Modo-röv. Battle of the tabellbotten. Vi är inte bättre. Vi är bottendåliga, bottensämst, bottensist. Men “vi är femma om vi räknar helgfria söndagar under perioden hösten 1783 till 2475 korrelerat med när Jupiter står i samklang med tant Gunhilds pelargon”. Säger vissa. Härdsmälta!
Vi. Är. En. Poäng. Framför. Modo-röv.
Om ett fåtal timmar kan vi vara två poäng efter. Det finns inga sensorer i världen som kan mäta magnituden på den panik som sätter in, givet det utfallet. Är utfallsskräcken det som kommer diktera lagets insats ikväll, eller finns där en möjlighetskatalytisk gråmasseprocess som antänder en insatsexplosion som kommer skjuta oss uppåt till den shl-omloppsbana vilken omintetgör det gravitationella HA-fältet?
Timmar kommer timmar går. När timmarna är borta vill man ofta ha dem tillbaka, speciellt om utfallet under dessa timmar inte motsvarade förväntningarna. Detta talar för en halvglasfull utsiktshorisont. En hockey-version av Pascal’s wager. Så, låtom oss kollektivt ta ut förlusten i förskott, dricka gravölbärs och unisont waila oss fram i denna matchtråd, mot undergång och grundstötning. För kaptenen på denna skutan har satt ut riktningen, skygglapps-style. Do or die…
Riktigt ser framför mig hur kvällen kommer utvecklas. HV går ut livrädda för att förlora och ger Modo initiativet direkt. Alnefelt som varit bra de senaste matcherna kommer pga alltings jävlighet släppa två billiga i första. Domaren kommer ta ett matchstraff på valfri HV-spelare för att varför inte liksom.
Borgström pangar in 1-2 i mitten av tredje i PP men Modo kan hålla undan genom att göra 1-3 i tom bur.
Matchen kommer präglas av försök till högt tempo men passningsspelet kommer bli därefter.
Veckan följs av dubbla nollpoängare mot Leksand och vi kommer avsluta säsongen sist i tabellen.
Ett lag som går in i en ödesvecka med Herman Hansson och Tommi Tikka i en fjärdekedja, och på det med en iskall Brännström i första och Tedenby i tredje… Det ska inte gå.
Den här veckan MÅSTE HV vara humlan som flyger. För sett till laguppställningen ser det direkt nattsvart ut.
Sitter på Arlanda och knäcker 3:e ölen!
På G mot London och Spurs-Elfsborg och tänkte fan inte att jag missar HV71! Va fan ska jag göra?
Tror ni det finns någon pub i London som sänder matchen?
Känns dåligt redan nu.
Förlust idag och vi är sist i Shl.
Får försöka jobba en sväng så kanske man slipper katastrof tankar i några minuter åtminstone.
Här i Kina är det största dan på året. Nyår. Drakens år avslutas och Ormens kommer. VInner vi borta ikväll ska jag käka orm.
Ska följa matchen från en ö 15 mil väster om Macao.
Som en del säger! Är ju i motvind draken lyfter! Så är väl passande att vi lyfter ikväll då!
Men är ju inte varje dag man har chans att käka orm så varför inte!
Annars har det ju varit ett riktigt hundår för Hv! Det är väl en specialitet i Kina och kanske är passande till middag ikväll!
Nu får vi se om detta miljonbygge är så mycket bättre som alla påstår. Modo hemma, Leksand borta sen hemma. Är HV71 så mycket bättre så ser jag inget annat än en överkörning ikväll. Kompassen kommer förmodligen ge oss en riktning på vart vi är på väg. Finns inga ursäkter mera, alla som får chansen måste göra sig rätt för lönen.