Omgång 39: Djurgården - HV71

[size=200]Djurgården - HV71 [/size]

[size=150]Kan Djurgården få stopp på förlustraden?[/size]
Publicerad: 2015-01-16 14:33 shl.se/shl-arena/39085/pregame/

Det blev nollor i kolumnerna för Djurgården hemma mot Linköping på torsdagskvällen. Inga poäng och inga mål gjorda innebar att avståndet ner till kvalstrecket krympte och är i skrivande stund sju poäng. Marcus Nilson debuterade efter återkomsten till Djurgården och var självkritisk efteråt.

– För egen del finns det en del övrigt att önska. Jag behöver lite mer träning i benen då det varit sparsamt med spel på sistone, sa Nilson till klubbens hemsida efter matchen.

Det har varit tre täta matcher mot HV71 tidigare den här säsongen som alla slutat med uddamålsseger för det lag som spelat hemma.

På tal om Marcus, Djurgården har nu i och med Nilsons inträde i laget fem spelare med det namnet. Lagledningen lägger nog stora förhoppningar på att just någon Marcus ska kliva fram och spela huvudrollen mot HV71 vare sig han heter Ljungh, Nordlund, Sörensen, Högström eller Nilson i efternamn.

Nilson känner som sagt HV71 utan och innan efter sin tid i jönköpingslaget och Ljungh, Sörensen och Högström har alla gjort mål tidigare under säsongen mot HV71 och vet hur det går till. Blir det kanske den sista Markus med Nordlund i efternamn som kliver fram den här gången?

Kan kapten Ted avgöra mot DIF igen och Ersberg är tillbaka efter avstängning.

[size=125]“Vi vill vara riktigt bra när slutspelet börjar”[/size]
HV71 kan presentera sex olika målskyttar från de tidigare mötena med Djurgården där lagkaptenen Ted Brithén är bäst med två mål varav ett var direkt matchavgörande fram till 2-1 i det första mötet. En av de andra är faktiskt Marcus Nilson som om han gör mål under lördagen under säsongen alltså gjort det både för HV71 och Djurgården mot både HV71 och Djurgården.

Tränaren Andreas Johansson ser fram emot fortsättningen och är nöjd med hur laget har tränat den senaste tiden.

– Nu kommer den viktigaste delen av säsongen och vi har en bra position när vi går in i den. Vi vill vara riktigt riktigt bra när slutspelet börjar. Det viktigaste är att anamma grundspelet så att vi kan luta oss tillbaka på det under matcherna, det är något vi kommer att fokusera på framöver, säger Johansson till HVTV.

HV71 kommer till Stockholm med ett fredagsderby mot Växjö i kroppen som slutade 7-3 till Växjö och det återstår att se hur det påverkar laget mot Djurgården.

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Nu är det lite upp till bevis hur mycket märket på tröjan betyder för grabbarna.

Dax att börja kriga och inse vad som krävs för att man ska vinna matcher. Det funkar inte och tro att någon annan ska göra det.

Viktigt att vinna denna matchen så vi kan behålla vår andra plats och få lite distans neråt. Tabellen är ju väldigt jämn nu. Vill se ett aggressivare försvarsspel och ett mer bestämt och resolut spel ikväll. Och slipa skridskorna ordentligt för f*n.

Enda förhoppningen jag har på dagens match är att HV inte skämmer ut sig som igår. Tror inte att Ersbergs återkomst räcker för att det ska kunna bli seger. HV har sett fullständigt tröttkörda och energilösa ut i de senaste matcherna, trots 8 dagars uppehåll. Om inte 8 dagar räcker för att ladda batterierna så lär ju knappt 20 timmar räcka…

Fiala skulle ah spelat i förstakedjan igår så det kan ju givetvis spela roll om man nu har försökt spela in Fiala med Christensen och Brithen i 8 dagar och sen försvinner han bara för att NHL kallar honom. Då fick man troligtvis inte den chansen jag hoppats på att spela in första-linan ordentligt utan Tedenby som har en del saker som liknar Fiala fick hoppa in och gör en snabbträning i den linan innan match kanske.

Det kan även betyda att resterande kedjor tränats in annorlunda eftersom Tedenby spelades in i en annan kedja så det är flera kedjor som försökt spela in sig under uppehållet som sprack dag innan match. Fy fan för NHL.
Det här är nog helt klart en sak som har påverkat kedjorna förra matchen och nu får man börja om från början igen.
Givetvis kan man klara sig bra ändå om hela laget spelar med samma energi och fysik över hela banan för då vet alla sin roll. Men dom där extra sakerna som skulle ha slipat till produktiviteten i kedjorna sket sig. Christensen är beredd att Fiala ska ta upp pucken kanske sen kommer han på a just det han försvann ju så det är ju jag som ska göra det nu osv om ni fattar.

Nä det är bara börja om från noll och försöka hitta nya kedjor som klickar och slipa på dom nu så får vi se om vi kan vända den här trenden och hur många förluster det blir innan vi slår tillbaka. :frowning:

Nilson gör väl hattrick idag säkert.

Angående PP igår så såg jag en bra Tendens när Tedenby fick chansen. Även när Törngren-linan fick spela så var det mycket bättre än alla andra PP förutom Jere.

Tycker ena PP uppställningen ska vara Törngren Bengtsson Sandberg Tedenby och Campoli.
Det var i pricip dessa killar som lirade när Tedenby var inne och direkt så vart det farligt. Tedenby har ju som alla vet svårt med 5-5 i PP så får han ju en helt annan möjlighet att använda sig av sina snabba dragningar och skär att skapa farligheter och det tror jag kan bli riktigt bra. Sen att Törngren och grabbarna är inne som ALLTID har pucken i anfallszon och skapar farligheter i 5 mot 5 inte klarar att ha pucken i anfallszon med 1 man mer känns väldigt långt borta. Kan inte bli annat än lyckat.

Den andra Christensen Melin Carlsson Laine Karalahti

Varför ingen extra forward eller extra back med oss ? gäller att ingen tvingas utgå pga av skada eller något då

Byter plats på Tedenby och Ridderwall bara.

Ingen Tedenby med Törngren ännu då :frowning:
Verkar som det ska mycket till att testa att splittra våran ungdomskedja. Det kan jag iofs förstå men för 1 match kan det vara värt att testa, funkar det inte så finns ju fortfarande kemin kvar om man sätter ihop dem igen så länge som dom spelat med varandra. Får hoppas detta funkar ändå då.

Jag kan lova en sak, eftersom Djurgården spelar hemma mot HV och framförallt eftersom det är SHL-domare som dömer :

HV kommer att få minst dubbelt så många utvisningar som DIF …! Jag sa det först ! :confused:

Kom igen

Var är Petrasek igentligen?någon som har koll?

Tomas Andersson som kvällens domare, det kunde jag gett mig fan på.

Fy fan vad dålig Tedenby är i egen zon :imp: :imp: åker bara runt och yrar mer än vanligt samma match efter match

nja, har inte så mkt med djurgårn att göra, mest att Kuben hatar hv mer än något annat på denna jord.

hyffsat bra start ändå…

campoli :open_mouth:

bra chans

fan va värdelöst :angry:

Såklart är Nilson inblandad

Där rök 3poängaren om man ska tro statistiken då, DIF har ju inte tagit 0 poäng en enda gång då man gjort 1-0…

Dålig jävla utvisning av Ridderwall.

det är ett riksmongo nere vid sarg-micken som bankar i plexit så det ekar hemma hos mig, kan någon på plats plocka bort honom?