare på att e v uppgradera forumet och göra det än mer användarvänligt!

Så jag förväntar mig fortfarande ett nyanserat svar i från Dig, (Diabolics) alt Shitkicker, eller någon annan ansvarig, och inte en massa trams och dumheter!

Mvh

KnoxStark

JP-femman

5+ Oscar Sundh
4+ Mattias Tedenby
3+ Simon Önerud
2+ Linus Söderström
1+ Erik Brännström

Presskonferensen: roglebk.se/artikel/orglaixw9 … rogle-hv71

Sjukt offtopic, men jag ska svara.

Ja, det finns problem med vår version av PhpBB och det är värt att kolla på efter säsongen.

Och att det är kostnadsfritt spelar givetvis roll eftersom vi har typ noll budget. Å andra sidan så är det okunnigt trams att påstå att “öppen källkod” inte är “riktig programvara”, sen betyder inte att all Open Source är bra - men om man avfärdar hela konceptet som “inte riktig programvara” så hoppas jag inte du öht jobbar inom it, webb eller liknande. (Världens populäraste CMS är t.ex open source… bl.a.)

Den senaste versionen av PhpBB släpptes f.ö inte 2012, den släpptes för 11 dagar sen. Hello 2017… :wink:
Det är f.ö fortfarande världens populäraste forumsystem.

Men som sagt, efter säsongen ska jag kolla på detta. Antingen så uppgraderar jag PhpBB till en nyare version eller så installerar vi nåt helt nytt.