Omgång 36: Djurgårdens IF - HV71

Håll ut nu i andra och släpp inte in för många så vi har chansen att ta nån poäng efter tredje

Jag brukar va rätt oförberedd själv i de lägena… :unamused:

[size=200]PEEWEEE[/size]

Blir mørkrædd snart. Tamare BP får man leta med ljus och lykta efter.

fan.

men efter de chanserna… andra perren [size=200]SUCK[/size]

nu klappar vi ihop… trust me

Ja då var 2:a perioden igång och HV släpper in den första… :frowning:

Jahaja så har den svåra perioden börjat :imp: :imp:

Men varför bara dyker PW där? Han har inte en chans att nå pucken, men lämnar HELA nätet fritt! Det är så jävla typiskt. Först räddar han ett givet mål, för att sen göra en sån jävla tavla några sekunder senare.

1,08. Klarade sig hyfsat länge iaf. Blir spännande att se vilken grad av förnedring vi uppnått innan periodpaus.

Där kom det. Återigen andra perioden som spökar. Nu skiter sig säkert allt och DIF kan gå till en komfortabel 3-0 ledning.
Suck.

Lite lätt skillnad på specialteams mellan dessa lag.
DIF parkerar i offensiva zonen i PP medans Hv knappt kom in i zon.

Återigen så börjar period 2 som det brukar se ut!

Hvs agerande i BP är så dåligt att man vill riva ut ögonen, PW gör 2 superräddningar, vad resten av försvaret gör är väldigt oklart.

Varför lägger sig P-W där?!

Glädjande iaf att PW tar puckar igen. Han kunde knappast göra något på målet.

Har hv seriens sämsta bp?

Nu är vi sämre än KHK i boxplay. Bara Mora och Rögle är sämre. Känns ju tryggt :laughing:

Hade jag varit Hult så hade jag varit jävligt orolig nu. PW spelar väldigt svajigt och vi har Åhman som back up. Kan sluta i botten.

Vad letade PW efter vid målet? Varför lägger han sig ner?

Det går alldeles för långsamt, HV måste upp tempo annars rasar det väl in puckar snart. Går alldeles för långsamt. Man är sist på alla puckar! Timeoutläge snart om man fortsätter såhär, innan 2-0 målet tack.