Forwardsidan blev snabbt tunn
Här borde man istället försökt vaska ihop en vettig 3.e line, typ WIN-Kero-Reber, och undvika att spela resten så gott det går.
Edit: Tvåa på bollen
Forwardsidan blev snabbt tunn
Här borde man istället försökt vaska ihop en vettig 3.e line, typ WIN-Kero-Reber, och undvika att spela resten så gott det går.
Edit: Tvåa på bollen
Släpp handbromsen och ge oss själva chansen att vinna matchen utan att leva på PP är dagens medicin.
Mest orolig för tredjefemman igen .
Hugo Pettersson och Reber har tidigare inte varit mycket för defensivt ansvar - så nu förlitar vi oss på att Hansson gör det bra där vilket jag verkligen hoppas kommer att funka !
Får hoppas att de sett att han gjort det bra på träningarna och man därför tror på honom i den rollen.
Rädslan är att se alla tre forwards bakom motståndarens mål samtidigt och så kommer en kontring .
WIN är lite av en ny favorit. Hans vilja och känsla för att spela i HV är underbar att se. Hoppas att han kan vara hel resten av säsongen nu. Det kommer trilla in poäng från honom framöver.
Inte utan att man saknar Tikka. Alla behövs.
Tvåa på bollen!
Trea!
Inte särskilt snabb idag…
Haha whoops, så går det när man skriver medan inlägg trillar in. Men great minds think alike😁
Tror ni Anton får liveuppdatering i omklädningsrummet angående forumets laguppställning?
I dag hoppas jag på stenhårt koachande av formationerna. Vår tredje och fjärde skrämmer inte många.
Jo (tyvärr).
våran 4 kedja är ju stabilare än 3?
När man ser Örebros lag så är det svårt att fatta att de inte ligger typ 20 poäng efter HV. Har typ en första/andrakedja, en tredjekedja och två femtekedjor.
Saknar ett första backpar dessutom. När inte målvakterna står på huvudet så har de inte mycket att komma med. Niklas Eriksson får verkligen ut max från laget. Så otroligt mycket sämre och billigare trupp än vår.
Allt hänger på en åldrande late bloomer och en skadebenägen Lakersreject. Inte direkt stabilt.
Som vanligt inför nästan varje match är det vårt PP och att målvakten kommer upp runt 90% som är avgörande. Att vi gör minst ett PP mål känns gjutet. Hugo inne i ett stim liknande i början av serien så ser bra ut.
Vinner vi idag så är vi äntligen ovanför Play Out strecket, oavsett övriga resultat. Känns märkligt att ligga under strecket med tanke på resultaten, inte så mycket spelet dock, senaste tiden. Idag borde vi rimligen lämna den delen av tabellen för gott.
Jag jobbar och får se hur mycket jag hinner kolla idag. Ni får lov att vara negativa åt mig med.
Som jag förstått det så tog de in Kris Beech i båset för att kunna ha direktkontakt genom öronsnäcka med videocoachen (Nicklas). Nicklas huvuduppgift under matchen är att övervaka matchtråden här på forumet.
Det man märkt i slutskedet av matcherna är att Nicklas haft lite svårt att hinna scrolla igenom alla inlägg i rätt tempo och samtidigt filtrera ut relevansen. Han har också haft svårt att utläsa vad som är ironi, speciellt när såpass snabba beslut måste tas. Därför har ibland några felbeslut tagits. Exempelvis att Tedenby startat i 3 mot 3, Tikka har fått lite väl mycket speltid vissa matcher och helt plötsligt har de slängt in fjärdekedjan när en kvittering jagas. Så idag gäller det att vi alla soffcoacher är extra nogranna vad vi skriver för att hjälpa HV ta hem segern i eftermiddag
HH i 3e
Ja jösses.
Tänk att man nästan saknar Tikka när man ser kedjorna idag.
Ja, det var kanske lite tidigt att återuppta utlåningen av Träff.
Känslan är att idag behöver vi hålla oss på BP. Är rädd att det kan vara rätt avgörande.
Fan jag drömde inatt att på paddorna i båset hade forumet uppe och AB stod o läste live inlägg