Omgång 35: Leksand IF - HV 71

HV71 vs Leksands IF


image image

Himmel och helvete.
Vi har varit inne på detta innan, vi HV-fans är konstant placerade på den kosmiska händelsehorisonten. Denna teoreriska yta som separerar ljusets sida från den av evigt mörker och oundviklig gravitationell kollaps. Det är skalet som omgärdar det svarta hål vi känner som hockeyallsvenskan. Det är svart eller vitt. Gråskalans tid är förbi.

Vinst idag och vi kommer alla känna friheten, värmen och glädjen. Förlust och mörkret, tyngden och kylan sveper över oss. Etta eller nolla. Inget därimellan. På händelsehorisonten finns inte halvfulla eller halvtomma ölbärsglas.

Vissa få tror att det svarta hålet möjliggör en framtid i en annan dimension, en där HV hittar tillbaka till storhetstiden, genom något slags kvantteoretiskt maskhål. De räds inte gravitationens känslokalla kraft. Vi andra darrar avundsjukt och drar skräckslaget i reglagen för att maximera effekten i raketmotorn i hopp om en liten knuff i motsatt riktning. Inte så stor. Det räcker med att vi kröker rumtiden marginellt. Bara så vi parkerar i en omloppsbana i SHL’s ingemansland. För detta krävs energi, så låt oss föda vår motor med Leksand som bränsle, i vår intergalaktiska mardrömsresa.

Skål kosmonauter!

Fina Fisker

FORZA HV71!!

13 gillningar

Jag styr gärna detta intergalaktiska skepp mot vår resa till den ljusa sidan där alla glas är halvfulla. Hoppa in i skeppet så åker vi!

8 gillningar

Omöjligt idag känns det som. Leksand vs AP20!

2 gillningar

Ortio i mål………

3 gillningar

Helt sjukt att byta målvakt i detta läge…

5 gillningar

Ortio i mål?!

Fingertoppskänsla att byta målvakt nu.

3 gillningar

Dichow borde fått fortsatt förtroende…

3 gillningar

I en så viktig match🤨

Högt spel av Lindbom. Genidrag eller storflopp

Aj då ortio

Jag fick som jag ville. Kaski ihop med Maalahti och Sjöholm ihop med Fransson.

Sen om det är rätt eller fel att byta målvakt lär väl visa sig. Tror (hoppas) det är rätt.

11 gillningar

Hoppas verkligen inte vi sitter här efter matchen och vi har förlorat den på grund av valet i målet, steppa upp nu Ortio och visa revanschlusta!!!

Min inställning till Ortio går att jämföra med noll tolerans. Jag tycker Dicken borde stått men nu är det upp till bevis för Ortio. Plattmatch idag och han har förlorat första spaden helt.

4 gillningar

Bra resultat just nu i de andra matcherna.

Modo och Malmö ligger under med 2 mål. Rögle med 1 mål

1 gillning

Lindbom har gett upp på förhand då han sätter ortio i mål. Så sjukt besviken!

Skulle också fortsatt med Dichow så länge han gör det bra.

Får se hur det går för Ortio , går det mindre bra nu måste väl Lindbom ge med sig och spela Dichow framgent tills det börjar gå dåligt…

Hetaste målvakten ska stå ,

1 gillning

Hoppas Ortio steppar upp!

1 gillning

Känns ju spontant som man borde låta sina “winners run” precis som på börsen.
Väldigt liten uppsida av Lindbom att byta målvakt just nu. Han är ju ingen briljant matchcoach så får vi se om han har bättre känsla för ta ut laget. Jag är skeptisk men blir gärna tystad av Ortio ikväll.

Väldigt hälsosamt att ha 2 keepers som kan pusha varandra nu och där den bästa för stunden får stå.

Fyfan va fint det hade varit med en bortaseger, dem har man inte blivit bortskämd med preics… Men räknar inte me’t. Men med det sagt… Kämpa HV!