Omgång 36: HV71 - IK Oskarshamn

Det betyder att du måste supa dig redlös om HV ska kunna vinna - är du beredd att offra dig för HV:s skull

Även jag har jobbat sent, hinkat i mig ett par ölbärs under tiden. Vill också ha del av äran

Du får nästa.

1 gillning

Den värsta stormen har lagt sig - lite lugnare runt Gunnarsson nu …

Smärtsamt att se Tedenby och Forsberg centras av Matson
Tycker han har spelat upp sig och vinner mycket lösa puckar, river och sliter.
Men någon topp-6 center är han inte och jag tror det skulle bli ett enormt lyft för laget om de två fick en kreativ center emellan sig

1 gillning

Ja, sen skulle man gärna få splitta Tedenby och Forsberg också. Deras spelartyp passar inte i samma kedja alls, för fem öre.

Oskarshamn har vunnit nästan alla matcher som gått till övertid, det är nog deras starka topp-line som sätter in extra tryck när det behövs.

därför vore det så skönt med ett 2-0 mål så vi får lite marginal

Säg inte att Kaski är skadad. Fan ska Billins in annars för

Såg ut som petersson bara kunde lagt in den där, synd

Vill se fler skott från Kaski. Vilken bössa!

Jag tycker nog Tedenby och Forsberg passar i samma femma , för Tedenby har den fart som Foppa saknar - han väger upp för Foppas nackdel vad gäller just den saken

Hur fan kan Bödker Vignålt Lenc va totalt osynliga framåt. Helvete vilken dålig formation

2 gillningar

Så fruktansvärt slarvigt spel bakifrån.
Håller med om Sannys analys.
Sluta slå korksde icings i icke pressade lägen.

Behöver en vettig C för att den kedjan ska kunna fungera.

Tre långsamma pjäser, bara Lenc som kan sätta lite fart, då blir det tyvärr ganska osynligt (framåt) :frowning:

1 gillning

Man skulle satt Foppa i den kedjan, och flyttat upp Bödker till Tedenby.
Alternativt tvärtom.

1 gillning

Jo jo men dom va ju jätteduktiga mot Brynäs. Tyvärr så verkar det räcka även om jag tycker att Boedker ryckt upp sig.

Boedker-Shore-Petersson
Forsberg-Miele-Tedenby

Vet att förstakedjan varit bra men övriga kedjor är ju sjukt trubbigt så fler måste igång

Problemet är att vi inte haft en enda kedja som fungerat detta året. Menar du att vi ska riva upp den enda fungerande kedjan vi helt plötsligt har?

1 gillning

Foppa Fisken Tedeby hade varit kul att se. Matson funkar nog lika bra i 4:e

1 gillning

I min mening beror det på att endast Shore av våra Centrar är tillräckligt bra. Därför blir det så jäkla trubbigt bitvis.

1 gillning