Omgång 35: HV71 - Frölunda HC

[size=150]HV71 - Frölunda HC[/size]

Offensiven har blivit bättre men defensivt ser det inte
så bra ut med sex insläppta mot FBK på hemmaplan. Men
vi får hoppas att det ser bättre ut när Adam Almqvist och
hans Frölunda kommer på besök på torsdagskvällen.

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Oj vad jag skulle vilja se denna match live… hinner dock inte. Skitans.

Förra matchen var grym. HV har väl full pott mot glennlunda denna säsong?

Stämmer.
Vinst med 3-1 i Scandinavium och 5-4 i Kinnarps.

Frölunda är riktigt på gång nu. Ska bli en härlig värdemätare. :slight_smile:

Blir vinst idag gubbar! Tror på en kanonmatch av HV idag.

Som vanligt när Hv möter “topplag” så är men skraj och tror de ska få storpisk.
Men det är då de brukar höja sig jämfört när de möter bottenlag.

Men senaste matchen mot FBK ger mig dåliga vibbar och det gäller att hela laget spelar försvar och spela färdigt situationerna och inte tro att någon annan ska lösa det.
Sen är det viktigt som Lindbom alltid säger men som sällan händer att vi inte ska sitta i utvisningsbåset!
Åk skridskor och skapa långa anfall är medicinen mot Frölunda och ett jävla Go på publiken så fixar vi detta!

PP :question: :question:

Jaaaaaaaaaaaa

Oj Blev ju bra till sist :smiley:
JJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJ
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAA
AAAAAA

HV har svårt att ta sig ur egen zon. Spelar alldeles för smånätt. Det verkar inte som att man kommer att kunna ändra på det den här säsongen. Fattar inte att det är så svårt att värdera när det är bättre att bara dumpa ut pucken. Jag förstår inte varför man envisas med att alltid spela sig ur egen zon för att sen dumpa in pucken i anfallszon. Jag tycker man borde spela tvärtom.

Milde makaron va slappt försvarsspel…

Svagt målvaktsingripande på 1-1. Trots att passen annonserades i förra veckan hinner inte PW över.

PW är inte där idag heller. Snälla Linus bli frisk snart.

Men herregud! Hur spelar dom försvarsspel idag, då? Stortorsk om det fortsätter såhär!

Varför känns det som att HV ska leda med 4-5 mål innan man ska slippa va nervös…

Ett till bjudmål. Hade Engvall fokuserat mer på att röra sig än att på att försöka haka Mursak hade han inte haft en möjlighet i världen att göra mål där.

Svårt att vinna matcher om man kliver ut i mjukisbrallor ist för arbetskläder!

Zanetti stillastående i anfallszon och obegripligt seg förflyttning av PW. PW måste upp rejält och Hedberg måste få mera speltid på Zanettis bekostnad.

HV vinner inte en enda närkamp just nu. Tvåa på allt för tillfället.

Konstiga bedömningar där man kan sätta klubban i ryggen innan spelarn nått pucken. Sen kommer det nog en sketen lätt tripping och då är det roligt.

Hur är Stenlund självförtroende egentligen? Hmmm