Omgång 38: HV71 - Skellefteå AIK

[size=200]HV71 - Skellefteå AIK[/size]


[size=150]Arlbrandts HV71 jagar seger mot serieledaren[/size]

Publicerad: 2016-01-28 10:00

Nyförvärvet Pär Arlbrandt står redo för sitt HV71 när tuffast möjliga motstånd väntar. Serieledande Skellefteå AIK gästar Kinnarps Arena och det är upplagt för högklassig torsdagsunderhållning. Läs mer på shl.se: shl.se/shl-arena/39903/pregame/

[size=150]FORZA HÅÅVEE BLÅÅ!![/size]

“Arlbrandts HV71” haha! :laughing:

Någon som vet varför SUndh tränade med gul tröja idag?? skadad??

Segern mot Frölunda och på det sätt man vann tror jag var den viktigaste matchen denna säsong. Där bröts ängsligheten och rädslan för att förlora. Man bytte fokus och gick in för att vinna och släppte den där rädslan för att förlora och helt plötsligt var misstagen obefintliga mer eller mindre och ingen fuskade. Tror den matchen kan bana väg för ett annat HV71 som blir betydligt farligare att möta.

Att Arlbrandt kommer in precis vid det här trendbrottet kan nog inte bli bättre. Han får spela med ett helt annat HV vilket underlättar en hel del om man ska göra poäng. Risken för flopp tror jag blir betydligt mindre som det ser ut. nu. Jag är positiv till kvällen match.

Serieledarna (igen), hoppas inte vinsten mot frölunda stigit dem åt huvudet bara utan att man är minst lika taggad på uppgiften ikväll.
Arlbrandt är ju redan i matchform så bara slänga in honom i första.

Var ett tag sen jag såg fram emot en match live lika mycket som idag. Spelet i tisdags plus lite ny energi i truppen ger mig förnyat hopp och glädje. Hoppas det håller nån match till haha.

Gillar femmorna starkt ! Förutom att första känns lite väl framtung. Hade hellre sätt berglund Karalahti som backar där men sjukt intressant forward uppställning

Ska bli sjukt kul. Krossa saik!!

Det är rätt sjukt egentligen när man kollar på vårat lag nu.
Sjukt mycket hv produkter på isen. Måste väl vara mest egna produkter i laget i shl ?

björnen är igång igen

Tack Ryan. Hoppas på bänken resten av matchen totalt oacceptabelt och väldigt nonchalant

god natt

Två skott. Två mål.
Effektivt.

Fyfan

Hmm. 6 snabba av hv nu…

Ojdå. Här får man bekänna färg. I förgår vann man tydligen VM guld enligt många kommentarer. Idag är man sämst i världen. Spännande å läsa denna bloggen.

Inte ett jävla pass sitter ju.

Lika dålig 1.a period som mot Frölunda fast det blir mål på chanserna.

Defensiven i HV är ett skämt just nu…

Ryan o Bjud

Många tomma stolar.