Mot HV trender bryta sägs det ju!
Pessimister Ikväll blir det vinst!
Krävs ju ett helt annan inställning och attityd idag om vi ens ska vara med och leka efter 20min.
Vi måste börja producera även i 5vs5 spelet.
Sen måste Hugo hålla ihop det som senast. Skiter i hur han gör bara han gör det.
laddar upp med tvä bärs ni andra då kom igen håve
Säger det redan nu “knip ihop skinkorna”
Lätt seger idag.
Ett pånyttfött HV på isen ikväll och nykomlingarna städas enkelt av.
7-1
Bara langa in halva löningen och ungarnas spargrisar på oddset.
Lätta pengar!
OSL sätter alla sina skott och står för hela 4 mål!
(letar fram skämskudden redan nu)
Idag accepterar jag att 1 poäng är ett bra resultat. Jag lovar och svär att jag inte kommer bli besviken över ett sämre resultat (fram tills pucken släpps).
Jag tror vi får rejält med stryk idag. De har ett självförtroende och grundspel som vi saknar. 1-5 eller 2-6 till Brynäs.
hoppas bara vinsten landar hos BLÅTT lag
Även Örebro var väl serieledare när vi vände och vann mot demn i november. Där kan man snacka ordentligt trendbrott. För både ÖHK och HV.
Glädjebeskedet! Han gör comeback i Hv!
Herman Hansson !!! Är det ett glädjebesked?
Har du varit och läst Aftonbladet?
När jag sett HH så har jag ibland tyckt att han kommit in med härlig fart och energi och tacklat på bra och sett ut som han kan vara en bra gnuggare
men antagligen har det sett bättre ut än vad det är för i statistiken ser han inte direkt vass ut
Han har väl också varit så skadedrabbad så man kan inte vara helt säker på var han står , men det finns de som är väldigt kritiska …
Det känns väl som han har ett väldigt begränsat antal chanser kvar nu att visa att han kan ta en plats i ett SHL-lag …
Tror någon att Herrman Hansson kommer att spela ikväll? Kanske 13e forward?
Vad sägs om:
Om vi leder med 3-0 och tappar det?
3:e och 4:e kedjan på isen i slutminuterna innan kvitteringen istället för att spela våra bra spelare?
Vi inleder matchen med Tedenby på isen och släpper direkt första målet?
Det finns alltid vägar att bli besviken.
För motståndarna är det ett glädjebesked!
Hmmm. Brynäs ledde då på 39 poäng och plus 21 med Örebro som tvåa på 39 poäng och plus 20. Så det är väl gränsfall. Men, men, delad etta och vanan och trenden av att slå serieledare förstärks.
Kan ju vara att de ledde livetabellen är de hade 2-0 mot oss.
Eftersom den han behöver peta för att få spela är typ Tedenby så kan man tycka att det borde finnas fin chans till speltid.
Jag är inte helt bekväm med att tro på en 5-2 vinst när seriesuveränerna kommer på besök. Var mycket enklare när man kände att det är uppgivet på förhand.
Men laget har visat att det verkligen finns något där bara alla är på tårna och levererar. Och vad kan vara bättre motivation än att slå ett Brynäs som börjat bli lite kaxiga. Så jag hoppas på full fart från start och att det för en gång skulle blir ett HV-mål på de tidiga chanserna.