Omgång 35: Rögle BK - HV71

[size=150]Rögle BK - HV71[/size]

HV reser till skåne för att möta Rögle BK på
lördagseftermiddagen. Fem raka förluster och
ett HV helt utan självförtroende, hur ska det gå
mot Rögle? Hoppet är det sista som överger och
en seger skulle sitta fint.

Rahm inför match: hv71.se/article/548dak5s2-3 … apper-loss

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Skrev mot Linköping att det kan ha varit Hv71 viktigaste match på länge och det gick ju sådär!
Tror tyvärr att vi är riktigt illa ute. Inget som stämmer överhuvudtaget och t om målvaktsspelet har sett sådär ut fast ändå är det målvakterna som har hållit ner siffrorna.

Framåt finns ingen som helst struktur och vi hamnar gång på gång nere i hörnen och har svårt att komma ut därifrån. Motståndarna har läst söner detta och stänger blå och är först på puck.
Vi måste hitta annat och mer modernare sätt att ta in puck i offensiven men det verkar inte finnas bland ledarna.
Försvaret som vart vår styrka hela säsongen har svajat med många misstag och dåligt agerande.
PP vet vi ju alla att där sitter man bara och suckar och svär att det kan vara så fruktansvärt dåligt som man visar upp men ändå är det något man tränar på dagligen sägs det! Vad tränar man på isåfall för det finns inget som hotar!
BP har varit stabilt och är väl det man kan vara stolt över denna säsong men det tar en inte till toppen!

Så denna match blir ännu viktigare än matchen mot Linköping! Torsk och vi kan vara nöjda med om det räcker med play in!

Finns ju inget, absolut INGET som talar för vinst på lördag. Torsk mot Rögle och en ny måste match hemma mot FBK därefter, (vi vet nog hur den kommer sluta). Sen bortamatch mot OIK, två skitlag rent ut sagt. Ärligt talat tror jag vi går poänglösa nästkommande 3 matcher. Dom får gärna bevisa motsatsen men det ser jävligt mörkt ut. Förlustsviten kanske snart når upp i LHC nivåer och vad som händer då kan bara gudarna veta.

Får inte glömma att rögle fick pisk av LHC med 5-1 också… kan bli en spännande match och hoppas på vändning av trenden.

Är ett understatement men detta känns som en måstematch…

Gör vi inte första målet i eftermiddag, så är det kört. Underlägen är inte HVs grej.

Trender bryts alltid till slut. HV gnetar till sig en uddamålsseger idag.

Vi får hoppas det. Spelet de senaste matcherna har inte övertygat alls.

Usel form.
Uselt PP i flera år.
Toppspelare blir urusla så fort dom drar på sig HV-tröjan.

Några punkter att disskutera flitigt kommande månader. Sen att man inte kan se varken sportchefen eller tränarna utan att må illa är inte bra heller.

HV kan säkert snäppa upp sig lite och börja vinna men spelet är ändå tråkigt att kolla på. Finns inget riktigt lir i någon utom Camara som försöker.

Seger med 2-3 idag :mrgreen:

solkar förlust idag

Sandberg uppsatt som 13e FW idag.
Hoppas att detta är dagen det vänder även om jag känner mig rätt uppgiven innan match.

Sandberg 13e o Ikonen Spelar. Ja nog är de nåt som inte stämmer i Hv alla gånger.
I ett annat lag så hade han varit borta för längesedan.

Sanberg är den största besvikelsen denna säsong och förtjänar bänken dock.

Alltså va är det för fel? Sandberg som nr 13. Ikonen fortsätter å lirar som han vore lagets stjärna. Lägg där till nr 17 som va fullständigt värdelös sist, nu spelar han med Lauridsen. Precis som Persson som blev bänkad och utlånad. Nu får han nästan mest speltid. Helt galet. Desto sämre du spelar desto mer får du spela. Jag fattar inte hur dom tänker. Vad har jag missat???

Det känns som det logiska är förlust, ty Rögle har en tradition att spela starkt på hemmaplan och HV visar liten vilja och har fortfarande inte riktigt förstått detta med att det är fem gånger enklare att göra mål om man skymmer målvakten …

HV har under lång tid spelat hockey som bygger mest på kontringar…

När man är i anfallszon mot ett organiserat försvar (som i pp) så förstår man helt enkelt inte att en skymd målvakt är nyckeln till att sätta pucken … och förstår man inte det får man mycket lite poäng med sig …

Det spelar heller ingen roll att man har hög spelarbudget om man felsatsar den på Ikonen och Holmström och den typen av spelare …

varför sitter man äns här o kollar på en förväntad förlust?

Man har ett hopp de vänder men sannolikheten är tyvärr inte stor

En kokande arena…ett lag utan plan och självförtroende, ett skepp som sakta sjunker, detta är nog dagens enklaste 1a på tipset.

Cmore studion tycker jag tar upp det bra vad det gäller Hv sätt att spela just nu.
Man spelar inte färdigt situationerna i varken offensiven eller defensiven.
Det finns ingen kemi.

Nära 1-0 direkt när HV går bort sig.

går bort sig direkt bra start hv…