Omgång 36: HV71 - Växjö Lakers HC

[size=150]HV71 - Växjö Lakers HC[/size]

HV71 är på vinnarspåret igen men hjälper det mot lillebror?
Skön seger i slutminuterna mot Brynäs ger nog självförtroende
och energi mot Lakers som bara är någon poäng före i den jämna
tabellen. Mattias Tedenby firar 400 matcher i HV tröjan i matchen
mot Växjö.

HVTV: hv71.se/artikel/xlsxajrc1-3 … her-i-hv71

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Trots att HV studsade tillbaka senast och vann efter två sjukt bleka insatser så kommer det att krävas en spelmässig uppryckning ikväll. Särskilt viktigt är att få igång målskyttet. Eller, det kanske är att ta i med tanke på att laget saknar utpräglade målskyttar, men man måste iallafall ta vara på sina chanser. Jag tycker att HV oftast skapar tillräckligt många farliga chanser för att vinna matcherna, men man har inland otroligt svårt att få in pucken!

Det är ju ett riktigt galet läge i tabellen nu. Så här jämnt efter 35 omgångar har det, vad jag kan minnas, inte varit någonsin. 2p från 4:e till 9:e plats! Löjligt, ju!

Jag tror på seger, med hjälp av hemmapubliken. Kom igen, HV!

nu måste hv visa sitt starka hemmaspel och få lite fart på sitt anfallsspel. Vinst idag och vi har häng på topp 6 igen

Visst men Tom. Bara 7 mellan Ettan Lule och Sexan HV71

Nu brinner det i huvudet på tränarstaben.

Wänna extraspelare. Tedenby i första igen och nu med Thuresson.

Vill HV vara ett topplag på sikt måste vi få in en ny huvudtränare till nästa säsong.

Tamefan tjänstefel å bänka wännström.

Slutar aldrig förvånas. Helt jävla obegripligt.!!
Då kan vi ju vara överens om att de inte bara var lindboms beslut när man bänkade Wännström innan.
Detta är ju helt jävla sjukt!

Fast har Wänna i ärlighetens namn varit så förbannat bra egentligen?

Förstår verkligen inte denna hype gällande Wännström. Han har provats i alla möjliga och omöjliga konstellationer. Men tyvärr, jag tycker han är både oduglig och totalt iskall. Han har onekligen mycket i sig, men tyvärr, i HV71 funkar han inte. Bra de första 20 matcherna förra säsongen, men efter Andrew Gordons huvudtackling i Linköping har han varit ganska värdelös. Han är inte ens bra på träning. Måste tyvärr skriva det.

Vet inte om jag sett samma matcher som er … wännström har ju varit helt osynlig dom senare 4-5 matcherna inte varit inblandad i några närkamper

Zico. Så du menar att spelare som Gustafsson, Bengtsson, Brännström och Törngren går före?

Totalt jävla oförståeligt.

Vill HV vara ett topplag på sikt måste man våga satsa på dynamiska spelare. Var ju samma problem med Arlbrandt, Christensen, Ullström och Ejdsell under Lindbom/Lillis.

Jag tror ta mig tusan de skulle haft svårt att hitta en roll åt McDavid och Crosby också.

Näe. Låt tränarstaben sitta säsongen ut. Sen är det #lillisout

Jämngråa kedjor håller inte i längden.

Ja i dom matcherna när man av nån konstig anledning särade på tedenvy-Ljung-Wännström.
Innan dess så gjorde han en del poäng och var helt klart på uppgång.

lejacques: Jag har respekt för att man tycker olika och det gör vi uppenbarligen när det gäller Wännström. Jämförelsen med Gustafsson och Bengtsson haltar ju betänkligt då de har helt olika roller. Sen att Wännström kanske är en bättre spelare, egentligen, än både Törngren och Brännström är ju en sak, men vad hjälper det när Wännström inte bjuder till.

En motfråga: vad tycker du att Wännström har gjort bra under andra halvan av förra säsongen och under denna säsongen!? Då får du inte skylla på tränarna, för det är ju bara skitsnack.

Skitsnack? Killen hann ju knappt gå på isen den här säsongen innan han hamnade på bänken.

Vad Wännström gör bra?
Enkelt. Han bidrar med dynamik. Han levererar passningar och chanser få kan leverera i dagens HV.

Och sen tycker jag visst man kan jämföra med Bengan och Gustafsson.

I kväll sätter vi två andrakedjor och två fjärdekedjor på isen. Varför inte satsa på åtminstone något som kan likna en förstakedja?

Edit. Sen att Wänna är en av de med bäst leverans sett till speltid (om inte bäst?) måste ju också vara ett tecken på att han gör något rätt?

Edit 2. Otroligt svårt för nya HV och supporterkulturen där man bashar och sparkar på spelare som faktiskt har något i sig. Ullström, Arla, Almqvist, Wänna och ja, även Davidsson under hans sista år.

Ikväll nätar Tedenby.

lejacques: Du är rätt kul. I många av dina tidigare inlägg har du framhållit att HV har ett riktigt bra lag. Helt plötsligt har vi bara två andrakedjor och två fjärdekedjor. Men som sagt, man tycker olika. Ibland t o m från ena dagen till den andra.

Zico. Fint att du duckar. Du är omöjlig att diskutera med ibland när du vrider och vänder på saker och ting. Vi har ett bra lag. Sen handlar det ju om hur man formaterar det.

Slutdiskuterat eftersom du inte bjuder till.

Enligt min mening: Nej. Och jag tror ärligt talat att det är prestationsbaserat att han står utanför. Vissa vill ha det till nån sorts konspiration eller hocleyinkompetens, men jag ser mer att det handlar om att Wännström inte levererar. Och det håller jag med om.

helt sjukt wännström på bänken…

Ytterell i boxplay ? Modigt… Eller dumdristigt snarare … :wink: