Omgång 35: Örebro HK - HV71

[list][list][list][/list:u][/list:u][/list:u]

[list][list]OMGÅNG 35 2013-12-28 16:00[/list:u][/list:u]

Visas på:
Tidigare möten:
Omgång 4: Örebro - HV71 4-0
Omgång 5: HV71 - Örebro 2-1 (OT)
Omgång 29: HV71 - Örebro 4-3

Det står tre viktiga poäng på spel när Örebro och HV71 ska drabbas samman för fjärde gången denna säsongen och det skiljer ynka 2 poäng lagen emellan.
Bäste poängplockare:
Örebro HK: #28 Tim Wallace 21p (1+0 inbördes)
HV71: #17 Toni Rajala 18p (1+2 inbördes)

Läget i Örebro HK: Laget kommer från en suddenförlust mot Växjö vilket innebär ändå en viktig poäng i bottenstriden, laget har två segrar på lagets fem senaste matcher med totalt sju inspelade poäng.
Backen Daniel Sondell missar lördagens bottenstrid och det finns frågetecken för jätte forwarden Marko Antilla som ådragit sig en blödning, istället väntas Justin DiBenedetto ta hans plats och comeback gör den rutinerade backen Christoffer Norgren.

Skador:
Daniel Sondell

Läget i HV71: Olsson går in som headcoach när nu Bendelin befinner sig på landslaguppdrag i Kanada.
På träningen efter storförlusten mot Linköping senast har mycket kretsat kring försvarspelet.

  • “Vi har lagt mycket fokus på försvarspelet,att hitta rätt i försvarszon så vi inte går bort oss och för att skapa trygghet” nämner Olsson.
    Fantenberg utgick med hjärnskakning i förra matchen och i hans frånvaro tar Pilut en backplats, i övrig står det oklart om Johansson och Campoli kan spela.

Skador:
Mattias Karlsson (Långtidsskadad)
Johan Davidsson (Långtidsskadad)
Sebastian Strandberg
Oscar Fantenberg
Andreas Jämtin

Enligt Anders Olsson är både Campoli, fantenberg och Stefan Johansson skadade. Inte bra. Men dock kan det inte bli så mycket sämre än förra matchen.

Med risk för att domedagsprofeten skall tala…
Ser kommande matcher som i skolan när man skrev “Låt Stå”
Just de kommande matcherna har Bendelin skrivit: "Se till att inte förlora! Spela bättre! Gör ett gott jobb!!
Skämt åsido. Om hv spelar lika bra som förra matchen är det go’natt. Dax att ta visa att det inte är “allmän åkning” som gäller.
Iofs Pettan vet man aldrig vad han gör. Men resten. Kan ni inte visa lite hv-hjärta?
:imp:

Peta Petrasek nu för fan, och ta bort hans C, hur länge ska han få vara sämst på isen men ändå få istid ?

Enligt Olsson lyfts Pilut upp från J20 idag och jag håller nästan tummarna för att Johansson inte heller kommer till spel eftersom det kan innebära att de lyfter upp ytterligare en back från J20 (Campoli får däremot gärna vara med, han är för bra för att undvara). Skulle vara spännande att se den här backbjässen (hette han Axel?) göra debut i a-laget.

På kortare sikt behöver det inte vara negativt med alla skador, det brukar kunna få spelarna att verkligen spotta i nävarna och ge järnet (se bara hur Frölunda spelade ut SAIK för några dagar sedan). På längre sikt är det däremot oroande att Jämtin dras med problem, vi har inga spelartyper som riktigt kan ersätta honom.

Bryt kontraktet, anlita psykolog, hissa tröjan och ge honom en guldklocka…

Detta kan vara en bra grej, flera Juniorbackar som antagligen spelar mycket bättre försvarsspel en A-lagsspelarna förbättrar vårat försvarsspel ikväll och ger oss chansen till bättre uppspel och bättre flyt i spelet?

Ska bli spännande att se hur några unga backar med en annan inlärd defensiv spelide kommer inte och spelar jämfört med erfarna som snöat in på att upprepa samma misstag match efter match.

Idag vinner vi mina damer och herrar!

En för alla, alla för en och vi kommer ut som skållade råttor!
Olsson har injicerat de stora gubbarna med junis snack och de blir som barn på nytt
och kommer flyga fram över isen!

Hv blå e dom bästa, heja heja heja Hv!

Men ärligt, titta på Frölunda, presterar inte deras spelare får j20 spelare chansen PÅ DIREKTEN, vi låter Petrasek spela som en senil gubbe vafan bänka han nu och ge Pilut chansen, det kan inte gå sämre tro mig, samtidigt så är det ju värt att spendera istid på Pilut för han är ett framtidslöfte, Petrasek är en pensionär

I en rättvis värld så bör Nilsson, Johansson mfl vara placerade på läktaren. Petrasek gör ju det han kan men han är inte tillräckligt bra längre det är bara den dystra sanningen. Olsson pratar om att det är nu hjältar föds. För att det ska ske hoppas jag att några juniorer får ordentlig chans. Sandberg och Fiala förutsätter jag får chansen på Nilssons krog eller Bengtssons bekostnad efter Jvm. Rykten säger även att Pilut och Axel kommer få chansen idag låter mycket bra i mina öron och ögon:)

Hade vart spännande att se hur Fiala, Franzén, Sandberg, Pilut, Eidstedt osv. hade kunnat ersätta våra spelare som inte lyckats, Petrasek, Mackan, Krog, Holzapfel(ung men ser hellre att man plockar från j-laget, vissa håller nog inte med mig där) osv. Samtidigt vill jag att man ska fortsätta lira med Bengtsson, Williamsson och Stefan Johansson eftersom alla tre är hyffsat unga och kan bli riktigt bra spelare i SHL klass. Men somsagt efter JVM hoppas jag att man kan ge Fiala och grabbarna chansen och se hur det skulle funka för dom uppe i a-laget, kanske behöver vissa av dom några år till i J-laget, men vissa kanske klarar SHL hockey redan nu och då ser jag att det är bättre att dom får lira än pensionärerna som inte fyller någon som helst funktion.

:smiley: VI MÅSTE VÅGA!! :smiley:

Hade gärna sett Eidstedt få chansen, dessutom tror jag att en spelare som Gustaf Franzen kan bli hur bra som helst om man ger honom istid och ett par matcher med A-laget.

4th Line
79. Lindström, Johan

  1. Holzapfel, Riley

  2. Bengtsson, Anton

  3. Eidstedt, Axel

3rd Line
29. Sterling, Brett

  1. Brithén, Ted

  2. Krog, Jason

  3. Pilut, Lawrence

  4. Fälth, Elias

2nd Line
17. Rajala, Toni

  1. Christensen, Erik

  2. Franzén, Gustaf

  3. Williamsson, Jesper

  4. Petrasek, David

1st Line
72. Carlsson, Patrik

  1. Karlsson, William

  2. Nilson, Marcus

  3. Salmela, Anssi

  4. Campoli, Chris

Goalies
37. Gunnarsson, Jonas
32. Wesslau, Gustaf

Spännande att Franzén får chansen att lira med två av hvs bästa spelare! :slight_smile:

Franzen och Rajala … nytt radarpar :wink:

Känns fan inte bra det här.
Bara att hoppas på medflyt.

Bra tryck på HV-klacken i Behrn ikväll. Gott att höra.

BP för HV nu. Hoppas det ser bättre ut än förra matchen.

Jävla tryck i arenan iaf!

Jaha… BP igen och nu ligger det ett Örebromål i luften.