Omgång 35: HV71 - Rögle BK

HV71 vs Rögle BK

Det är en sådan dag. Hiss eller diss, ingen vet. Det finns inte så mycket prosa att dra fram ur byrålådan. Saker ligger där de ligger. Framför oss ligger tre fina glänsande poäng, redo att knipas.
Knipmuskeln är överbelastad, vi behöver motsvarande islossning, ketchupeffekt eller propplösning. Vi töjjar inte mera. Ge oss en vinst, en enkel vinst, en välluktande vinst, en rögle-ass-whoop av sällan skådat slag, en sådan som hade varit lika sexuellt framgångsrik i en babian-flock som örebros logga. På dem, klå dem och slå dem. Ordningen är inte viktig. Krossa!

Oscar fiskar

FORZA HV71!!

17 gillningar

Släpp Pucken!:yawning_face:

Ska bli fint att uppleva trycket i Jönköping live igen. Sen hoppas jag att det är otroligt mycket mer fart i spelet än i december i Ängelholm.

2 gillningar

Nån som är taggad idag känns det som, tidig matchtråd!

Släpp pucken och plocka aldrig upp den igen!!:white_heart::yellow_heart::blue_heart:

1 gillning

Tidig matchtråd innebär tidig ölbärs innan nedsläpp, det är sedan gammalt. Så har det vsrit sedan jag var liten pojk. 3 lätta släpp den! :white_heart::yellow_heart::blue_heart:

1 gillning

Återigen chans på häng uppåt och till och med klättra en placering om hockeygudarna vill, men eftersom nämnda gudar hatar oss kommer vi få stryk och alla andra bottenlag tar minst sex poäng var.

2 gillningar

Är det idag vi för alltid lämnar platsen under Play Out strecket? Mycket som talar för detta faktiskt. Efter den turliga segern i torsdags så är vi idag favoriter mot bandyklubben från nordvästra Skåne. Krisklubben, likt oss, som räknar med att de närmaste säsongerna, liksom vi, attackera SM guldet med sin väldigt uppskrivna norrman i båset. Utbyggd arena från förra säsongen med helt nya möjligheter att dra in mycket mer pengar i restauranger och barer. Där ligger Rögle långt före HV.

Jag tror att vi kommer att dominera matchen idag och vinna skottstatistiken. PP mål räknar jag med att också få uppleva. Så lyckas Hugo nå 90% tror jag att vi vinner matchen. Han hade 95% senast men känslan var tyvärr att det var mer tur än skicklighet. Tedenby verkar vi få dras med av någon outgrundlig anledning som nog bara AB förstår och tycker är rimlig.

Hoppas på ett bra bortafölje så det blir bra stämning i HG. Räknar också med en tyst minut för Lolle idag. Göte Wiklund för ett par veckor sedan dessutom. Tråkig januarimånad för våra gamla tränare. Båda betytt enormt mycket för HV71 och hockeyn i södra vätterbygden.

5 gillningar

Fan va taggade vi är!

Är det O’Learys man ska äta lunch på (sonen vill se om det finns fler hv-supportrar i stan)? :grinning:

5 gillningar

O’Learys är nog ingen dum idé. Helt ok mat och det finns en hörna med spel om du verkligen vill göra grabbens dag. De har bowling också.

2 gillningar

Hemma med sjuka söner och sjuk sambo. Härdar ut till 15.15, då sker dagens höjdpunkt när HV tar andra raka hemmatrean :heart_eyes:

3 gillningar

Idag finns chansen att haka på lag som Örebro. Väldigt viktig vinst som kan innebära att HV lämnar kvalplats om Timrå och de andra lagen gör sina jobb

2 gillningar

Anton Bengtsson gör sin 600 SHL match idag.
Kan man förvänta sig en liten applåd trots att han spelar i fel lag?
8 år i HV och hoppas han återvänder.
Ruggigt bra siffror defensivt och i BP.
Göra sin 100 assist kan han snällt vänta med till nästa match.

7 gillningar

Tror det viktigaste för HV71 är att bestämma sig för vilken målvakt man ska gå för resten av säsongen. Tror det är viktigt att man får känna tryggheten som nr 1.

Sen måste man givetvis ta den men som vi gjort det senaste att kasta in ny målvakt varje match håller inte.

Sen måste vi förstå att vårt vinnande spela är inte att dumpa pucken. Vi har spelare som har fart som kan åka in med pucken och därmed hota direkt och göra förvaret oroligt.

1 gillning

Jag föreställer mig att de flesta lag nu börjar diskutera att inte ta utvisningar mot HV. Den osäkerheten borde HV kunna utnyttja på något sätt. Eller?

4 gillningar

Kan vi snälla spela bra i första perioden idag. Vi får inte hamna i underläge och jaga i två period igen.

1 gillning

Ingen Glifford i kassen. Dåligt. Se spelartråden…

Ja, det vore ju jättelogiskt bänka Hugo efter att han, trots en mindre bra början på matchen, var en bidragande orsak till att HV slog topplaget FBK.

Nej, gå för Hugo några matcher nu. Låt honom bygga lite självförtroende, kanske han hittar lite lugnt och slutar vara så extremt het på 1:a läget.

Glifford har inte direkt lysande siffror i J-20.

4 gillningar

Blir alltid rädd när majoriteten tror på seger och vi ska ta det där klivet över strecket. Det brukar aldrig sluta bra.

4 gillningar

Håller med Åsneröven här. En målvakt mår bättre av att få stå flera matcher i rad och det håller inte att rotera runt på tre målisar som hinner bli iskalla mellan matcherna.
Hugo gjorde det bra i förrgår och det är fullt logiskt att han står idag igen.

2 gillningar

Det kommer det inte göra heller. Det var längesen någon blev skadad också.