Omgång 38: HV71 - HC Vita Hästen

[size=150]HV71 - HC Vita Hästen[/size]

Ännu en hemmamatch för HV och match mot Vita Hästen
i HG. Hoppas segertåget fortsätter och HV tar 3
nya poäng.

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Önnerud gör comeback!

Jäkla gott med lite tryck i HG, äntligen!

Blir det lapp på luckan?

tekniskt ja kanske, men inte fullt med folk om inte några härifrån forumet nyttjar våra sittplatser. DET ÄR GRATIS!!!

Linor tidigare i veckan enligt rapport från Zico .

M Davidsson, Powell, Forsberg
Huhtala, Vesel, Matson
Önerud, Ullström, Lindbäck
Törngren, Wennlund, Kokkonen

Jag hade gärna sett att Wikström fått chans att centra 4de. Och peta ut Wennlund på kanten.
I mina ögon har han gjort sina bästa insatser som back/ytter. Inte som Center…

Jag kan klippa 3 platser på lördag om det finns möjlighet?

Manövrera dig över till denna tråd och skriv ned samma önskan så löser vi det enligt regelboken.

Idag hoppas vi på att “experterna” får rätt. Jag tror alltid på vinst, men jag vill börja se “mer” än bara vinster. Jag vill se självförtroende och pondus!!!

Tycker ändå man börjat visa pondus. Även borta mot Vita hästen (trots bedrövlig tredjeperiod manövrerade man ut dem rätt enkelt i de två första, vilket också lade grunden för segern).

Idag vill jag se (försöker igen) David Ullström visa oss alla att han kommer vara en spelare som gör skillnad när det drar ihop sig.

Idag vill jag se två PP:n som levererar.

Idag vill jag se fortsatt stabilt backspel.

Och så vill jag se tre poäng. Sen vill jag gärna se Netterberg på isen istället för Kokkonen. Sorgligt om Nettan skulle få fira 30-årsdagen med en petning.

Det finns fortfarande en biljett att låna GRATIS inför kvällens match.

Just nu kommer RiWi och Sir Ward (2) nyttja 3 av 4 platser. Hjälp oss att fylla sista platsen.

Hoppas vi går ut och gör en riktigt medioker match som vi vinner med 1-0. Jag vill inte imponera på Zabel, jag vill att han ska lacka ur och tappa det ordentligt på att vi är så mediokra.

Laget i kväll:

HV71–Vita Hästen
När: Onsdag 9 februari, 19.00.
Vad: Hockeyallsvenskan, omgång 38.
Var: Husqvarna Garden.

Läget i HV71: Kommer till spel med tre raka segrar i bagaget. Senast blev det 4–1 hemma mot Västerås och när laget så sent som förra veckan mötte onsdagens motståndare Vita Hästen blev det seger med 4–3 på bortaplan. Toppar tabellen med 81 poäng efter 37 spelade matcher. Zion Nybeck (långtidsskadad) och Jonathan Davidsson (åkte på en hjärnskakning mot Vita Hästen förra veckan) finns på frånvarolistan.

Läget i Vita Hästen: Ligger inför onsdagens tillställning på elfte plats i tabellen med 42 poäng efter 36 spelade matcher. Står nu, efter att dessförinnan ha varit inne i en riktigt fin period, på två raka förluster efter 3–4-nederlag mot både HV och Troja-Ljungby förra veckan. Backen Jonathan Racine är avstängd efter en tackling mot HV-forwarden Jonathan Davidsson när lagen möttes i Himmelstalundshallen senast.

JP/Jnytts Carl Ljungquist tippar: 5–2.

Nu börjar säsongen enligt mig. Laget är fulltaligt. Nu får vi se om detta håller eller om det behöver förstärkas. Nu börjar allvaret. Go go go.

Vi ställer upp med tre första kedjor idag. Publiken tillbaka. Kör utav bara helvete ikväll!

:laughing:

Efter så jäkla många chanser med väldigt mediokra insatser som utfall kliver alltså Kokkonen in i ordinarie uppställning.
Någon som kan förklara för mig vad det är jag inte ser som tränarna ser?
Är han överjäkligt bra på träning?

Nej han sjunger bra… :unamused:

Norbe utanför laget. Kokkonen i fjärdekedjan.

Drömmer mig tillbaka till 2010 då Johan Björk, i civila kläder, firade guldet på isen. Tommy, det är faktiskt okej att peta sina sämsta spelare. De kan bidra med bra stämning ändå.