Omgång 36: HV71 - Brynäs IF

Idag kör jag på det som kollegan sa. Alla förväntar sig att Brynäs kör över Hv så därför vinner Hv :metal:

1 gillning

Kollade dagens vävmning, Ang och Louto såg extremt hungriga ut!

7 gillningar

De vill gå och lägga sig som tia i ligan! Vid vinst och rimliga förluster för Cluben, Leksand och RBK är det ett faktum.

1 poäng idag och jag är nöjd.
Hoppas såklart på 3 poäng.
Brynäs imponerar otroligt mycket så det kommer att bli väldigt svårt.
Några riktigt högkvalitativa spelare.
Silverberg gör alla i sin omgivning bättre.
Likaså Charles-Édouard D’Astous som fanimej är den bästa backen jag sett i Shl på flera år.

4 gillningar

Om man ser på tabellen så är jag extremt nöjd med en poäng, men jag har mina tvivel. Brynäs ligger väl där de ligger av en anledning, om jag säger så. De behöver inte lägga sig ner och dö på förhand, så jag hoppas att HV71 i alla fall försöker ge dem en match värt namnet.

Rögle, Linköping, och MoDo, har HV71 i närheten i tabellen. Vi får hoppas att de förlorar sina matcher

1 gillning

Legenden på plats.
7-1 mannen himself!
Släpp pöcken å krossa fjomparna!

10 gillningar

Omöjligt. Det har inte hänt i HV (sedan i lördags).

Ser Brynäs som svåraste laget att slå. Färjestad på deras bra dagar är bättre men de har lägre dalar än brynass som iår är så sjukt solida.
Kan hoppas att de spelar på 80% idsg för att hjälpa oss kvar. De vill.nog ha oss kvar nästa år. Mer publik än rögle kvar

Blir tufft ikväll mot Brynäs. Där har vi ett lag som får ut väldigt mycket av truppen. Bra underliggande statistik dessutom. Toppar serien trots att målvakterna inte imponerat överdrivet. Både Brynäs och FBK är ju topplag trots att målvaktssidan inte är i topp i ligan. Brynäs tippade efter oss i tabellen men är nu match toppen mot botten. Jag är grymt impad av Brynäs och hur de lyckats trolla med alla spelare de har med upp från allsvenskan.

Vi kan nog ha lite fördel av att Brynäs har seriefinal på lördag mot FBK i Karlstad och har nog lite fokus mot den matchen redan. Vinner vi så är det nog Hugo som gör en kanonmatch i målet och att PP fortsätter leverera. Tror inte att vi kommer att dominera spelet mot nykomlingarna från Gävle.

Ändå en intressant match som nog kommer att bli fartfylld och underhållande. Vi är ju hemmalag så kan ju inte parkera bussen i en match till som mot Rögle i lördags. Hoppas vi åtminstone försöker spela konstruktivt och inte bara backar hem och hoppas på kontringar och PP.

Härligt att se all optimism före matcherna.
Men det skär i hjärtat att samma glada gossar snart sitter och författar de bittraste klagovisorna.

1 gillning

Var i Jönköping senaste hemmamatchen mot Fejk-AIK och blev lite starstruck när jag såg Kaspari i arenan.

2 gillningar

Lite saxat från Sanny.

HV71 mot Brynäs

Det är nästan svårt att tro att det är samma lag som Brynäs ställs mot som sist de mötte HV71 på bortaplan. Då vann man enkelt med 6-1 efter att Jack Kopacka svarat för säsongens snyggaste mål. Sedan dess har HV71 tagit 29 poäng på 15 matcher vilket är fjärde bäst i serien medan Brynäs är näst bäst med 34 poäng

4 gillningar

Gillar att hp är tillbaka. Tråkigt med osl… Hoppas att det inte är allt för allvarligt.

1 gillning

Ja, men har väldigt svårt för den linan.
Vem tar det defensiva ansvaret?
Vem av de tre ska stänga mittzon?
De lär spendera 70% av tiden i egen zon.

5-1, Ang gör en kanonmatch och Borgy hänger två i PP

1 gillning

Hur ser Brynäs BP ut?

Tänkte precis samma sak. Kero hade behövts där och vi borde haft en defensivt kompetent fjärdecenter att lyfta in i hans ställe.

Den linen blir ju livsfarlig vid defensiv tekning

2 gillningar

100%

Vi får verkligen hoppas att de tänker defensiv också, annars lär denna femma gå typ -2 eller -3.

Reber och HP är ungtuppar som tycker det är kul att anfalla, Brännström tappar ibland pucken farligt i mittzon …

Balanserar på en knivsegg …

Det är nog tyvärr läge att satsa era SEK på Brynäs idag !

2 gillningar

Bra, som allt annat utöver PP då.

1 gillning