Omgång 36: HV71 - Rögle BK

HV71 vs Rögle BK


image image

Den trista serielunken.
Ett kungadöme för den trista serielunken. Det skiljer idag sex poäng mellan de fem lag som innehar platserna nio till tretton i tabellen. Ett av dessa fem lag kommer att få kvala. Ett av dessa fem lag är Rögle. Ett av dessa fem lag är HV71. Den trista serielunken. Omgång 36. Den hade varit ett kvitto på att vi gjort något rätt, om den infunnit sig.

Vi har inte gjort mycket rätt, på väldigt lång tid. Vi fortsätter att göra “inte rätt”, om och om igen. Och resultatet blir detsamma. Inte bra. Inte bra nog, inte bra alls. Vår förening förfogar just nu över ett bergsmassiv av potentiellt “inte bra” tillstånd. Detta har gjort, gör, kommer göra att representationslagen cementerar sig i seriesystems bottenslam.

Så det enda man rimligen kan göra, det är att fokusera på nästa match. Hoppas att de små detaljerna avgör till vår fördel och att vi inte utgör den nedersta delen av bottensedimentet när serien är avslutad. Således är ångestpåslaget maxat inför kvällens gyttjebrottning i bottenslamet. Vi önskar oss ett bra och fast grepp om vår kombattant, redan i första perioden. Ett grepp så fast och hårt att det genererar de höga tryck som krävs för att medelst omvänd osmos, få Rögle att lämna kvar alla tre tillgängliga pinnar, då vi pressar dem ut genom Gardens väggar.

Knip ihop och knip igen!

Petch pratar

FORZA HV71!!

7 gillningar

Jag tycker att att RBK borde påminnas om, och se vinsten av att deras nemesis Måsarnas IF hamnar under strecket😉

4 gillningar

Krossa Rögle!!!

Vinst för hv och förlust för Malmö

JA TACK!!!

1 gillning

Nu måste HV vara starka och ta det sista klivet som de inte lyckats med under hela säsongen… Ta klivet över sträcket nu!

2 gillningar

Hur många “6p matcher” kommer vi få iår, det är nu vi kliver om! ’
SLÄPP PUCKEN!

3 gillningar

Mitt i prick! Det sammanfattar hela min tillvaro just nu.

Vinn för helvete Hv!

2 gillningar

Känns som en typisk skitmatch med frustation är att beskåda ikväll

Idag vinner dom, idag kliver vi över det där pisstrecket! Dock så tror jag att Malmö vunnit 6 av de 7 senaste matcherna mot Färjestad!

Om alla stjärnor står rätt, så ser plats 9-14 ut såhär, när vi summerar kvällen.

Örebro Hockey - 46
Rögle BK - 46
Modo Hockey - 45
HV71 - 43


Malmö Redhawks - 41
IK Oskarshamn - 3X

Det får man kalla spännande…

2 gillningar

Då har vi alla möjliga chanser att kunna klättra vidare.

Man gör säkert en “ok” match och tar 3 pinnar ikväll och alla får upp ett litet hopp, Lindbom berömmer hela laget efter matchen. Sen på lördag är man tillbaka på ruta 1 igen med ytterligare en pissig bortamatch där Lindbom efteråt är besviken och inte tycker man utför det man pratat om innan matchen osv osv

1 gillning

Amen

enda anledning till att jag har lite förhoppningar till lördagsmatchen är förlundas skador som kommit denna v, men risken för att utfallet blir så som du beskriver känns fortfarande stor :rofl:

Så länge HV vinner hemmamatcherna så är vi med. Men idag så MÅSTE man vinna. Rögle har väll varit helt ok sen tränarbytet och verkar ha hittat en annnan harmoni i gruppen. Det blir säkert förbannat svårt att vinna idag.

Det är kanske dags att bryta förstakedjan? Jag tycker varken Shore eller Lenc har sett skarpa ut på sistone. Dags för dem att vakna, kanske spela Lyrenäs/Shore/AP och flytta ner Lenc i hierarkin? Kanske som vinge med Borgström och Fisken?

1 gillning

Står Dichow idag? Om inte så får vi stryk det kan jag garantera.

1 gillning

Tror på hemmafördel även denna match.
Börjat uppladdning med några pilsner och tog med datorn hem utifall att!
:partying_face:

1 gillning

Trodde bara det var jag som kallar dom för måsarna. :ok_hand:t4:

1 gillning

Vinn. Bara vinn.

4 gillningar

RBK har väl inte varit sylvassa direkt. Har mycket puckinnehav men har svårt att få fucken på/i mål. Tror på en jämn match ikväll men att vi plockar hem tre pinnar