Omgång 38: HV71 - Färjestad BK

Jompii: Ja, Fernholm var sämste back på isen i dag. Jag syftar på vad Robert_76 skrev; att Fernholm är bland det sämsta han sett i HV-dressen på ett bra tag.

Då frågade jag om han missat Mats Trygg.

Lux: Du har helt rätt. Släpper man som målvakt in sex mål på hemmaplan kan det inte bli annat en underkänt.

Men kära nån. Tycker du verkligen att Berglund kör över målvakten??? :open_mouth:

Domarna är horribla idag. Det var helt ok i början när de lät det spelas hockey, sen tar de nån billig utvisning och sen ska det kompenseras hit och dit och de tappar matchen totalt.

Oj vad jag är sugen på att HV väljer Färjestad i en kvartsfinal om de får chansen. :smiling_imp:

“Finsk landslagsback” “Stjärna”…osv. läste jag när han värvades till HV.

Kör över? Du måste ju vara blind…är det interference bara man nuddar målvakten?

Tollefsen fick en hårdare smäll i ansiktet, med blodvite som följd…han låg inte ner och grät i en minut som fegis-Jämtin.
[/quote]
Köra över målvakt ÄR interference. Jämtin blödde också. När Luoma värvades ja… har det årets tidningar äntligen hittat fram i Värmland? Som sagt, humor att skapa konto här och göra bort sig i medgång. Jag uppskattar att det finns olika lags fans här men att muppa sig i medvind vinner du ingen respekt på. Önögdhet finns hos oss alla, men släpp sargen lite för fan. Grattis till 3 poäng, välförtjänta sådana också.
[/quote]
Jo, men han körde ju inte över honom. Det var knappt någon kontakt.

Det där patetiska snacket om bönder osv. Skulle JKPG vara någon slags metropol, eller? Släpp sargen var det, ja.

Du ska ju inte tala om enögdhet…
[/quote]
Vadå bönder, jag tror absolut inte att Molkom är en håla. Om du skyndar dig hinner du nog ta en segeröl på den lokala pizzerian med utskäkningstillstånd innan de stänger kl 22. Bäst att starta epa:n direkt!

SkönaSkägget får nog skaffa brillor…

Det där patetiska snacket om bönder osv. Skulle JKPG vara någon slags metropol, eller? Släpp sargen var det, ja.

[/quote]
Bönder? Var skrev jag det? Knappt kontakt? Hmm… du hade inte ropat på utvisning om det drabbat FBK där eller? Sen sa jag att vi alla är enögda, jag gratulerade dig till en vinst för er. Du har skapat ett konto här för att vad? Vad är det konstruktiva som du efterlyser hos andra som du bidragit med? Vilket syfte hade du med att skapa ett konto? Hade du skapat ett om FBK legat under med 4-0?

Köra över målvakt ÄR interference. Jämtin blödde också. När Luoma värvades ja… har det årets tidningar äntligen hittat fram i Värmland? Som sagt, humor att skapa konto här och göra bort sig i medgång. Jag uppskattar att det finns olika lags fans här men att muppa sig i medvind vinner du ingen respekt på. Önögdhet finns hos oss alla, men släpp sargen lite för fan. Grattis till 3 poäng, välförtjänta sådana också.
[/quote]

[/quote]
Vadå bönder, jag tror absolut inte att Molkom är en håla. Om du skyndar dig hinner du nog ta en segeröl på den lokala pizzerian med utskäkningstillstånd innan de stänger kl 22. Bäst att starta epa:n direkt!
[/quote]
Gäsp…kom med något nytt. Jag bor för övrigt i Karlstad. Det finns en jävla massa hålor i närheten av Jönköping också. Bondesnacket är lika fräscht som frikyrkotramset.

Precis så jag känner! Kalla mig dum i huvudet, men ibland tar jag hellre en förlust i en fartfylld, offensiv och känslofylld tillställning än vinst med 1-0 i en sirapsseg match med betongförsvar och defensivhockey a la Luleå.

Det känns inte helt rätt men jag börjar faktiskt gilla Leif Carlsson riktigt mycket. :wink:

Måste tyvärr även konstatera att nivån på inläggen idag har väldigt låg (har varit tvungen att rensa rejält).
Tänk på att respektera alla medlemmar, oavsett vilket lag dom hejar på. Ser du att någon spårar ur/beter sig på ett oacceptabelt sätt, välj då istället att rapportera inlägget istället för att ge tillbaka.

Ta nu och chilla lite och skaffa några vargkompisar att skriva ihop med på ett skinnvästforum.

Än en gång, grattis till segern! Fint att du är stor i medgång… Berglund åker ner Gunnarsson, det ÄR en utvisning. Jämtin ska ut där med inget snack, det är en riktigt dålig insats från domarna idag åt båda håll. Tänker inte sänka mig och börja kasta dynga tillbaks, men fundera du på det här med att vara konstruktiv en gång till… Välkommen till vårt forum! Nu orkar jag inte ha mer tålamod med folk som bara dyker upp här för att leka troll.

Trist att inte Dahlén ser att varje gång motståndarna sätter lite press på HV´s försvar så blir det hönsgård.

Moppemuschen :unamused: :laughing:
Du kan knappast mena dubbelt allvar…

Leif C är det inget fel på. Den tuggummituggande lilla skolflickan Andreas Johansson ger jag inte mycket för. Kan bete sig illa i båset/presskonferensen nåt djävulskt.

Det är väl klart som fan att folk från de andra supporterleden ska få skriva här inne utan att bli förlöjligade bara för att man håller på ett annat lag. Kommer man in och hånar så får man väl förvisso räkna med att ta lite skit tillbaka också dock.

Det finns en hel del i defensiven att hänga upp sig på, men vi förlorar matchen på att bakåtmålen kommer vid fel tillfällen. HV är på gång in i matchen på allvar vid flertalet tillfällen men då kommer kallduschen som ett brev på posten. HV är det klart bättre laget i tredje men har tyvärr otur med momentum och avgörande lägen.

Kommentatorerna är ikväll pinsammare än domarna. Maken till ensidighet har jag aldrig hört. Lundhs crosschecking i huvudet är inte snygg men går helt obemärkt förbi. Visst är det lite spel för galleriet där han ligger 91an men det är solklar utvisning. Wikegård, Arto och övriga pajaser lider helt uppenbart av Aspergers syndrom och är oförmögna till minsta nyansering.

Hur som helst en tråkig förlust. Med lite flyt kunde vi fått med oss poäng. Segern dock rättvis för fbk. Men absolut inga nattsvarta profetior härifrån. Anfallspelet är höjt ett par snäpp och flera forwards gör ett gott jobb. Bengtsson, Fasth, Sandberg, Sundh och Jämtin är kreativa och åker mkt skridskor.

Bogani: Ja, Andreas Johansson är inte direkt någon favorit. För att citera Peter Forsberg “Han är så jävla kass så jag skulle dra på honom en smäll”.

Jo det klart, FBK:aren bad ju om det men det finns även vissa andra “bortasupoortrar” som har fått lite väl mycket skit bara för att dom inte tycker som alla andra här/håller på fel lag.

Jag pratar också om dagens match, där var Fernholm inte en av de vassa knivarna i lådan :slight_smile:

Förlåt saltydog, du har så rätt, så rätt. Värmland är riktigt hett och ni låter intelligenta när ni pratar.
Skämt å sido, hitta ett forum med likasinnade att skriva i i stället. Det blir bättre utbyte både för dig och för oss. Dessutom drar du ned snitt IQ: n lite väl mycket här.

Ja, här blir man ju mest påhoppad med massa icke-relevanta haranger om låg IQ, epa-traktorer, skinnvästar osv. Låg nivå, minst sagt. Det är inte lätt när argumenten tryter.

Bra, tack o hej. Ha ett bra liv!