sen att de inte tog för crosscheckingen precis inan… fy fan…
Domaren gör ju sitt också. Blundar för en solklar jävla crosschecking i ryggen för att sen blunda för en solklar icing.
Domarna i SHL - ett hån mot ligan, spelarna, ledarna och fansen.
dåså fan
![]()
Tycker jämtin jobbar och spelar tufft Tedenby!! du menar han som åker åker åker men aldrig kommer någonstans,nej han är lika osynlig som dom andra tyvärr.
Kunde väl ha väntat till boxplayspelet var över med att plocka Wesslau?
men vad fan var det nu då? Först så tar de inte en solklar utvisning på hv på mål men sen så tar de riddarn fast han är först på pucken…
Det som fäller oss idag är det värdelösa bp och de otroligt dåliga utvisningarna som är 80% helt onödiga!
Fan vad sur jag är idag!!!
Inte för att vi förlorar för det kan man göra efter 5 raka men för att vi kastar bort en match som vi har i våra händer! Då vi gör 2-1 har vi bra spel och kontroll på läget men sen så tappar vi allt då 22 tar sin idiotutvisning…vem är det som utgått eftersom han fått komma in?
Är det WILLIAMSSON???
Varför plocka målvakten då vi är i bp? Bättre att i så fall sätta en kille uppe vid offensiv blå och försöka få fram en pass dit.
HV inte tillräckligt heta för att vinna idag. Ja ja, nån gång tar sviterna slut. Surt bara att det är mot just LHC.
Men det känns ju lite provocerande att höra “experten” Arto hylla LHC till skyarna för en bara ok insats och jubla när dom gör mål. Borde inte få vara partiskt som kommentator.
Jeff “småtjock” Taffe åker ju bara omkring och plockar billiga andraassist… ![]()
Ännu en gång visar det sig att vår 22 hänger inte med längre!
Så fort han kom in i spelet så rasade allt!
De som får godkänt va vår 4:e lina resten skit!
Gör som jag, maila och klaga. Jag har mailat med massor av referenser till chips-artos jävla bestyr. De bara slår ifrån sig och säger att ingen annan klagar.
Jaha men du är väl glad ikväll när HV förlorar. Du verkar ju må som bäst då. ![]()
Fan vilken skitmatch, halva laget såsar runt i 3 perioder och wesslau såg aningen fortfarande sjuk ut. Fjärdekedjan visade iallefall karaktär så nåt gott iallefall.
#67an Törngren bäst ikväll.
Och självklart vinner ju SAIK idag efter vändning 2-0 till 2-3 mot FBK och återigen är det 8p upp. Det är ju fan.
Att släppa in fyra raka mål är inte godkänt! HV vann årets första möte genom att göra fem i rad då LHC föll ihop helt.
- Tyvärr är Pettans comeback dålig och kostar oss mål bakåt.
- Wesslau gör en del svettiga räddningar men inte tillräckligt många och försvaret hjälper honom inte tillräckligt heller.
- Alldeles för många spelare är bekväma idag och gör inte jobbet.
- Fjärdekedjan kan inte rädda oss i alla matcher.
Båda lagen spelade bra idag. Linköping är ett mycket bra lag, ett slutspelslag. Jag tror guldet står mellan Skellefteå , HV och Linköping.
Jag vill inte på något sätt vara elak mot Wesslau, han är långa stunder en fantastisk målvakt. Vi har två mycket bra målvakter …
Men i avgörande lägen i viktiga matcher skulle jag helt klart välja Ersberg …
Tror inte Ersberg hade släppt kvitteringspucken …
matsqq-- bra analys håller helt med om allt och det du sa om Wesslan stämmer bra, han är en bra målvakt men Ersberg känns i min värld lite mer stabil.
Men jag tycker inte hv spelade så där jättebra vill jag bara tillägga, försvarsspelet och framför allt BP var inte bra alls. Men det som stör mig mest är faktiskt de billiga utvisningarna vi tar, utom dem hade vi nog tagit iaf en pinne idag.
Wesslan släpper för många puckar, och bara fjärdekedjan försöker spela hockey därför förlorar vi. Tendensen har dock funnits där ett par matcher nu att våra ledande eller som ska vara ledande inte tar fighten och spelar HOCKEY. Man såsar omkring bara. Blir så trött på skiten år efter år med detta upp och ner. Jag skiter i om vi ligger 2:a i tabellen. Man ska för fan spela HOCKEY varje match. Det är okej att förlora om man förlorar med stil. Bengtsson Törngren och Sandberg har räddat poäng åt oss i 5 av dessa senaste matcherna som vi lika gärna kunde förlorat utan dessa killar för att stjärnorna åker och glider.
Vi ska vinna matcher utan fjärdelinan men utan dom hade vi knappt gjort mål sista matcherna. Nu blir det fan smisk. Så fort dom spelar bra några matcher så är det ett jävla snack om karaktär och sen skiter man i allt. Riktigt dålig stil. Vart är förra årets poängkung LAINE? i utvisningsbåset? Vart är våran kapten som var lysande i början av denna säsong? Christensen kliver fram då och då men skulle ha spela med samma intensitet varje match som Törngren skulle han fan legat 20 poäng före Taffe. Carlsson har försvunnit alldeles för mycket och det måste nästan vara Ridderwalls fel. Det har varit så hela säsongen så fort Ridderwall byter kedja så blir den kedjan värdelös. Jag vet att han gjort många mål men 10 av dem är rena slumpen turen. Han var dock riktigt bra 1 match av nån konstig anledning han var snabb så in i helvete och såg ut att ha världens teknik den matchen men det är bara den matchen. Alla andra matcher har han bara använt sig av halva den farten. För många spelare som bara glider med och jag hatar det.
Jag ser hellre Strandberg på isen eller Johnsson eller Erik Andersson istället för Riddarn när man vet att han har så mycket mer att ge men bara skiter i det. Han skulle kunna vara hur bra som helst men skiter i det. Samma gäller för resten av laget så jag anklagar inte bara Riddarn utan kom bara på ett unikt exempel just för honom.
Spelare som underpresterar mot vad dom borde kunna leverera trots att vi ligger 2:a
Calle Ridderwall
Teemu Laine
Purre
Ted Brithen
Tedenby
Spelare som håller ungefär sin nivå trots ibland sämre med speltid
Björn Melin
Andreas Jämtin
Holzapfel
Nilsson går inte bedömma på dom få matcher.
Spelare som överpresterar
Törngren
Bengan
Sandberg
Campoli
Pilut
Resten gör väl ungefär vad dom varken mer eller mindre.
Christensen kan man inte vara annat än nöjd med, Han är grymt skicklig och levererar poäng som han ska men han måste vara där och köra varje match som alla andra. Han ska inte vara nöjd bara för att han lätt kan göra några bra matcher och lite poäng och sen slacka i ett par matcher. Han är god för att vinna poängligan överlägset om han vore på hugget VARJE match och inte bara var 3:de
Det är bara 20 minuter man behöver ge allt på 60 minuter för den månadspengen man har är det för mycket begärt?
Tommy- jag förstår din besvikelse men är du inte lite väl hård. Jag håller med om att många underpresterar men så illa kan det väl ändå inte vara då vi gjort mest mål i hela serien.
Att christensen underpresterar ibland vet jag inte om jag håller med om, tycker han är den som har högst lägstanivå av de flesta i laget och jag skulle säga att förstakedjans problem beror mycket på att man inte hittar ett bra komplement till 24 och 90 för det har bytts rätt friskt där.
Riddervall tycker jag spelar okej även om man gärna hade sett fler mål, den jag dock ser försvunnit är 72, han var ju helt fantastisk förra året och öste in mål och det avslutet som han hade idag mitt i magen på lhc hade han ju aldrig gjort förra året men jag tycker faktiskt hv presterar på en högre nivå än vad jag trott de skulle i år, jag hade tippat topp 6 men vi är ju ändå med och hugger på andraplatsen vilket är bra om vi kan fortsätta med.
PP idag hade vi väl bara ett men det var bra
bp var värdlöst!
Wesslan släpper för många puckar, och bara fjärdekedjan försöker spela hockey därför förlorar vi. Tendensen har dock funnits där ett par matcher nu att våra ledande eller som ska vara ledande inte tar fighten och spelar HOCKEY. Man såsar omkring bara. Blir så trött på skiten år efter år med detta upp och ner. Jag skiter i om vi ligger 2:a i tabellen. Man ska för fan spela HOCKEY varje match. Det är okej att förlora om man förlorar med stil. Bengtsson Törngren och Sandberg har räddat poäng åt oss i 5 av dessa senaste matcherna som vi lika gärna kunde förlorat utan dessa killar för att stjärnorna åker och glider.
Vi ska vinna matcher utan fjärdelinan men utan dom hade vi knappt gjort mål sista matcherna. Nu blir det fan smisk. Så fort dom spelar bra några matcher så är det ett jävla snack om karaktär och sen skiter man i allt. Riktigt dålig stil. Vart är förra årets poängkung LAINE? i utvisningsbåset? Vart är våran kapten som var lysande i början av denna säsong? Christensen kliver fram då och då men skulle ha spela med samma intensitet varje match som Törngren skulle han fan legat 20 poäng före Taffe. Carlsson har försvunnit alldeles för mycket och det måste nästan vara Ridderwalls fel. Det har varit så hela säsongen så fort Ridderwall byter kedja så blir den kedjan värdelös. Jag vet att han gjort många mål men 10 av dem är rena slumpen turen. Han var dock riktigt bra 1 match av nån konstig anledning han var snabb så in i helvete och såg ut att ha världens teknik den matchen men det är bara den matchen. Alla andra matcher har han bara använt sig av halva den farten. För många spelare som bara glider med och jag hatar det.
Jag ser hellre Strandberg på isen eller Johnsson eller Erik Andersson istället för Riddarn när man vet att han har så mycket mer att ge men bara skiter i det. Han skulle kunna vara hur bra som helst men skiter i det. Samma gäller för resten av laget så jag anklagar inte bara Riddarn utan kom bara på ett unikt exempel just för honom.
Spelare som underpresterar mot vad dom borde kunna leverera trots att vi ligger 2:a
Calle Ridderwall
Teemu Laine
Purre
Ted Brithen
TedenbySpelare som håller ungefär sin nivå trots ibland sämre med speltid
Björn Melin
Andreas Jämtin
Holzapfel
Nilsson går inte bedömma på dom få matcher.Spelare som överpresterar
Törngren
Bengan
Sandberg
Campoli
PilutResten gör väl ungefär vad dom varken mer eller mindre.
Christensen kan man inte vara annat än nöjd med, Han är grymt skicklig och levererar poäng som han ska men han måste vara där och köra varje match som alla andra. Han ska inte vara nöjd bara för att han lätt kan göra några bra matcher och lite poäng och sen slacka i ett par matcher. Han är god för att vinna poängligan överlägset om han vore på hugget VARJE match och inte bara var 3:de
Det är bara 20 minuter man behöver ge allt på 60 minuter för den månadspengen man har är det för mycket begärt?
Men kära nån. Sansa dig lite.