Omgång 37: HV71 - Leksands IF

HV71 vs Leksands IF


imageimage

Leksands IF får en massa cred för att de har en stor fanbase över hela riket. Det är kul för dem, men min spaning säger att det där kommer åka ut över klippkanten inom en snar framtid då alla personer som imponerades av LIFs framgång 69-75 nu snart kliver in i demensdimman. Det skall bli intressant att se om de klarar av den generationsväxlingen bland fansen eller om supporterskaran mer kommer likna kusin-trädet i, och kring “tätorten” Leksand. Jag avskyr för övrigt knätofsar.

Om vi fokuserar mindre på deras grej och mer på vår prekära situation så kan man iallafall inte anklaga klubben för att ge oss fans en sömnig upplevelse. Vi kan tycka att det är idel sömngångare i ledande positioner inom föreningen, men jävvlar det händer grejor hela tiden. Det är föreningsvärldens svar på tiktok där även de med störst koncentrationssvårigheter sitter klistrade medans HV matar det centrala nervsystemet med både sportslig och informationsmässig psykofarmaka.

Aldrig en lugn stund. När/om vi fixar SHL-kontraktet kommer jag tvingas till en lång semester alternativt gå i ide. Men, just nu är allt man kan önska sig, en vinst. En vinst så man kan sova ytterligare en natt utan grav ångest och låta hoppet leva en dag till.

Berra borta. Önerud tillbaka… och det fladdrar åter till i de nervbanor med förkärlek för epileptiska böjelser.

Tomt på tankar

FORZA HV71!!

10 gillningar

Det är nu det gäller. Vinn igen och det finns en chans. HV ser iaf ut att vilja vinna nuförtiden sen att man är för dåliga är en annan sak.

I vanlig ordning, sjukt bra inledning i matchtråden :star_struck:

Edit: instämmer angående knätofsar!

2 gillningar

Asså var har hållit hus i alla år Diabolics? Med dessa matchtrådar? Herre min gud!!! Halva nöjet. ( nä hela) är att få gå in o läsa dessa mästerverk till matchtrådar. Tack!

Vill tillägga att jag förringar inte på nåt sätt Macces utomordentliga matchtrådar. Du gjorde ett grymt jobb. Tack till också.

7 gillningar

Kan Kaski ställa in siktet mellan stolparna så tror jag på vinst ikväll!

Jag tror HV tar det idag givet att man spelar hårdare än någonsin på Andrae, Sjöholm, LaLeggia och Kaski. De ska kunna spela närmare 30min var. Sen får Torp och Martinsson spela BP och avlasta vid behov.

Någon gång så måste slarvet i uppspelsfasen upphöra. Det enklaste sättet att få det att upphöra är att minimera istiden på Torp och Martinsson. Torp har goda sidor, men spelet med puck är inte en av dem. Martinsson dryper ju inte direkt av självförtroende efter att ha givit bort typ 10 kassar denna säsong heller.

Hade inte HV haft så förbannat dåliga tekare så hade man kunnat göra som FBK. Att man helt enkelt slår icing när man inte är säker på att man kan ta sig ur zon med kontroll. FBK har flest icings i ligan. Men med de tekare man har minus Shore och Foppa då som är 100% på sina två tek :slight_smile: , så känns det livsfarligt varje gång det är tek i HV zonen.

1 gillning

:hearts: foppisch - bäst på allt!

5 gillningar

Ölbärsen på kylning! Känns som den här matchen kan vända trenden om vi vinner ikväll.

Hur spela dom formationerna på slutet av matchen (dåligt minne)? Hoppas dom börjar så idag då Bödker o Lenc inte funkat ihop alls.

1 gillning

Hoppas Önerud kan gå in på någon av dessa platse så småning om. Kanske testas redan ikväll?

Tycker han skall in på extra-fw-platsen direkt. Varför vänta? Make it or break it!

Ja, det tycker jag också. Han ska matchas in som 13:e och avlasta.

Glömde av Simon. Om ingen ny center kommer in kanske Tedenby Önerud Foppa/Lenc vore nåt. Dock länge sedan han lira center vad jag kommer ihåg.

De körde Lenc-Sam-Teden.

Teden funkade bra där, de såg giftiga ut. Äntligen kanske HV har en fungerande andra Lina också.

Skeppa Sam till korpen, in med önnan där… jag skiter i center eller inte. bara gör.

Sam är inte så dålig som folk vill ha det till. Men Sam är självklart inte en andra center för SHL. Mer för en 4:e lina. Önerud är ju tyvärr också en 4:e Lina spelare nuförtiden om än en nyttig sådan.

Hade varit intressant med Fisker mellan Lenc och Teden. Det hade blivit åka av.

2 gillningar

“VO2max monster” och bra omdömen från Wikegård. Det lutar åt nytt kontrakt på 3-5 år.

Sam har gjort det bra på senare tid. Perfekt tredjecenter.

Sam är klappkass. Jag har mött bättre spelare i hockeybockeyn (sant).

1 gillning

Jag har mött denna herre i flertalet matcher: Calle Johansson - Stats, Contract, Salary & More

Jag är ingen anhängare av Sam. Men att kallas för Klappkass för att man är sämre än Calle tycker jag är lite hårt…