Omgång 35: Örebro - HV71

Örebro vs HV71


image image

Då har man iklätt sig stödkragen igen, i förebyggande syfte precis som Valdemar, med sin whiskey i högsta hugg. En segerwhiskey som var lika berättigad igår kväll som ångesten är idag. Rädslan för att få nackspärr pga det whiplash-beteende vårt lag bjuder oss på, är allerstädes närvarande. Glädjerusets sötma solkas av kvalskräckens sura uppstötningar.

Örebro. Team Marjasin. Sveriges i särklass fulaste logga, om inte för vad den står för utan enkom pga estetiken. Men, laget som sådant, ett relativt nytt lag i högstadivisionen är inte lika löjeväckande. De har gradvis skapat en relativt stark organisation, något vi saknar innerligt. Ett visst mått av avundsjuka infinner sig gentemot alla andra lag som lyckas sätta sin organisation och enkom behöver gnabbas och tvista om petitesser. Vi gnabbas om existensen. Ångest.

Idag åker grabbarna aningen framåtlutade upp i bussen. Jag hoppas att detta inte ger stelhet i rygg och tveksamhet i spel. Desperationen vi såg igår är det enda som man behöver ta med sig framgent. Det finns dock fortfarande mycket man kan lämna kvar, förslagsvis i Örebro, när man nu tågar framåt mot säsongsavslutningen. “Indianare” i egen zon är en sådan grej. “Donald/Fröberg-hybris” en annan.

Släpp pucken!

Tommys tankar saknas

FORZA HV71!!

2 gillningar

Jobba och missa matchen igår så hoppas dom visar samma fina spel idag med. Jag orkar inte blir besviken gubbar!

Fröberg var det som hade hybris och planerade för slutspel medan han gled omkring och petade ihop med sin kollega Holmström.

Frögren hade vi nog behövt som en polis där bak.

1 gillning

Tackar. Det blev felslut i hjärnan. Huvva. Man vill så ogärna bli påmind. Holmström :exploding_head:

Ganska ordinarie Örebro ikväll så räknar inte med poäng. Bara Philip Holm saknas.
Allt förutom noll poäng ser jag som ett plus ikväll.

Vi spelade ju match igår kväll dessutom vilket i alla fall inte borde vara till vår fördel tyvärr.

I särklass fulaste loggan är att ta i. Den där med ett lejon som ser ut att ha gjorts 1992 i paint av någons mellanstadiebarn är med i kampen. Jag håller med om strukturen och kärnan i Örebro. Det ser ut att vara byggt med målmedvetenhet och hårt arbete. Hade förväntat mig en position högre upp i serien i år.

Rögles ripoff på Oilers är också med och tävlar.

1 gillning

Att vi spelade igår känner jag är till HV71s fördel. Vi är inne i att, tempo osv. Som Peterson sa, åker upp och städar av Örebro. Ingen längre vila som får andra tankar eller avslappning.

Fransyskan från älgen som gick åt i höstas ligger i ugnen, potäterna är redo för att kokas och fin-lager-ölbärsen står på kylning. Ikväll hoppas vi på att Challe-effekten fortsätter att tuffa på.

Örebro spelade i torsdags så har inte direkt haft ett långt uppehåll.

Måste vara en fördel med en dags vila än match 20 timmar efter avslutad match samt tre timmars bussresa.

Hur som helst så väntar jag mig ett bra HV och inte samma matchbild som förra gången HV gästade gnällbältet.

Med tanke på tidigare matcher mot Örebro är förväntningarna noll. Kan bara bli positivt överraskad idag.

Martinsson ska inte vara ombytt

2 gillningar

Andre Peterssons prestation i förra matchen - bästa individuella insatsen av en HV-spelare på ett antal år ?

Tedenby hade samma fart och energi som i gamla tider och LaLeggia bombade på bra.

Hoppas man inte får hybris utan spelar med respekt och inser att man fortfarande är ett botten-lag.

Andrae går ofta över till att spela ett valpigt och riskartat junior-forward-spel så fort man leder med ett mål eller två :
Då släpper han allt vad defensiv heter och börjar leka Erik Karlsson och går 100% rakt mot pucken och tar stora risker.

Spela enkelt mot bättre motstånd i knepiga lägen.

1 gillning

Kör bara!

Helt skandalöst att Martinsson får ta på sig HV tröjan igen. Torp och Glad och halva juniorlaget går före.

Precis, jag var där och det var en matchbild som såg ut som ett SHL-lag som mötte ett allsvenskt lag. Örebro-gubbar kom efter matchen och uttrykte oro och undran för HV och jag kunde bara instämma. Förhoppningsvis har vi ätit ikapp lite av skillnaden till ikväll.

Fan vad Tommy strålar av energi inför match ändå…

Dåså, allt över 0 poäng är bra idag. Vi spelade igår och Örebro spelar hemma.

1 poäng och inget klompedompande från Martinssons sida så är jag nöjd iallafall.

Såg ut som om han skulle somna halvvägs in där.

1 gillning

Örebro alltså. Vilket gäng.
Kör vi!