Omgång 38: HV71 - Färjestad BK

Släppa 7 mål hemma är inte OK!

Nu får Hv kamma sig rejält och rycka upp sig!
Pinsamt!

Bryt ihop och kom igen många matcher kvar :exclamation:

“Finsk landslagsback” “Stjärna”…osv. läste jag när han värvades till HV.

Kör över? Du måste ju vara blind…är det interference bara man nuddar målvakten?

Tollefsen fick en hårdare smäll i ansiktet, med blodvite som följd…han låg inte ner och grät i en minut som fegis-Jämtin.

Varför i hela helvete ta ut målvakten? En man mer har ju inte funkat på 50 försök. Så varför nu med 5 motståndare. 7 fucking jävla mål. Usch!!

Att släppa in 7 mål på hemmaplan är fan inte godkänt hur man än ser det. HV har spelat en väldigt tight defensiv i flera matcher men det är fullständigt utraderat idag. En av de sämsta matcherna defensivt sett på hela säsongen. Det är väl typ 0-6 borta mot Luleå och 3-7 hemma mot SAIK som är i klass med den här kollapsen. Domarna har inte hjälpt till, men det är inte på grund av dom som HV faller. Domarna har dömt lika kass åt båda hållen.

Samtidigt kan jag tycka att det är bättre med total kollaps i en match då och då, än taskigt spel i flera matcher. Bara att bryta ihop och komma igen!

7 mål i röven i hemmaborgen, målvaktsspel och försvarsspel klart underkänt, Fernholm har varit bland det sämsta jag sett i HV-dressen på ett bra tag, förväntar mig att Petrasek tar hans plats nästa match och att Wesslan är tillbaka mellan stolparna.

Har du missat Mats Trygg?

Jag tycker enda att HV71 spelar helt okej. Hade vi varit lite mer effektivare och slarvat lite mindre så hade vi vunnit idag.
Gunnar var inte jätte bra men han gjorde absolut inte bort sig.

Köra över målvakt ÄR interference. Jämtin blödde också. När Luoma värvades ja… har det årets tidningar äntligen hittat fram i Värmland? Som sagt, humor att skapa konto här och göra bort sig i medgång. Jag uppskattar att det finns olika lags fans här men att muppa sig i medvind vinner du ingen respekt på. Enögdhet finns hos oss alla, men släpp sargen lite för fan. Grattis till 3 poäng, välförtjänta sådana också.

Svår match för Gunnarsson men det kan aldrig bli annat än underkänt när man släpper 6 mål på hemmais.

Förstår faktiskt inte detta ständiga bytande mellan målvakterna. Är en målvakt het så ska den spela!! Wesslau är vann att spela många matcher och nu har han varit väldigt het i 3 matcher men ändå så får han inte spela. Fattar verkligen inte. Gunnarsson är en bra andramålis men han stå kanske var 10:e match - max! Ingen raketforskare som behövs för att räkna ut att vi har bättre odds om Wesslau står då han han har en bra mycket bättre vinstratio och ÄR en bättre målvakt.

Backarna i HV riktigt dåliga idag där Fernholm visar att han vill spela in Petrasek väldigt gärna. Karlsson hade också en väldigt jobbig kväll då han låg bakom två mål.

Trygg? Han var knappast HV71’s sämsta spelare idag. Det fanns minst 2 backar som var sämre än honom idag.

Du kan väl fråga Jonte Hedström ang målvaktsinterference

Med lite flyt idag hade vi gjort 15 mål, haha, det var dagens kommentar, med rejäl defensiv hade vi inte släppt in 7, säger jag…

Jaja, skitmatch. Många som är under isen idag… Fernholm är väl den som allra tydligast faller ur ramen. Bit ihop, skit i detta… På lördag kommer 3 färska poäng… Förövrigt tycker jag att dessa domare aldrig mer ska få ha med is å göra… Så jävla usla att dom inte ens ska få ha is i sina drinkar i framtiden! Kom igen HV!!

Kasst försvarsspel och surt med torsk men jag tycker ändå att det var på tiden med en match med lite hetta och känslor. Det känns som det var längesedan nu.

Fasth och Sandberg är väl de som bra idag. Kolan helt ok också.

Ikväll var Trygg ljusår bättre än Fernholm

Jo, men han körde ju inte över honom. Det var knappt någon kontakt.

Det där patetiska snacket om bönder osv. Skulle JKPG vara någon slags metropol, eller? Släpp sargen var det, ja.

Du ska ju inte tala om enögdhet…

Vi förlorade idag…SURT
Vi förlorade NR1 i serien…SURT

men vet ni vad. det skiter jag i för nu har jag sätt det riktiga Hv71 2 matcher i rad, ett offensivt lag som gör mål och som anfaller mycket och försöker styra spelet istället för att spela defensiv tråk hockey.

Så jag är jävligt glad ändå

Sanning! Men visst vore det fan så skoj om vi vunnit med 15 - 7?

Bryt inte ihop nu HV-fans! Vi ligger i toppen av serien, har ett skapligt sparkapital i laget genom en bra bredd. Det är inte slutspel i morgon…

Defensiven känns svajig från och till, men vi har nollat en del lag senaste tiden. Gunnarsson är inte (än) den stabile andremålis som AA var, men kommer bli en bättre målvakt med tiden. Kom igen nu, vi måste låta kidsen lira om vi vill bygga smart. Låt lag som FHC panikvärva och lida av dåligt tålamod och bedrövlig ekonomi.