Omgång 36: HV71 - Brynäs IF

Jo, men det åker in en “slaskslant” från tidigare vinster på tokspel.
Eget spelkonto för knäppa lir, långt mellan vinsterna men än så länge går den plus med några tusen i månaden.
Fina odds på storseger för HV.
7-1 och det blir salt på knäckebrödet i en hel vecka!

1 gillning

Tror på tre poäng mot ett mätt Brunass

2 gillningar

HV:s bredd är inte att leka med… Säger väl inte lite när många går och längtar efter att Tikka är tillbaka.

Och så denne Herman Hansson. Den ödmjuke och sympatiske Hansson som bara för ett par år sedan arbetade som truckförare.

Det är lite som en hockeysaga. Ni vet som när nån reservreservreservmålvakt får ringas in inför en tredjeperiod i NHL.

Hansson är verkligen humlan som flyger.

På något sätt är han inne på sitt tredje år i HV. Ikväll gör han sin 73:e grundseriematch i HV-tröjan.

Jag förstår inte hur det gått till.

Jag trodde han gjort sin sista match i HV-tröjan när han skadade sig illa ifjol. Jag trodde han gjort sin sista match i HV-tröjan när han skadade sig i höstas.

Hansson ska egentligen inte vara i närheten av att ingå i en matchtrupp i SHL. Frågan är om han ens tagit en tröja i allsvenskan.

Men nu är han är. Hansson har studsat tillbaka för sjuttiotredje gången. The Herminator is back.

“Do you believe in miracles!?”. Ikväll hoppas jag Hansson gör hattrick.

10 gillningar

Jag såg en match i Rosenlundshallen mellan HV och Brynäs som slutade 0-0. När kan det ha varit? 80-talet?

Som någon skrev: taget alla dagar i veckan om vi klarar det ikväll.

3 gillningar

Bäst i serien tror jag.

Dessutom så vann vi överraskande mot Örebro när dom var serieledare.
Nu tillhör jag en väldigt liten och kraftigt krympande skara som tillhör Team glaset helfullt. Därför både hoppas och tror jag att vi fortsätter på den inslagna vägen att slå serieledarna.
FORZA HV!!!

4 gillningar

Fuck

Finns absolut ingenting som talar för hv ikväll. Brynäs är bättre på allt förutom pp. Jag tror att vi har en liten chans på poäng om vi får spela typ 10 pp.

Det är väl just det som talar för oss - att inget talar för oss? :upside_down_face:

Blomman effekten? :wink:

2 gillningar

Vi har vunnit ett par gånger mot det lag som varit serieledare, dags att göra det igen!

2 gillningar

Sanny tippade oss 9a precis nu. Lika bra att ta 3p ikväll då…

1 gillning

Sanny tippar HV 9a när grundserien är slut….

3 gillningar

Vill inte på nåt sätt förstöra den positiva känslan som är här nu, men… Vi kommer bli fullständigt r-vkörda ikväll tyvärr.

3 gillningar

Var på plats förra mötet. Pinsamt att vara HV supporter den gången. Hoppas på det omvända idag :muscle:

Finns en ganska stor risk för det, vet inte riktigt vad som skulle tala för HV71.

Snälla, var med från start nu då Hv!

1 gillning

Skiter fullständigt i hur de går idag . Bara hv visar att dom vill vara med och tävla om de. Direkt från start.

1 gillning

Idag blir det nog åka av, tyvärr inte till vår fördel är känslan.

1 gillning

Westberg helvetet… förlåt.

1 gillning