Omgång 39: HV71 - Skellefteå AIK

:laughing:

Bra period, många som tacklar och spelar fysiskt.

Bra match! HV har första, även om man släpper in SAIK sista 3min. Men som sagt; bra match! Bra mycket bättre än dom två skitmatcherna mot MIF.

Det ser riktigt bra ut idag. Men nu kommer andra perioden

han tappade skäret

Solklar utvisning som det varit på alla matcher som jag sett häromkring.
Regel
V. En anfallande utespelare får åka igenom målområdet, men om han tar kontakt med målvakten eller om målvakten backar in i honom medan han befinner sig i målområdet, ska den anfallande utespelaren ådömas mindre straffet.

hv gör en bra period, specielt fram till sitt PP sen gick man ner lite

HV ser mer harmoniska ut i spelet ikväll. Man håller sig ifrån extravaganser och spelar i huvudsak enkelt. Hoppas man fortsätter så.

Lakun, misstänker att Sjöberg hade ett par rejäla GT innan matchen. Därför såg han inte den.

Ja, men han hade ändå åkt på PW. Syns tydligt på reprisen och solklar utvisning.

Jag ser att många efterlyser junisbackar när man nu startar med 5 backar. Den enkla sanningen är att det inte finns några dugliga juniorbackar för tillfället. Dessutom spelade j-20 igår kväll och förlorade med 5-7 hemma mot Brynäs. Det säger väl lite.

MYCKET rolig och bra period! Kul att se att spelet kan stämma, håll i det här nu så kan detta bli en trevlig vår!

Zanetti!!!

Nuuuuu blommar löken! Zanetti!!!

JJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJ
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA :smiley: :smiley: :smiley: :smiley:

Oj, vilken stänkare! Kul för Zanetti att få måla! Bra att HV inleder en andraperiod med att utöka ledningen. Det är vi ju inte direkt bortskämda med…!

Zanetti är en guuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuud :laughing: :laughing: :laughing: :laughing: :laughing:

2-0 och vilken [size=150]RAKET[/size] från Zanetti. Direktskott dessutom.
Assist Lawrence Pilut. Han är ju helt makalöst bra.

För att ge lite perspektiv

Zanetti har i skrivande stund ett bättre poängsnitt än både Jaakola och Brännström.

Nu blåser domaren… Inkonsekvent så in i helvete!!!