Omgång 39: Frölunda HC - HV71

Dags för en ny omgång.
Ingen som startat upp en matchtråd, så jag tar initiativet till det.
Som jag förstått det kommer det en hel del fans från Jönköping (läste någonstans att det är totalt 6 bussar som ska upp), så det kommer kunna bli härligt tryck på bortasektionen.
HV71 har 7 raka segrar mot Frölunda och har vunnit 4 av de 5 senaste i elitserien men förlorade senaste hemma mot Färjestad med 4-7.
Frölunda har vunnit 4 av de 6 senaste matcherna man spelat och vann senast mot ett jagande AIK med 3-1.
Senaste gången de båda lagen möttes var det i Kinnarps Arena där HV71 vann med 2-1. Senaste gången lagen möttes i Scandinavium blev det seger med 3-2 för HV71.

Vilka på forumet ska vara på plats i Scandinavium i eftermiddag och skrika sig hesa?

Varken Fantenberg eller Fasth med idag :frowning:

Ajdå.
Då kan man väl anta att Pettan går in för Fantenberg och att Rhett går in för Fasth rakt av då.

Såg det precis, jävla helvete! Två av de få som verkligen spelar med fart och självförtroende.

Därmed ett ypperligt tillfälle för Rhett att bevisa att han tagit petningen på rätt sätt

Vad är det med Fasth? Tycker han är borta oroväckande mycket faktiskt.

Frostemark säger bara icke allvarliga skador, du vet ju att klubbarna mörkar alla skador numera

Jag kommer vara på plats, men jag lär inte bli så hes, sitter mitt i slips-gröten med en polare som håller på fel lag. Eftersom vi oftast går tillsammans kompromissar vi och sitter mellan klackarna.

Få se om jag knäpper lite kort och laddar upp ifall det är nått att se. Klapp & Klang kanske är värda att fotas…

Vad Frostemarken säger tar jag alltid med en stor nypa salt tyvärr :frowning:

Aah, okej. Brukar vara så när min far kommer upp och hälsar på i Göteborg (han kan ingenting om ishockey och håller därför på Förlunda… :wink: ), brukar bli sektion N för vår del då. Jag kräver att sitta hyfsat nära bortaklacken, de 2 matcher jag inte suttit i närheten av bortasektionen har jag nästan blivit påhoppad av idioter. Men dagen till ära kommer jag förflytta mig till klacken.

Tycker HV ska stöta till att redan nu låna honom för nästa säsong också. NHL så har de ju stenkoll på om en spelare är skadebenägen och det verkar ju vara så tyvärr i Jespers fall. Undrar om de verkligen vill ta över honom. Men typiskt att de ska vara borta nu igen. 2 av våra bästa och varken Pettan eller Rhett kan fylla det tomrummet. :exclamation: :exclamation:

Hoppas att du skämtar när du skriver så där. Rhett och Pettan är två av truppens bästa spelare när dem spelar på topp. Och det kommer dem att visa idag.

Släpp handbromsen från start nu Hv och ta initiativet i matchen.
Att Rhett och Pettan vilat några matcher kan gjort susen.
Att Fasth och Fantenberg är borta är tunga avbräck.

Vill se aggressivt Hv med ett kollektivt försvarspel över hela banan.
Kom igen Hv!

Fasth är en mer komplett spelare än Rhett och har visat det under säsongen.
Rhet är bra när han spelat på topp men kommer fortfarande inte upp i Jespers
nivå. Tycker också att Fantenberg har varit snäppet bättre än Petrasek under
stor del av säsongen. Idag har de chansen att visa sina positiva sidor och slå
sig in i truppen igen på riktigt.

Pettan håller inte Fantens klass i år. Rhett väljer jag ALDRIG före Fasth. Han är vår bästa spelare.

Lineups ikväll. Hoppas detta håller!!!

Gustaf Wesslau (GK)
Jonas Gunnarsson (GK)
1:A FEMMAN
Daniel Fernholm (LD)
David Petrasek (RD)
Oscar Sundh (LW)
Jason Krog (CE)
Rhett Rakhshani (RW)
2:A FEMMAN
Mattias Karlsson (LD)
Mats Trygg (RD)
Patrik Carlsson (LW)
William Karlsson (CE)
Marcus Nilson (RW)
3:E FEMMAN
Jesper Williamsson (LD)
Elias Fälth (RD)
Andreas Jämtin (LW)
Anton Bengtsson (CE)
Filip Sandberg (RW)
4:E FEMMAN
Oscar Engsund (LD)
Jesper Thörnberg (LW)
Per Ledin (LW)
Sebastian Strandberg (CE)
Johan Lindström (RW)

Hoppas Filip Sandberg får lite tid att visa vad han kan göra, och hoppas att han i så fall tar chansen.
Spännande!

Hur som, idag vill jag se ett lag som mycket väl kan vinna sm-guld, och då menar jag inte frölunda…
Kom igen nu HV!

Härligt att vi har mer publikstöd än de som har hemmalag :laughing:

Kanske jag som har missat men såg nu att Olausson är tillbaks i båset! Väldigt kul att han är tillbaks och mår så pass bra att han orkar.

Dagens bästa!

Blått hav! grymt. Fisklunda i underläge direkt.