Omgång 36: HV71 - MODO Hockey

[size=200]HV71 - MODO Hockey[/size]


[size=150]MODO jagar första dubbeln[/size]

Publicerad: 2016-01-23 09:50

MODO har haft några chanser vid det här laget, men ännu inte lyckats vinna två matcher i följd den här säsongen. Efter segern mot HV71 i fredags ges nu nytt tillfälle när lagen återigen möts på lördagen i Jönköping.Läs mer på shl.se: shl.se/shl-arena/39892/pregame/

[size=150]FORZA HÅÅVEE BLÅÅ!![/size]

Förlust ikväll?

Råkade mot min vana tippa vinst för HV igår, och vi såg ju hur det gick. Lovar att tippa brakförlust i tipptråden bara för det.

Denna säsong är det ju nästan omöjligt att tippa HVs matcher eftersom man blandar bra prestationer med totala bottennapp. De lag man tycker att de borde vinna över förlorar de stort mot och tvärtom.

Sett till gårdagens prestation så känns det helt omöjligt att man på mindre 24h skulle kunna komma igång och vända denna totala brist på självförtroende och självrespekt mot Modo som har ett stort mentalt övertag från igår. Men bara för det, och med tanke på hur säsongen sett ut så går väl HV ut och krossar Modo bara för det.

Snacka om jinx! :laughing:

Förlust idag så är den lilla chansen te top 6 borta

Får man en bra start så den där rädslan för att misslyckas släpper om man istället börja tänka på hur kul det är att spela hockey och fan vad bra vi spelar nu kommer in i huvudet så kommer allt sköta sig själv och vi kan mycket väl spela ut Modo fullständigt när passningarna helt plötsligt går med automatik och Modo helt plötsligt står stilla och funderar vad som händer.

Ja med tanke på hur bleka och pinsamma hv71 är just nu så blir det nya 0p ikväll.
Kan ta förluster men när ingen är intresserad och vill känpa och försöka då borde man göra något annat.

AJ hade helt rätt om föreningen, det visar vi iår. Jävla mellanmjölk och ryggdunk förening. Gör ont i Hv hjärtat att se de mot Modo, Rögle osv

Ikväll vill jag se beslutsamt spel för klubbens heder. För oss fans.
Skit samma hur det ser ut rent spelmässigt. Vinst eller förlust, spelar ingen roll.

Det ska smälla, det ska spruta svett efter varje byte.
Det ska gnällas på domaren, det ska spelas småfult.

Egna målet ska fredas och motståndarmålet ska torpedas.
Jag vill se fart och skott på varenda jävla chans som dyker upp.

Jag vill se ett blodigt krig.

[size=150]NEJ!
[/size]
Tycker det är mycket bra att vi får möta Modo efterföljande dag och finns inte på kartan att vi gör samma plattmatch.
Tror på ett mycket taggat Hv71 och att publiken vrålar bort Kinnarps tak.
I KINNARPS ARENA BESTÄMMER VI - KROSSA MORDOR!

Borde inte skriva det men va fan - förlust så ska jag käka upp samtligas admin/mods fillingar - inkl kny:s blåa trosor :wink:

string?

Hoppas spelarna kollar lite av hur LHC spelar,snacka om vilja i varje byte o närkamp. Känns som det skiljer ljusår på hur vi spelar nu o hur vi var för en 5-7 år sedan :frowning:

Jag är helt övertygad om att du sitter säkert.

alla bets på allt som stavas HV är detta år förknippat med hög risk.

Ladbrooks etc måste vara knäckta av att ha med HV i sitt utbud.

Känns som att vi har sagt det dom 10 senaste omgångarna dock.

som kedjorna ser ut nu så tycker jag Sandbergs lina gott kan lira 20 minuter

Vad har hänt med önerud??? Sundh Christensen listan i andra? Hur fan tänker Lindbom!? Ta upp lias a och brithen

Önnerud borta idag? Vad har hänt?

Sjuk

Vill se ett jäkla hungrigt HV ikväll, vill även se att lite mer smartare tanke bakom allt.

Hade nog hellre sett Lias i första, de förtjänar han och kunde nog satt lite färg i HVs tråkiga tröga forwards i första alternativt andra. Våga lite nu Lindbom för fan.