Omgång 37: HV71 - Leksands IF

När säsongen är slut tycker jag vi ska samla ihop alla Diabolics matchtrådstexter och släppa i bokform. ”Ett moln på himlen” är en titel jag tycker vi kan sno rakt av. Summerar den här säsongen rätt bra. Vinsten går oavkortat till forumet.

Angående kvällens match. Hjärtat säger seger. Hjärnan säger att Leksand av någon anledning är bättre än Oskarshamn. Vi måste spela bra i 60 minuter för att ta en trea. Annars lutar det åt övertid eller förlust.

10 gillningar

Verkar inte vara någon Önerud med i laget ikväll. Detta enligt Swehockey.

Bödker extrafw.

Så tanken är att vi ska spela igång Vesel så han är i toppform lagom till första matchen i FBK-tröjan?

2 gillningar

När det gäller Tommy är jag inte förvånad.

”Här och nu” yttrar Tommy ofta.
Förhoppningsvis jobbar vesel lika hårt som sista matchen i slutet då Foppa blev betydligt bättre av han.

Gubben jobbar ju för stunden!

Varför ingen Simon? Vad finns de vänta på?

Leksands IF får en massa cred för att de har en stor fanbase över hela riket. Det är kul för dem, men min spaning säger att det där kommer åka ut över klippkanten inom en snar framtid då alla personer som imponerades av LIFs framgång 69-75 nu snart kliver in i demensdimman.

För att referera till diabolics härliga citat, så ser jag 3 personer som passar väl in i de facket i denna stund.

1 gillning

What?
Vesel som är på G? Till FBK tas till nåder.
Bödker 13e.
Önerud ställs över.
Hur har Önerud sett ut på träning?

Är de någon jävel som är förvånad över ugglans laguttagningar längre?! Blir tokig på karln!!

Som jag misstänkte. Simon platsar inte i laget än. Skadefri men fortfarande ur form helt enkelt. Känns lite konstigt med tanke på hur länge han tränat på is med laget.

1 gillning

TombolaTommy är på gång igen…

Tror man vill göra så små förändringar som möjligt i och med att man fått med sig poäng på sistone. Hade man haft två förluster i bagaget tror jag man kört med Önerud. Vad jag hört är Önerud i bra slag, men alltid skillnad på match och träning så visst behöver han ett gäng matcher på sig att köras in och då vill man inte göra det i denna typ av match.

1 gillning

Hmm konstigt, Hade trott på Önerud som extra, så han får några byten att matchas in.
Vesel mot Boedker är dock ingen större differens.

det tänker jag med, när det ändå gått ok är det väl dumt att kasta om för mycket

1 gillning

Önerud istället för Bödker hade ju inte skadat allt för mycket. Jag menar, ska Önerud vara till någon nytta måste han ju få matchtid. Inte jättemånga matcher kvar.

Och Gunnar, kan han göra två bra matcher i rad?

Se om teden fortsätter göra poäng, har inte koll men första 14 hade han väl knappt någon poäng? Isåfall bra snitt sen han kom tillbaka från skadan

Är ju främst hålögda Södermalmshipsters med tangorabatt som håller på LIF, trots att de aldrig sett en hockeymatch i hela sitt liv.

3 gillningar

ja får väl hoppas på trendbrott, samtliga 3 matcher Gunnar startat efter han stått matchen innan har vi förlorat.

Skål allihopa har en känsla vi snart spyr skit över insattsen :joy:

2 gillningar

Tror att Martinsson gör mål idag.