Omgång 35: HV71 - Rögle BK

[size=150]HV71 - Rögle BK[/size]

Ny match mot Rögle, nu på hemmais. Efter segern i Ängelholm på fredagskvällen
så ska det väl kunna gå vägen även på hemmaplan. Lias, Reese och Laine är fortfarande
borta.

Shl: shl.se/play/video/15343838

[size=150]FORZA HV71!![/size]

På senaste 5 matcherna har vi tagit 12 av 15 poäng och hakat på täten igen. Nu har vi dom viktigaste matcherna framför oss hitta spelet och plocka mycket poäng och självförtroende. Av de 10 kommande matcherna har vi bara 2 svåra matcher och 8 dör vi borde kunna vinna samtliga om vi spelar vårt spel i 60 minuter varje match med Söderström i mål och gör minst 2 mål. här finns en riktigt bra chans att avancera ordentligt o bygga upp en fin streak. Ja tror inte de är omöjligt att plocka 20 poäng på dessa matcher kanske även ännu fler o då ligger vi i klass med Frölundas poängsnitt. Ska bli spännande att följa dessa matcher och poängutdelningen.

Bra med en seger igår, trots att det var svårt att få igång nåt direkt spel. Segt, grötigt och ganska slarvigt.

Hoppas man kan få till lite mer fart och tyngd idag så att man kan skapa mer arbetsro genom fler mål tidigare. Jag tror att HV kommer att vara mer taggade inför hemmapubliken och vinna ikväll också. Om man gör det så har man ett bra utgångsläge att hänga på i topp 4!

Kom igen, HV!

I senaste matchen tog Abbott helt över Arlbrants plats efter att den senare slagit det andra idiotpasset i PP på kort tid som gav Rögle kontring. Ser nu i laguppställningen att Arlbrandt är petad till 4:e kedjan / extra spelare.

Ikväll funkar pp bra, pga att Lindbom rört om rejält. Thörnberg vaknar efter sin törnrosa-sömn och levererar lite energi.
Målvaktsspelet stabilt, tillsammans med fint försvarsspel med Hansson i spetsen.
Arla tar sig i kragen och slår några smörpass. Sundh och Önerud fortsätter att spela hårt och jobbigt.

Lindbom ger HV ordern att spela på kropp, och visar genom handling att han vill mer än vi sett hittills.

Det är iallafall min önskan.

Arla extraforward idag… På tiden.

DIF slog brunnäs. Bra. Nu vill jag se lite PP mål. Ketchup please!

vid vinst är det tredjeplats som serveras.

HV slår Rögle, sen hoppas vi att Örebro slår Linköping…då klättrar vi till 3e om jag räknar rätt

helt rätt, trodde lhc hade spelat redan idag…

vi är bortskämda med bra starter… detta är inte en av dem.

Brithen avstängd för bentackling?

Bentacklingar är det värsta jag vet…så onödigt av Brithén

hur [size=200]FAN[/size] kan det bli kvittning när idioten kommer in som tredjegubbe å börjar veva??? :open_mouth: :open_mouth: :open_mouth: :open_mouth:

varför fick borgman 2+2?

Släpp handbromsen HV…ser ju helt krampaktigt ut

2+2 för Borgman fick han 2 för den klockrena tacklingen eller?

Vet inte rätt uppenbart att domarna tappat det fullständigt.

nej… PP

Nu sitter den.