Omgång 35: Leksand IF - HV 71

Jag litar på att tränarna väljer rätt målvakt.

Borta… allt över 0 poäng är säger….

Får hoppas att Ortio steppar upp. Han kanske känner pressen av Dichow nu kontra Brattström.

Han håller nollan ikväll :sunglasses:

2 gillningar

Sluta med dem där gamla klyschorna, det begriper du väl att tränarna inte vet bäst gällande målvakt uppenbarligen?

Säger bara herregud!
Låt matchen börja :partying_face:

Efter 4 minuter står det 3-0 på jumbotronen

Har ju alltid varit så på laguppställningen?

1 gillning

Rätt match att göra en dålig insatts i iofs. Ortio måste va bra annars for han inte stå mer.

Hockeykväll säger Ortio ska stå iaf.

Har ju varit så länge på HVs sociala kanaler

Leksand har 3 av de 8 bästa poängplockarna, det här blir svettigt

Än så länge går resultaten vår väg idag. Både Malmö och Modo ligger under 0-2. Om (stort om!) Hv vinner ikväll samtidigt som övriga resultat står sig klättrar vi upp över kvalstrecket. Sen går vi för guldet!!!

1 gillning

Hade gärna bytt plats på AP och Brännström….

1 gillning

Skandal. Feg tränare. Man ställer Ortio i mål. Helt obegripligt.
Klar förlust på förhand med andra ord.
Man visar Dichow att det spelar ingen roll hur bra man är i Hvs organisation. Det är bestämt på förhand vem som har förstaspaden. Det går inte ändra på oavsett vad.

Loosermentalitet!!

1 gillning

Bättre det inte händer nu. För så stiger väl tuppkammen ordentligt sen. Då börjar man väl på riktigt prata om sm guld. Menar med deras självbild så.

Dålig match av Ortio idag så har han tappat förstaspaden! Tveksamt byte av målvakt idag. Lindbom får gärna motbevisa mig!

1 gillning

Först och främst tänker jag att det är Gistedt som väljer målvakt, inte Lindbom, och han är trots allt den som har bäst koll på målvaktssituationen.

Sanny och Svensson pratade för någon månad sedan om tendensen att fortsätta med en målvakt som har en bra streak för länge. Tillslut kommer plattmatchen och då byter man. En bra mv-tränare har fingertoppskänsla att byta mv i rätt skede, innan den börjar tappa.

Rent teoretiskt är det ju kanon om man kan låta en målvakt göra några bra matcher och sedan låta denne vila med gott självförtroende. Sedan gör man samma sak med den andra målvakten

Jag sticker ut hakan idag och säger att Ortio gör en kanonmatch, får se om det räcker till seger

3 gillningar

Å andra sidan. Förlust med Dichow idag, vilket inte skulle va osannolikt, så har vi två osäkra målisar mot Rögle…men jag skulle nog inte gjort bytet…

1 gillning

Finns helt klart en risk, men föredrar nog ändå en vinst framför förlust ikväll. :slight_smile:

Malmö ligger under 0-3 nu, snälla bara vinn idag Hv!!

1 gillning

Kan ju vara så att Dichow har någon mindre känning.