Omgång 38: Malmö Redhawks - HV71

[size=150]Malmö Redhawks - HV71[/size]

HV71 möter Malmö igen men nu på bortaplan. Seger
i sudden på hemmaplan men en trepoängare i Malmö
vore välbehövligt för HV71.

[size=150]FORZA HV71!![/size]

HV får tyvärr klara sig utan Tedenby som dras med ryggproblem :frowning:

Vi får hoppas att Målvaktsspel och PP förbättras imorgon. Skulle även vara kanon om det inte blev en massa felpass i egen zon. Då kanske det kan bli 3 poäng. Skulle vara bra ifall Ulla och Svätten skulle kunna upprepa förra matchens produktion också.

Malmö är SHL’s sämsta hemmalag just nu och har tagit 11 poäng på de senaste tio matcherna. HV är ett ganska bra bortalag (4:a) med 17 poäng på de senaste 10 eller trea på de senaste 5. Så vi borde ha en ganska bra chans att knipa tre poäng i Hyllie ikväll.

Ska vi vinna ikväll så måste slarvet i egen zon bort!
Vet inte hur många matcher vi har givit bort denna säsong för att vi har slarvat just i egen zon.

Kanske läge för att börja chippa ut pucken i trängda lägen istället för att komma ur zon med kontroll på puck varje gång.
Vi sätter varandra i skiten genom att till punkt o pricka ska envisas med att komma ut med kontroll. Det är bättre att få ut pucken än mål i baken.

Sen måste vårt PP börja fungera.
Klarar vi av detta så känns seger inte långt borta!

Räcker det inte med att Zanetti bänkas?

Dags att Persson lär sig att ta med pucken och sätta igång spelet. Allt för ofta tar han den till sargen och kommer inte vidare. Han får ofta problem i de snabba uppspelen.

Persson verkar inte vara med i kväll, så då kanske det är lugnt. Men ärligt talat…backsidan ser oerhört tunn ut.

Ibland blir jag inte klok på Lindbom. Förra matchen hittade dom 2 kallaste spelarna ett embryo till samarbete. Läs Ullström sweatt. Då väljer man att söta på dessa idag och placera Ulla med Thörnberg och Stenlund, o sweatt med Andersson o Wärn. Nån får förklara för mig för jag fattar ingenting. När dom väl börjar producera lite så får dom byta omgivning.

För mig helt obegripligt!!

Nick,

Det är ett stort frågetecken för mig också.
-Först flyttade Lindbom ut Wärn från PP1 och satte dit Thörna. Det gick ju sådär.
-Nu flyttar han iväg Ulla från Sweatt.

Jag börjar misstänka om att Lindboms agenda är att få igång Thörna, kosta vad det kosta vill.

Nu är det dessutom 6 matcher på 12 dagar. Ska bli intressant att se hur PW svarar på det…

Tycker det luktar illa faktiskt…
De är ju var vi gapat om hela säsongen att dessa 2 herrar skall börja producera. Hade säkert fortsatt ikväll. Men det det är nog som du säger. Få igång Thörnberg är hans prio ett. Räcker ju med att han producerar så vinner vi sm guld. Eller inte.

Man blir ju fan upprörd.

Jävvlar vad det ekar på backsidan. Vi kommer behöva anlita en psykolog då de få backar vi har kommer få akut lapp-sjuka.

Borde det inte finnas junisar att plocka upp en sådan här kväll mot ett bonke-gäng från halv-danmark?

det är motbjudande med halvdansk-flaggorna på rövgökarnas tröjor.

varför ställer lövtorkarna Gunnar i målet som skrivit på för HV?

PW räddar ett räddhågset HV.

Zanetti inleder starkt. 2 felpass och allmänt virrigt beteende.

bättre nu, tokdominans :smiley:

mkt skägg i hv numera…

skall va utvisning där på idioten i malmö-dress för den incidenten. eller åtminstone en ordentlig smäll.

det ekar lika mkt här inne på forumet som i HVs backlinje. :open_mouth: