Omgång 35: MODO Hockey - HV71

[size=200]MODO Hockey - HV71[/size]


[size=150]MODO vill hoppa på vinnarspåret igen[/size]

Publicerad: 2016-01-22 10:00

MODO Hockey har tre raka förluster i SHL. Laget behöver hoppa på vinnarspåret igen för plocka in poäng på Rögle som ligger på säker mark i tabellen. Nu väntar back-to-back möte med tabellnian HV71. Läs mer på shl.se: shl.se/shl-arena/39884/pregame/

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Grymt viktigt dubbelmöte emot Modo. Antingen hänger man på topplagen med 2 vinster. Men med förlust så är nog den möjligheten borta. Kom igen nu Hv, dags att visa var man vill vara på Hockeykartan…

Tjena… viktigt som satan att plocka 6 pinnar.

För tabellen, för alla med röda pluppar, för fansen, för glädjen i att vinna, för att visa att vi inte är ett bottenlag, för att visa att Modo är ett bottenlag, för att hjälpa Lapierre att minska osäkerheten i om han gjorde rätt eller fel.

Jag vill se en sur jävla AJ som får frågan: “känns det speciellt att möte HV, ett HV som du sparkades ifrån?”
Jag vill att han får den frågan före matchen, i alla periodpauser samt efter matchen när han förlorat.

:laughing: :mrgreen:

Och för alla poäng vi tappade i starten av säsongen med skador och allt. Tänk om vi bara hade fått ihop ynka 9 poäng de matcherna.

Måste vinna båda mötena nu mot modoröv.

Och jag vill gärna se AJ lipa. Tänkte kalla han lipsill men det är ett hån mot sillen.

Haha. Lysande! :slight_smile:

Kom igen HV!

12 min spel. 1 skott på mål från HV71.

Edit: Flinet på Johansson är sig likt.

HV har det svårt att få fart… krampaktigt.

Tänk om Christensen kunde göra en såndär majestätisk stormatch ikväll.
Det var ett tag sen. Tror jag han skulle gilla.

PP nu!

mål, lätt.

ful CC på törna.

Kom igen nu i PP

nja, mål, nära.

Otroligt dåligt PP

Läskigt segt PP…inga bra tendenser…

Har ni sett många bra PP borta?? Nä precis, då skulle jag bli chockad.

Brukar inte se så många matcher längre men det här är ju överlägset sämsta period jag sett nånsin tror jag. Håller inte SHL högre klass än detta?

Otroligt dålig period av båda lagen. Modo lite övertag pga bättre chanser. HV kommer rätt bra in i anfallszon o är kvar där rätt länge men det händer tyvärr inget.

Om lotterinämnden ska hålla samma nivå som tidigare på säsongen så räknar jag med 2 avstängda modo-spelare i första perioden.

Mycket spel i mittzon.
Astråkig period mellan två spända lag.

Inte ens groggen gjorde detta kul.

Är det bara jag som är speedad eller går det väldigt segt där ute?
Nä det blir förlust idag om man inte steppar upp, Modo spelar inte alls bra inledningsvis, vilket lag som helst hade tagit den chansen som gavs och spelat ut Modo men HV sänker sig till deras tempo istället för att öka tempot. Nä idag verkar vi heller inte vara hungriga :frowning: