Omgång 37: HV71 - MODO Hockey

Ja Man saknar Rajala rejält

Min lille son här sa precis, vilket dåligt powerplay…jodå

Hur svårt kan det vara att parkera en gubbe i ansiktet på målvakten i PP?
Modo behöver ju knappt kämpa i BP!

Nån som vet vad som hänt honom :question:

Bra spelsekvenser nu, pressar modoiterna bra. Mer sånt!

Lite bättre intensitet nu! Även om Fälth ser riktigt seg ut. Och hur kunde domaren missa sen solklara höga klubban i ansiktet på Bengtsson?

Det här kan gå om HV får in en turpuck i början av tredje och spelar vidare.

Man kan ju börja med att ta sig in i zonen i pp…
o fälth denna kille är helt under isen just nu…

Asså, Vad har hänt med Rajala!?!?

Kul att Fälth har börjat suga pung lagom till att Petrasek börjat spela ok igen…

Tyvärr så gör inte publiken sitt till för att lyfta laget heller. Fruktansvärt tyst på läktarplats.

Tycker HV rycker upp sig något de sista 5-6 minuterna av andra. Men det måste till mer än plockpotatis för att Ullmark ska överlistas idag. Krog-Sterling-Holzapfel närmast att kvittera.

Blir väl 2-2 och mål i sudden åt nåt håll (om inte Modo gör 1-3 tidigt i tredje). Roligare än så blir det nog inte. Har svårt att se att HV tar 3p idag iaf.

Jag tycker synd om Christensen. Han är en riktigt bra spelare som både kan kämpa fram pucken och hålla i den. Men han måste spela med den fullständigt insomnade Marcus Nilson. Jag tror Christensen hade haft en hel del mer poäng om han hade fått spela med en bättre parhäst. Junisen Franzén hade ju typ 100 gånger mer fart under rören än M.N.

HV-spelarna ska konservera så mycket energi som möjligt, vila, spara sig så att de har energi kvar att kvittera ut lönecheckarna efter matchen …

Måste väl vara bättre att junisarna får spela i en egen lina som de känner till än
att skicka in en 17åring i 1:a?!

Liket och Fälth gör ingen bra insats idag!
Nu hoppas jag Olsson får makten i paus o skäller ut dem en efter en!

Ibland gör man felet att inte komma med ordentlig fart genom mittzon, så är det omöjligt att komma igenom …

Sen kan man titta på MODO:s sätt att skymma HV:s målvakt, det är en av de stora skillnaderna mellan lagen, jag har inte under hela säsongen sett HV skymma målvakten så bra som MODO gjorde på ett av målen … skillnaden mellan allsvensk och SHL-hockey …

Allvarligt talat ------ vinner man inte mot ett ganska kasst Modo, vilket lag ska man då ta poäng mot? Men varför inte börja åka skridskor i tredje? Det kan ju trots allt lösa sig, men fan vet.

HV borde träna på någon ny strategi ang uppspelen, hälften går ju till icing och resten går ju direkt i gapet på motståndarna, jag trodde vi hade bytt tränare stab ?
Alla andra SHL-tränare måste ju skratta ihjäl sig när de ser våra “försök till uppspel”, bara tacka och ta emot i princip.

Angående Liket så har han varit ruggigt dälig hela året.får inte ut något på isen,Han skulle inte fått nytt kontrakt då han idag håller allsvensk bottenklass tyvärr.

Wesslan har ju varit riktigt dålig idag och får ta på sig ett mål iaf, HAN är ju HELT UR POSITION och det har han varit vid fler tillfällen idag.

Synd att Rajala verkar ha blivit skadad för han är ju dödsviktig för förstalinan, typiskt då vi väl fick en :frowning:

Fält—ja absolut ta på dig ena målet, du kan få ut pucken men slarvar, där ser man hur viktigt det är att göra klart situationen.

Hela hv känns inget vidare idag, tycker dock att Krogkedjan är de som försöker iaf.

Ja som sagt ruggigt svagt spel av Fälth/Johansson :open_mouth:

fan vad loja hv är! KOM IGEN NU FÖR FAN!