Omgång 35: Djurgårdens IF - HV71

[size=150]Djurgårdens IF - HV71[/size]

HV71 reser till Stockholm för match mot Djurgården
på tisdagen. Efter segern mot LHC på lördagskvällen
så skulle det sitta fint med tre nya poäng mot DIF.

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Viktigt om vi kan ta poäng mot Djurgården, för jag tror vi kommer nolla både mot Växjö och Luleå.

Djurgården har Jakob Josefsson, Marcus Högström, Sebastian Strandberg och Anton Herman borta pga skada och Dick Axelsson är ännu oklart om han kommer till spel i morgon. Det är några hyffsat tunga avbräck.

Tror på uddamålsvinst för HV.

HV kan klättar upp till plats 10 idag. Det borde vara motivation om nåt.

Tagit ledigt för att kunna se matchen ikväll så jävlar om dom suger :sunglasses:

Wedin har verkligen haft bra snurr på skridskorna sista matcherna.
Jag är visserligen inte helt nöjd med Önnerudsnivå. Han kan betydligt bättre men kanske inte är i form för att verkligen bära upp en kedja idag. Men han är ju inte heller det stora problemet i den kedjan! Borde inte Wedin och Önnerud få leka med någon som åker lite mer skridskor och kan, om inte hänga med så i alla fall dra nytta av de andras tempo.
Är det någon som sett någon träning som kan skvallra om det testats något?
Jag skulle tom tycka det var intressant att skicka in Wennlund som växlat upp lite på slutet.
Där finns det i alla fall en teoretisk uppsida att hoppas på. DVS att hans utveckling accelererar av ett sådant test.
Kanske också skulle funka som en pik till Stoa. Prestera nu eller flyttas ner!

Är Dicken med så blir det problem då hans närvaro skrämmer skiten ur mig.
För när han är på humör så kan han nästan ensam sänka ett lag. Men kan också ensam sänka sitt egna lag.
Men mot just oss så brukar det vara att alla spelare gör sina bästa matcher.

Hoppas verkligen Hv är påkopplade och har med sig lite mer självförtroende efter segern senast!

Dicken är med…

Sjukt. De saknar flera nyckelspelare, men tycker ändå de ställer upp med ett minst lika bra lag som HV (och då saknar vi Törngren. Räknar inte in Emil).

Det trodde man inte inför säsongen. Och inte Rahm heller…

Ang. Emil. Står på hemsidan att han är skadad (inget mer) och att det rör sig om dag till dag. Vore ju otroligt starkt om det faktiskt var så att Lillis plockat bort honom.

Hult med som materialare…

Kniven mot strupen i varje match… helvete vilken viktig match detta är!

Tyvärr brukar domarna ofta bjuda DIF på lite pp på hemmaplan.

Hv ligger tydligt på insidan i försvarszon vilket är skönt att se.

Underbart att Rahm äntligen är borta rent taktiskt.

Kom igen nu. ViNN

Vart håller Törngren hus?

Mkt Djurgården nu

Fan vilket dåligt försvarspel.

Timeout läge? Defensiven helt ihålig. Inte ETT skott på mål.

Spelar de såhär så är det tokförlust

Idiotiskt, säkert Emils fel :slight_smile:

Arell…onödigt!

Fan… bp. Piss-start

Kass inledning och nu BP :imp: