Processen är kort. Både för förening och ingress. Vinst är av högsta prioritet för bägge parter. Alla vet att det är i kommentatosfälten som matcherna avgörs, för varför skulle vi annars vara här? Men, det är inte läge för existentiella frågor som vad som är meningen med SHL-livet, för den som riskerar SHL-döden behöver fokusera på att hålla sig vid liv. Högre ändamål göre sig icke besvär. Schas.
Måstematch och varför är känslan det blir pannkaka av allt idag. 2 av 9 poäng tagna än så länge på dessa 3 avgörande matcher. Allt under 6 poäng är underkänt.
Det är en viktig match och vi behöver poäng. Brynäs är högre upp i tabellen, och har vunnit en hel del matcher (jag tittade på deras hemsida). HV71 har inte spelat så bra den här säsongen, alltså måste de har en massa tur för att vinna. Tyvärr tror jag inte att den turen kommer vara med de, jag tror tyvärr att HV71 trillar i marken med ansiktet först (om vi jämför det med en cykelolycka). Nästa vinst får nog vänta ett tag.
Finns en stor risk att Hv faller platt. Tror Brynäs kommer komma med fart och vi blir paralyserade och Blomman hade inte förberett grabbarna och tar på sig förlusten.