Omgång 38: HV71 - MoDo Hockey

Undersidan, som vanligt.

3 gillningar

Nu är HV laddade med rejäla Kina-puffar.
Vi stiger mot skyn under ormens år.

13 gillningar

Bra att många nästan ser MoDo som favoriter ikväll, då har man inte det favorittrycket på sig i alla fall. Hemmaplan tror jag är extra viktigt i detta läget.

Jag har sett MoDo en hel del och de har spelat bra nästan hela säsongen. Jag tycker att de varit klart bättre i spelet än HV under säsongen. HV har ju haft mer flyt och har mer poäng än vad vi förtjänat. MoDo tvärtom tycker jag faktiskt och jag tycker att de är bättre än ex LHC.

Bättre försvar nu när de ändrat om i backparen, haft målvaktsproblem då Lehtinen haft problem med det mesta under säsongen men han var bra mot Frölunda senast då MoDo snodde en oförtjänt vinst faktiskt.

Deras bästa kedja konstigt nog är Olofsson-Niederbach-Södergran och det är ju minst sagt överraskande. Big Sam tillbaka nu också och det har betytt mycket, viktig spelare för dem som deras förstacenter med Woods och Aagard. Vi värvade Ang sent och Hinken värvade Benson sent. Ang är en superstar som förlängt och Benson hade 0 sek speltid senast…

Inget namnstarkt lag men Karlin är en mycket bra coach och de har ett bra offensivt spel och nu även försvarsspel. Får ut mycket av laget och har ett bra spel med mycket puck men haft en hel del otur tidigare.

Värvningarna innan säsongen har inte blivit någon succe till skillnad från Abbotts så har haft mycket att jobba med. True och Jasek har inte blivit någon succe, Olofsson har haft det trögt och även Winberg haft problem. Rundblad som kapten var petad i början men har lyft sig nu och ihop med Bernhardt är det ett bra backpar. Norlinder varit riktigt bra och även Berglund har kommit in bra i laget.

Tror på en bra match, liknande mot Brynäs, då MoDo försöker spela hockey hela tiden. Helt öppen match men jag tror att vi vinner men som vanligt krävs nog PP mål och Hugo 90+ för att vinna.

3 gillningar

Känns som en kvalmatch. Total ångest mot ett pånyttfött modo… Orkar inte.

Vinst = Fightas om en slutspelsplats och ger bra moral till resten av veckan
Förlust = Förbereda sig för kval och två tuffa matcher i veckan

Detta är känslan just nu…

4 gillningar

Matchen är viktig. Men det är inte The Ödesmatch, som det hade kunnat vara med en mer historiskt normal tabell.

Det räcker med 2 enkla vinster mot Leksand sen så är vi tillbaka. :grinning:

Så ner med axlarna och kör järnet framåt så att Modoiterna inte hinner kliva av bussen mentalt innan de sitter där igen på väg norrut, utan en jävla tillstymmelse till poäng i bagaget.

Vinn, bara vinn.

1 gillning

Det är väl just det, att gå ut och göra jobbet. Varken eller mindre. Ska man klara av att överleva detta på sikt så är det precis så man ska agera ikväll.

2 gillningar

Med min supporter-otur torskar säkert Tottenham mot Elfsborg också.

1 gillning

Det kan tänkas att du har rätt, jag tänkte samma sak.

Usch och fy

Få lag jag avskyr så mycket som Modo. Förutom Färjestad, Linköping, Växjö, Örebro, Malmö, Luleå, Timrå, Skellefteå, Leksand och Brynäs.

Usch. Tvåla dit fanskapen ordentligt ikväll! ModoRÖV!

15 gillningar

Det är dags för Brännström att vakna.
En iskall Brännström i 2a.
En kille som inte ens borde vara ombytt Tedenby lirar i 3e.

Gillar nya 4e kedjan.
Trodde aldrig att jag skulle säga det men Tikka saknas nästan :face_with_peeking_eye:

Säger väl kanske mer om hur tunt lagbygget är :grimacing:

1 gillning

Nu är det garanterad förlust, Modo har till och med spelare borta. Norlinder och Vigneault.

6 gillningar

WOW. Säg aldrig att hockey gudarna inte är med oss.

2 gillningar

Då lär Benson kliva in i någon line, trender bryts mot oss är de ju sagt…

1 gillning

Får se om de som känner sig lite hängiga gnuggar extra vid gruffen ikväll, så att HV bara har halva laget i resten av veckans tokviktiga matcher….

Idag blir det torsk. Känner lukten av torsk ända hit till Stockholm.

Riktigt bra news så här några timmar innan matchen! MoDo saknar alltså sin förstacenter, Big Sam, och sin förstaback, Norlinder, vi har verkligen hockeygudarna med oss! Stor försvagning för MoDo, helt klart.

Skulle faktiskt påstå att detta gör att vi blir favoriter ikväll och att vinstchansen ökar dramatiskt! Nu tror jag ännu mer
på seger ikväll och att vi äntligen lämnar den förhatliga Play Outplatsen.

Only way is up!

7 gillningar

Saved by:

Hallulja!

1 gillning

Krama in Modorövarna bara, för då har vi magsjuka i laget inför Leksandsmatcherna. Inte bra….

1 gillning

Det luktar mest sill här i gbg.

2 gillningar