Omgång 38: HV71 - Luleå hockey

Challe sitter å funderar på vilken häst han ska spika på solvalla…

Hoppas Simon kommer in o gör det han är bra på, spela fysiskt, ta sig in mot kassen och skjuta

Tyvärr inte sett mycket av det sen 2017. Han har ju attributen för det men såg inte mycket av det i Allsvenskan heller. Hoppas jag har fel…

Teden blir belönad med en plats i förstakedjan…logiskt…

Det är väl just det som han tappat lite de senaste åren tycker jag med.
Just dehär att stånga sig fram till de heta områdena och grisa in puckarna.
Men, sen har han varit sjuk, brutit tummen, knäet gått åt skogen.
Jag är sjukt sugen på att se en helt 100%ig Önerud igen. Det är inte alls omöjligt att rehab och vila kan ha gjort honom till en bättre spelare än för 2 år sen.
KÖR HÅRT SIMON!!! Legend :heart:

Så nu splittar Tommy förstakedjan? Och envisas med att spela Miele på kanten? Han har tappat det

Karln är för fan inte klok!!! Han splittrar alltså vår allra bästa kedja. Den enda som visat nån form av kemi. Herre min jävla gud!!

Han måste bort!

Förstår att André tröttnar!!

Luleå hemma. Vi blir nollade ikväll.

suck förstör våran ända kedja som funkar, tedenby ytterst ansvarig vi förlorade förra matchen blir belönad med att hamna i 1 formationen och andre som ställer krav blir nerpetad, fy fan…

Men va??

Jag trodde att det var nåt dåligt skämt först.

Vi förlorade förra matchen för våra specialteams är pinsamt dålig. Inte för att Tedenby vart utvisad, lugn

Gillar OFM och Peterson, om jag ska försöka se nåt positivt med dagens uppställning.

Tommy-Tombola gör det igen :cowboy_hat_face:

varav 2 bp var tedenby 100% ansvarig för även en var förstärkning men ändå

Om de nu ska kastas om igen… varför i helvete stter man inte upp foppa med André och OFM nu spelar en totalt iskall lenc där… och Foppa spelar med matson o en iskall Boedker…

gud hjälpe mig!! Kommee bli nollade igen!

Jag väljer att se det såhär, förstakedjan är en kedja vi aldrig sett tidigare!

Som svar på Fyboda: Då hade vi kunnat sätta Boedker i mål, Gunnarsson hade kunnat centra förstakedjan mellan Torp och Challe Berglund och dagens vinnare i Halva Potten med personens kusin varit först backpar.

Ska det vara, så ska det bannemej vara.

1 gillning

Luleå gör 0-1 efter några minuter efter att HV71 strular med pucken. Troligen en back som är inblandad

Backen heter mest sannolikt Martinsson