Omgång 36: HV71 - Färjestad

Skämt utvisning skärpning domarn… Ska ha låta honom åka på våran målvakt?

Men för helvete WESSLAU :imp: :imp: :imp:

Men för HELVETE Wesslau! Vilken tavla! :smiling_imp: :unamused:

Patetisk utvsning osså tavla av Wesslau på det, underbart…

HV BP är ett läckande såll

När är Ersberg tillbaka?

Självmål av Wesslan ILLA :imp:

fyfan vad dåligt…

Avstängd nästa match också.

HV kom av sig helt efter självmålet.

Kokman hade fan gjort det bättre

Nån som vet bättre än mig, varför ska Wesslau ens vända sig om där. Sitt kvar med benet vid stolpen och blockera med plocken? Snurrar in den i eget mål förfan, så jävla slarvigt.

Tråkigt att man inte spelar Tedenby i PP tror han skulle bidra till mycket kreativitet.

Han ska ju inte det. Det är ju därför det är en sån tavla.

Färjestad stressar fram mycket slarv från nervösa HV-backar. Kämpa nu HV och visa vem som har hemmaplan!

HV börjar starkt, tar ledningen snabbt, men rasar ihop totalt efter Wesslaus dundertavla. Efter det tycker jag att FBK tog över mer och mer. Obra utveckling av matchbilden för FBK spelar ett tight försvar. Och det har HV alltid problem med.

SAIK har alltså värvat Pesonen, det hade jag missat. Börjar få riktigt många farliga spelare där nu.

Jag tyckte första utvisningen på Karalahti var väldigt petig, men jag såg inte situationen mer än en gång men då tyckte jag den var rent löjligt petig och inget som SHL-domare brukar ta mot hemmalag … men de är naturligtvis villiga att göra undantag just för HV då …

Sen är Wesslau inne i en labil period, jag föredrar Ersberg som förstemålvakt, Wesslau kan vara strålande men det är viktigast att inte svikta i pressade situationer och jag tror Ersberg är starkare mentalt då … Wesslau kan spela strålande i flera matcher men sen kommer sånt som vi sett senaste två matcherna … Det finns ju försvar i att han inte spelat på ett tag … men det är skönt att ha Ersberg som förstekeeper …

Håller med fullständigt, Trist att Ersberg drog på sig avstängning när han fick chansen att komma in igen och gjorde det riktigt bra. Hoppas han får chansen igen nu när han kommer tillbaka och inte kastar handskar på domarna mer :slight_smile: Mycket jämnare och stabilare än Wesslau. Dessutom nog mer vinnarskalle än wesslau vilket jag tror är viktigt.

Laine blev trippad hur tydligt som helst, men domaren blundar. Såklart.