Omgång 38: HV71 - Skellefteå AIK

Toppen mot botten. Tydligt. Jämbördiga målvakter, i övrigt är SAIK bättre och starkare på alla positioner. Så det är inte så mycket att säga om att det blir en klar förlust idag.

Storebror kommer och hälsa på. Boooooom fet förlust. Hehe. Laget som tidigare vann VM guld. Pinsamt.

Det sista man gör innan transfer fönstret. Ut med obyrne hur kan man motivera honom framför any junior. Och in med tex mattias Karlsson

Gör om gör rätt. Vart är alla VM-fantaster nu som sa att arla skulle vända allt???

Underbar fingertoppskänsla att spela Almqvist 6-5 när han gjort en katastrofmatch ihop med 44

SAIK är sjukt stabila o vinner helt rättvist

Usel underhållning ikväll

Ryan O’Byrne använder sin kropp alldeles för lite och är ju stark som en björn på fysen.
Vill se mer fysiskt nu Ryan.

Lance Ward visade annars var skåpet ska stå :wink:
youtube.com/watch?v=x92mQWPO3Ws
youtube.com/watch?v=WwqSbIpNiDA

Här ser ni alla hur viktigt det är med en bra grund.
Se på Skellefteå :
Tackvare att man börjat i rätt ände med gedigna, stabila och uppoffrande backar så blir blir resten av lagbygget mycket enklare. Det märks så tydligt när man fuskar med detta - se på HV71. Då kvittar det om de så värvar 10 st Pär Arlebranth. Har man fuskat med grunden i lagbygget (målvakt och backar) så kvittar det hur bra Forwards man värvar, det håller inte ändå.

MoDo är ett klassexempel på det. Sen Foppa tog över tillsammans med Svartvadet i MoDo så har de fuskat säsong efter säsong med lagbygget. Det är därför dom ligger där dom ligger.

Till nästa säsong: Börja bygg laget bakifrån UTAN att fuska.

Var det verkligen så? Kanske i ditt huvud.

Alldeles för många misstag idag. Dessutom verkar det som domarn fått pipan i cornflakes-paketet. Jävlars då :angry:

Det lär kosta…men det kan det va värt

du kanske kollade på en fel kanal.

Problemet är att han inte hinner med att använda sin kropp när tempostarka lag står för motståndet.

Jag håller med jag förstår verkligen inte. Jere har ju tex vart bra och skottvillig hur kan Almqvist gå före? Det övergår mitt förstånd.

Nu syftade jag på ditt påstående om VM-guld och inget annat.

Ja det är en tackling som heter duga det :stuck_out_tongue: nu hade det blivit en säsongs avstängning för en sådan. Gruffet i andra klippet såg väl inte så farligt ut, nu för tiden så känns det som att det hade blivit en tvåa var på sin höjd.

På tal om nåt helt annat, fan vad jag saknar Canal±grafiken!

Ja, de gör en riktigt bra bortamatch. Sätter sina lägen och spelar avslappnat.

HV är fortsatt ineffektiva. Thörnberg platsar inte i första, tyvärr.
18 väckte 24, och Thörnberg drar ned båda tycker jag.
Han skapar väldigt lite, spelar lamt och tacklas (de få gånger det händer) med ryggen först.
Han känns seg.
Hoppas han kan hitta sin roll, vi vet vad han kan.

PW kändes inte heller 100 ikväll.
Visst, han står där och tar det mesta, men har inga marginaler med sig. Liksom laget.

Nä, iallafall kul att se 24 i action igen. PA verkar lovande, men han syntes knappt.
Allt måste upp. Alla måste,upp.

Heja Arla. Eller. Hmmm 2-5. Bra där HV. Imponerande. Kanske skulle hyra en tränare som orkar vara på isen. Eller ta in isländska tränaren som har ont i magen. Ähh vi tar ner sportcheferna. Va händer sen? Kommer restaurang chefen köra målvakterna?

Det är förjävla synd att dom får två snabba mål, det ena ren bjudning. Det gör ju att de kan spela avslappnat också medans HV måste framåt och bjuder på saker bakåt.
Sen att HV skulle kunna klå ZAIK i bäst av sju, det är ju givetvis en utopi.

Det var kul att se #24 visa lite gamla takter ikväll iaf. Det tar jag med mig.