Omgång 36: Djurgårdens IF - HV71

[size=150]Djurgårdens IF - HV71[/size]

HV71 reser till Stockholm för match mot Djurgården
på lördagseftermiddagen. Hoppas på en seger efter två
torsk på hemmaplan tidigare i veckan. Men mot DIF så
måste nog defensiven bli bättre om det överhuvudtaget
ska bli poäng.

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Svår utmaning, bara vi inte släpper in något mål i andra perioden så är jag nöjd. :slight_smile:
KÄMPA HV

Zanetti petad?!

Sjuk tydligen.

Finns inget som tyder på seger idag efter de senaste insatserna. Men kanske är det just det som talar för vinst.
Att man har snackat ihop sig över det bedrövligs försvarsspelet.
Är på tok för låg lägsta nivå på flertalet spelare.

Zanetti petad? Mkt bra signal i så fall

HV71 är på tårna från start idag som vanligt, men fortsätter mala på efter 1-0 målet och trycker även in 2:an i PP sen kommer 3an
kort därefter efter en fin uppåkning av Tedenby som sätter den snyggt i bortre krysset till 3-0 med nån minut kvar av första perioden.

To Be Continued.

Officiellt sjuk. Men troligen petad? Alvarez i Malmö petad även han officiellt sjuk enligt Cmore.

Tycker Åhman borde få starta.

Kunde vara trevligt om vi spelar 20 minuter i varje period idag med.

Jag hade hellre sett Åhman i mål. Bättre att chansa än att spela med en iskall PW.

Jag förstår heller inte varför man inte låter Wärn, Ejdsell och Engvall fortsätta. De har varit den enda linan som faktiskt producerat. Vad sysslar coacherna med? Ullström och Sweatt är iskalla.

Häftigt med Joel Persson i Växjö hur man hittar talanger i de nedre regionerna och sen bygger upp det som saknas för att få en jättebra spelare som platsar i SHL. Tycker Tom Hedberg känns som en liknande spelare, Kan tänka mig att J&J har liknande tanke där, Det syns att han har ett bra spelsinne framförallt nu när det är lite lungnare i HV71 än i starten när spelarna är lite tryggare i spelet. Tror Hedberg kan bli en riktigt bra back i HV framöver då han har det där lilla extra precis som Pilut och Almqvist Borgman Har. Hoppas man kan fortsätta leta upp dessa spelare framöver, tror det är en vinnande väg både ekonomiskt samt väldigt häftigt för fansen att lyfta upp spelare underifrån och utveckla dem till stjärnor i SHL.

Finns säkert en hel drös av spelare med bra spelsinne i lägre divisioner, har dom bara viljan att ta sig så långt som möjligt och göra vad som krävs för att bli så bra som möjligt kan man säkert skola in en hel del spelare till SHL-nivå. Nyckeln tror jag är att de har ett bra spelsinne, fysiken går att alltid att bygga upp, spelsinnet är svårare.

Sådär nervös så de gör ont i magen. Hoppas på en bra prestation och att PW studsar tillbaka ordentligt.
Räknar med minst 4 indianare från Ljungh.

gött med brännan och Larry i ett backpar. Har de lirat mycket ihop tidigare?

Skönt att se både brännan och Captain America på planen idag. De är, även om de försvinner, framtiden.

Ullström har det svårt redan från start. Hög tid att bänka honom?

Sundh tar tag i det å fixar allt själv, från defensiv, till offensiv och frukost på sängen.

Nu smäller det snart!

Ulla, Svett å figge… hmm, de har en del att bevisa i denna spelform.

Gillar inte att man spelare figren i PP