Omgång 38: HV71 - Luleå hockey

HV71 vs Luleå hockey


imageimage

Det fattas. Det fattas Det fattas.

Avsaknad av något i rummet benämns tomrum eller vakuum. Avsaknad av lust kommer då analogt kallas ett känslomässigt vakuum. Sådant inträffar ibland efter trauman. Det är en av hjärnans små finurligheter och dess försvar mot total mental kollaps. Mental kollaps.

Det som fattas oss mest, är poäng i serietabellen, men det fattas även en grundmurad tro på vad vi uträttar just nu, på isen, såväl som i katakomber och kontor i Husqvarna Garden. Det finns vissa happy-happy fans som inte tycker att det saknas något alls, förutom tålamod och karaktär hos oss andra fans. Är de månne i ett konstant tillstånd av känslomässigt vakuum? Kan man köpa detta?

I mer reella termer så fattades det också spelare på dagens träning. Önerud kanske får sin chans pga detta. Vi skall nog inte räkna med honom som en räddare i denna nöd, men han måste in i laget, få speltid, få en chans att vara med och påverka positivt. För även om det inte fattas kroppar, så fattas det skicklighet på många, och jävlar-anamma, på alla håll.

Imorgon går tåget.

Tommys tankar

FORZA HV71!!

Avsaknaden av kroppar imorgon kanske ger en liten glimt av framtiden i Erik Påhlsson och Egor Polin?! Om alla tre spelare som är frågetecken för morgondagen inte kan spela borde väl ovan nämnda gossar få chansen ihop med Simon?

Tycker det skulle vara mycket spännande att se vad de kan uträtta mot ett lag vi på två matcher inte varit i närheten av att göra mål mot.

Luleå… usch. Man får en sån där känsla av att det nästan inte går att vinna mot dom hur vi än bär oss åt.

Men kanske är det nu hockeygudarna bstämmer att vi ska få utdelning för alla stolpträffar och Luleås osänkbara defensiv sjunker likt titanic.

Imorgon skall jag se matchen live.
Räknar kallt med seger! Målen trillar in.
Det blir 5-2.
Kanske mitt övermod hänger samman med de två ställena jag alltid besöker när jag återkommer till gamla hemstan.
Hantverk1 och Idlewild.
:grinning:

Luleå har vi inte en chans mot tyvärr. Laget som passar oss sämst av alla. 1-5 i röven. Minst.

120 min spelade mot Luleå och noll mål framåt…

MVP Brännström gör hattrick i eget mål och tar ett matchstraff! Därmed ger han HV chansen att vinna med 4-3 efter straffar.

Eller på fullt allvar:
En viktig match i säsongens viktigaste skede (har dock känt så sen typ omgång 20 vid det här laget). Tyvärr mot ett lag jag för egen del inte sett HV ha en suck av en chans att slå, hittills i år. Det säger jag helt oaktat av att Luleå ligger lite sämre till i tabellen än vad man kunde tro att de skulle, på pappret. De kommer definitivt vara bättre än så imorgon.

Man måste ta 3p jämt. Samtidigt blir jag glad om man tar 1p i denna.
Just därför kanske HV vinner med 5-3, sådan är hockeyn. Har sagt att jag inte ska se denna, så det kommer jag givetvis inte kunna låta bli att göra, den här gången heller.

Brukar vara en positiv och glad människa.
Men idag är nog första gången jag tror på en förlust på förhand. Tror inte dom reder Luleå.

Hur som helst, blir plats i klacken idag så man får skrika allt vad man orkar och dra sitt strå till stacken.

2 gillningar

Lär bli tvärtorsk.

Men… Det viktigaste är inte att vinna, utan att Hv fortsätter träna på det fysiska spelet i offensiv zon, samt ingångarna i densamma. Bland annat…

Målet måste vara att vinna sista matchen i kvalet, för att kunna ta nästa kliv nästa säsong…

Den här veckan skulle ju HV ta massa poäng, en nollpoängare ikväll så är det 2 av 9 poäng på kontot. Jag känner mig likgiltig inför dagens match, jag kommer titta, jag kan inte låta bli. Men förmodligen blir det väl bara att man rycker på axlarna åt ännu en “hedersam” förlust där inget fungerar. Har HV en chans att ta poäng mot fysiska Luleå? Nej, och när det finns frågetecken inför Petersson också så är nog sannolikheten lika med noll.

Samtidigt möter Malmö Brynäs idag, så något av de lagen kommer ju ta minst 2 poäng idag också. Måste bli 3p, men baserat på 0 gjorda mål på 120 minuter mot Luleå så sätter jag inga pengar på det precis.

Skulle inte förvåna mig om Malmö fått självförtroende efter matchen mot Fbk och tar en 3a mot Brynäs, då är HV vid förlust 1 poäng ifrån sistaplatsen

Vore ju bra om Malmö vinner i kväll.

Man blev ju lite positiv efter vinsten mot Frölunda men nu är man tillbaka i verkligheten igen. Idag tar jag det säkra före det osäkra och hänger på låset 13:45 för att hinna bedöva mig ordentligt i Big Ice bar innan förnedringen börjar… Känns åter tungt. Men skall bli kul att se Önerud på isen igen i alla fall. Vi kommer behöva hårda killar i kvalet.

1 gillning

Då är vi två min vän! Ska klippa en innan jag hänger på låset också!

Vi är tre tillochmed, gäller att hinna uppnå nivå innan nedsläpp.

We need a miracle, unleash the fury!!!
Önskedröm men ändå…
Edit
Önerud unleashed…

Önerud tillbaka idag vad det verkar.

Kommer garanterat ta ett gäng matcher för honom att komma in i tempot igen, men blir spännande att se vad han kan uträtta. Känns som Simon kan bli nyttig för oss i ett ev. kval.

Jag är i Säfsen och kommer åka skidor under matchen. Lika bra. Luleå rår vi inte på. Kvalet är klart.

Verkar vara inspirerade grabbar! Alltså kolla ansiktsuttrycken på flertalet… :see_no_evil::joy: