Kan tänka mig att det handlar om vilken roll man ska ha. Tycker nog HH är bättre i den tänkta rollen.
Helt klart! Inga roller kvar för Teden att fylla. Spiken i kistan tro?
Nu vill jag se bränn- kero - reber lika bra ihop som senast de lirade ihop.
Det hade ju varit skönt, HV, om ni gick ut och dominerade från början och vann matchen med typ 5-0. Ingen spänning och en klockren glidarseger där vi har kontroll i 60 minuter, men det är väl för mycket begärt.
Vi blir nollade ikväll.
Fjärdekedjan är en riktigt snövitkedja.
Glader-trötter-toker
Nollade? Kommer stå -3 - 5 till MoDo efter andra. HV först i SHL med att gå av isen med negativa siffror på tavlan.
PRISAD VARE GUD
Idag har jag svårt att se att vi inte vinner. Lenc och Tikka tillbaka, Tedenby 13e och bara OSL som saknas och det påverkar ju oss inte alls egentligen. MoDo saknar förstacentern Sam Vigneault och förstabacken Mattias Norlinder. Det här ska vi vinna tre av fyra gånger är känslan.
Fortsatt bra PP räknar jag med och vi har tre kedjor som trycker på och en härlig fjärdekedja på det! Känslan är att vi har den bästa laguppställningen för säsongen faktiskt! Mycket positiva nyheter under dagen inför matchen för oss HVsupportrar!
Nog för att truppen och dess kedjor är av vikt. Men så länge dem inte checkar in och går till jobbet och gör det man ska. Jadå spelar det mindre roll för mig om man är spets eller inte. HV måste med big betoning på måste va där. För dem andra lagen slåss för livet, det är poäng som räknas. Skönspel har inga synergier här. In och kör. Är det något som AB gett er så är det just det här. Inställningen varje dag, i allt du gör.
En fråga bara, är verkligen Sam modos förstacenter?
Optimist
Blomman har iaf optimerat laget, har svårt att se att det skulle kunna formeras bättre. Slår vi inte ett magsjukt Modo med detta lag så har vi inget i SHL att göra.
Visst kan WIN axla två av dessa roller?
MoDo saknar Sam Vigneault och Mattias Norlinder idag, är väl ungefär som att Stakke och Tedenby skulle vara borta från HV, men man får väl vara glad för det lilla…
Kedjorna ser så bra ut de går givet förutsättningarna.
Är väl Engsund som inte känns bra.
Samtidigt har väl inte Sepp rosat marknaden heller.
Vinn snälla bara vinn.
Jag tycker nog att Mattias Norlinder är i en annan klass.
Hur som helst snälla bara vinn matchen.
Engsund & Tikka mina största orosmoment - och så hoppas jag Luoto med flera spelar med lite mer defensivt ansvar och inte bara tittar efter pucken.
Modo brukar ha hög fart och snurra i anfallszon så man måste spela enkelt och rejält om man hamnar under tryck.
Offensivt kan vi säkert hitta vägar , men mer skymning och skott .
Yes, Niederbach som var tänkt som vinge i fjärde spelar center nu och har gått bra. True har inte varit någon succe och spelat i fjärde. Jasek har de försökt bli av med och varit vinge men är nu center igen.
Så Ja, Sam är deras förstacenter och centrar förstakedjan. Varit skadad tidigare och de hade problem utan honom. De har verkligen saknat honom tidigare.
Nog mer som om vi saknar Alsing och OFM faktiskt. Är en stor fördel för oss ikväll.
Jag mår dåligt redan nu. Hoppas det vänder.