Omgång 37: Brynäs IF - HV71

En mycket bra första period utav HV71.
Brynäs börjar som förväntat starkast och HV71 slarvade alldeles för mycket. Det blev dock bättre ju längre in i perioden som vi kom och jag tycker att HV71 äger de fem sista minuterna. Det märks verkligen att Dahlén har tryckt väldigt hårt på att skjuta mycket.
Tycker att Jämtin-Bengtsson-Fasth har sett riktigt bra ut. Även Jesper Williamsson spelar väldigt bra.

Tycker sedan att det är väldigt tråkigt att se att Läkerol knappat är halvfullt, publikkris? :stuck_out_tongue:
Jag tycker även att Johan Edlund förövrigt är en riktigt trött kommentator. Han och Rober Perlskog borde portas ifrån alla ishockeyarenor.

VI ska vara väldigt glada att Brynäs inte satt 1 eller 2 puckar första 10 min. Det såg väldigt virrigt ut och det kanske inte är så konstigt med tanke på att de flesta hade fått nya kedjekamrater och eventuellt nya uppgifter.

Tycker att HV spelade riktigt bra andra halvan men den riktiga skärpan vid avsluten saknas.

Känns som att Uffe har hittat en ny kedja med Fast-Bengtsson-Jämtin men å andra sidan känns det som att vi säger så varje gång vi slänger in Fasth med nya lagkamrater :wink: Hursomhelst väldigt bra ihop, so far!

kan tyvärr bara hålla med. Tur att det är HV som lirar så man åtminstone kan känna lite inlevelse trots bristen på kvalitet.

Vad ser ni Jompii/Lux, som inte jag ser, i kedjan med Jämtin?

Bengtsson skadad och måste utgå

Crosscheckingen?

// JV

Jag tyckte 4:e-kedjan fick bra tryck emellanåt.

// JV

Ja, tyvärr

Vem var det som gav Franson en känga i sarghörnet?

Ok vem tar och nitar svinet Fransson nu?

Bengtsson fick dessutom en HV-spelare över sig i den situationen - och hade han inte ramlat, hade Trygg skjutit honom i ansiktet. Oflyt…

sorry. my bad, Bengtsson har inte utgått, enligt aftonbladet skulle han ha utgått :blush:

Jämtin gav honom en nyss :wink:

ÄNTLIGEN MÅL I PP!!!

FASTH!!

MÅL i PP :question: :question:

oj

WOHO!! FASTH!!!

PP sviten är bruten!

JAAAAAAAAAAAAAAA :smiley:

Hv spelar skitbra.

“kors i taket” säger bonn-läppen, “säg upp dig” säger jag.

Skönt med PP mål dock. :smiley:

ÄNTLIGEN!!! :smiley:
[size=85]Btw, domaren är inte riktigt frisk, teckning i mittzon, huh! :O[/size]

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAaaa