Omgång 36: HV71 - IK Oskarshamn

HV71 vs IK Oskarshamn


imageimage

Det är, vid varje tillfälle orten Oskarshamn nämns, en enorm chock att denna ort har ett hockeylag. Än mer att de spelar i SHL … och dessutom är favoriter att vinna en match mot HV71.

Jag säger inte detta för att verka dryg, utan för att peka på den avsaknad av självklarhet som omgärdar vår förening just nu. Självklart skall det finnas hockey i massa orter, självklart skall HV71 ligga topp fyra efter 35 omgångar av SHL. Här någonstans i det självklara blir det inte lika självklart längre och en lätt känsla av avdomning i föreningens storhjärna infinner sig.

Detta medför en berg-o-dalbana för de bilaterala strukturer av hjärnen som går under namnet amygdala och som utgör hjärnans emotionella nätverk. Stress samt negativa och positiva känslor samsas här. Eller samsas… resultatet är väl som att tvinga in AJ, Pettan och Kolan i ett bollhav på en tysk rastplatsrestaurang insmorda i fettet från hela autobahns samlade “ein halbes hähnchen”.

Och någonstans här är vi tillbaka i det självklara, det sjävklara att samanfoga ovan liknelser och anekdoter till den manifestation som just nu bäst beskriver vår föreningen: En halshuggen höna, tokrusandes bland filerna på autobahn i rusningstrafik.

HV71 för alltid. Självklart.

Berglund begrundar

FORZA HV71!!

7 gillningar

Ja vad ska man säga. 3 poäng in på kontot idag är det enda som gäller. Martinsson verkar ju spela oavsett prestation. Hoppas därför 38 går in jämte honom. Kom igen nu!!!

1 gillning

Finns inget annat än vinst ikväll mot ett lag som vi faktiskt har plusstatistik på inför denna match.
Så ska det givetvis förbli även efter ikväll.

3 gillningar

Tror som vanligt på torsk, då nånting är väldigt galet i Hv71 just nu.
Undrar om R Bengtsson spelar?

På tema förvåning kunde man ta

  1. Tidig timeout vid dålig spel. Oklart vilken effekt den skulle få iofs då det bara finns ett läge på spelidé. Sammanfattas: Kalkon
  2. Bänkning av spelare. Verkar nästan omöjligt att spela sig ur truppen

Själv är jag mest förvånad över att jag kommer titta på match.
Trots statistik överlag mot just Oskarshamn tror jag dock på förlust.
Tyvärr

edit

1 gillning

Tror på seger ikväll. Delar av supporterskaran och JP är övertygade om att nu, nu vänder det. Men så torsk nästa match och tillbaka till ruta noll.

1 gillning

Beror nog på hur många utvisningar vi tar. Soumela och karlkvist är dödliga där och vårt bp är inte tipp topp

1 gillning

Är iväg på jobb i Norge så jag kommer sitta på hotellrummet och kolla varje match nu den här veckan.
Men fattar ni vad ölbärs kostar här i Norge. Nån annan får göra det jobbet åt mig.

180 spänn för ett 6-pack i affären… :grimacing:

Usch…

Hoppas på seger idag, vi har + statistik mot IKO så hoppas vi kan dra nytta av det.

Både Brynäs och Luleå har lite “lättare” matcher på pappret i veckan. Vi bara måste vinna ikväll vilket jag tror vi gör.
Ut och vinn HV!!!

Borde bli seger. Jag har satt pengar på lika och Oskarshamnsvist så då borde HV ta det.

HV måste vinna 3 raka nu så inget så allt annat än 3 poäng är uselt mot detta “sämre” lag

Nu börjar till och med Sanny “HV-fans behöver inte vara nervösa” Lindström se vart åt det barkar…

Fy fan. Vi är i ett skede med 17 matcher kvar och redan i “vi måste vinna allt”-mode. Det går ju inte. Det är en omöjlighet. Jag blir så ledsen. Jag kommer inte ens kunna se matchen… kanske lika bra det.

Ångest.
Skulle vilja skrika ut min frustration men det är ändå ingen som hör så jag låter bli.

Samtidigt sitter man här och hoppas på nån slags vändning. Man är fanimej sjuk.

Vändningen kommer inte att komma.
Kan vi dock hitta en till center som kan tillföra något alt om Nättinen kan komma tillbaka och leverera anständigt i alla zoner så bör vi kunna ta Malmö i kvalet.
Finns en större moral i detta laget en 20/21 så är hoppfull fortfarande att vi ska fixa SHL existensen.
Total ångest fram till säsongens sista match räknar jag med.

2 gillningar

Idag måste HV vinna. Karlqvist är alltid ruggigt bra mot HV. Sen ska man se upp för Suomela och Tjecken också. Kan man få dem att spendera tid i defensiv zon är mycket vunnet.

Jag har inte sätt något gällande avstängning på Shore. Hur blev det där?

jag :arrow_right: VILL INTE :arrow_left: kvala

1 gillning

Har precis slängt in Smejkal i mitt fantasylag. Så han får gärna göra en 3-4 mål. Så länge HV gör fler.

Av 17 matcher kvar så ser jag gärna att HV vinner iallafall 8, det känns görbart även för detta laget (om så med lite flyt). Det skulle betyda att HV slutar på 62 poäng om jag inte räknat helt galet, har man lite tur så räcker det för att slippa kval.

Detta är nog snarare ett önsketänkande för stunden :frowning: