Toppen mot botten. Tydligt. Jämbördiga målvakter, i övrigt är SAIK bättre och starkare på alla positioner. Så det är inte så mycket att säga om att det blir en klar förlust idag.
Här ser ni alla hur viktigt det är med en bra grund.
Se på Skellefteå :
Tackvare att man börjat i rätt ände med gedigna, stabila och uppoffrande backar så blir blir resten av lagbygget mycket enklare. Det märks så tydligt när man fuskar med detta - se på HV71. Då kvittar det om de så värvar 10 st Pär Arlebranth. Har man fuskat med grunden i lagbygget (målvakt och backar) så kvittar det hur bra Forwards man värvar, det håller inte ändå.
MoDo är ett klassexempel på det. Sen Foppa tog över tillsammans med Svartvadet i MoDo så har de fuskat säsong efter säsong med lagbygget. Det är därför dom ligger där dom ligger.
Till nästa säsong: Börja bygg laget bakifrån UTAN att fuska.
Ja det är en tackling som heter duga det nu hade det blivit en säsongs avstängning för en sådan. Gruffet i andra klippet såg väl inte så farligt ut, nu för tiden så känns det som att det hade blivit en tvåa var på sin höjd.
På tal om nåt helt annat, fan vad jag saknar Canal±grafiken!
Ja, de gör en riktigt bra bortamatch. Sätter sina lägen och spelar avslappnat.
HV är fortsatt ineffektiva. Thörnberg platsar inte i första, tyvärr.
18 väckte 24, och Thörnberg drar ned båda tycker jag.
Han skapar väldigt lite, spelar lamt och tacklas (de få gånger det händer) med ryggen först.
Han känns seg.
Hoppas han kan hitta sin roll, vi vet vad han kan.
PW kändes inte heller 100 ikväll.
Visst, han står där och tar det mesta, men har inga marginaler med sig. Liksom laget.
Nä, iallafall kul att se 24 i action igen. PA verkar lovande, men han syntes knappt.
Allt måste upp. Alla måste,upp.
Heja Arla. Eller. Hmmm 2-5. Bra där HV. Imponerande. Kanske skulle hyra en tränare som orkar vara på isen. Eller ta in isländska tränaren som har ont i magen. Ähh vi tar ner sportcheferna. Va händer sen? Kommer restaurang chefen köra målvakterna?
Det är förjävla synd att dom får två snabba mål, det ena ren bjudning. Det gör ju att de kan spela avslappnat också medans HV måste framåt och bjuder på saker bakåt.
Sen att HV skulle kunna klå ZAIK i bäst av sju, det är ju givetvis en utopi.
Det var kul att se #24 visa lite gamla takter ikväll iaf. Det tar jag med mig.