Omgång 39: HV71 - Timrå IK

Skumt ändå med Miele. Någon rapporterade ju från gårdagens träning att han såg ut att riskera plats som 13:e forward. Men knappast skadad om han tränade va?

Disciplinåtgärd? På väg bort?

1 gillning

Ja Miele påväg bort enligt expressen

Tycker femmorna ser intressanta ut.

Känns vågat. Tycker ändå han funkat bättre och bättre.

Ojoj… ja vad ska man säga. Blir väldigt tunnt när inte Miele är med. Måste skurit sig rejält och då inte bara med Tommy och Stille. Känns inte bra…

Backparen känns oxå väldigt tveksamma. Andrae och Billins?

Magsår på backsidan i denna match.

Jag tror stenhårt på att Lindbäck får prova att spela med Petersson.
Lindbäck är, enligt mig, lagets mest underskattade spelare.
Han har fått spela med dåligt folk (borträknat fisken).
Tror han kan göra det jävligt bra ikväll.

Edit: Underbart att se Polin som extra också! Hoppas på mer sådant.

4 gillningar

Jag gillar att man ger Måns chansen i första kedjan nu när Andy är borta/påväg bort. Man hade lätt kunnat sätta Bödker där, baserat på gamla meriter, men istället väljer man Måns som gjort det väldigt bra på sistone och pillat in lite mål.

Backparen är lite läskiga men tyvärr inte för Timrå utan för oss själva. Sjöholm/Lagge kan dock bli spännande. Våra just nu två hetaste backar. Hoppas de matchas hårt och att Lagge nu får utrymme att gå med i offensiven när han nu har en stabil defensiv back bredvid sig.

Tror även inte att man ska ha alltför stora förhoppningar vad gäller banbrytande linjer och idéer i spelsystemet. Krävs mer än en eller två träningar för nya tränare att sätta sin stämpel och förändra ett system. Spännande och kul att se Pelle G i båset!

Tror inte på vinst ikväll men hoppas få se en nytändning och lite mer energi.

3 gillningar

Nya tränare, spelare på väg bort och hela havet stormar i kedjorna. Hoppas vi kan ha med det i bakhuvudet när vi recenserar dagens insatser i matchtråden.

Hoppas att man vågar ge Polin lite istid med. Ser GÄRNA att man tar upp Paulson framöver med, att bägge tar chansen och vi har möjlighet sätta slappfiskar på läktaren vid behov.

1 gillning

Har slutat bygga upp förväntningar på detta lag. Gör inte det misstaget ikväll… Men motbevisa mig gärna, Hv71

Skiter faktiskt i om vi förlorar idag.
Sättet vi evt gör det på är viktigare.
Vill se att ALLA kämpar och sliter i 60min.
Det är viktigare.

2 gillningar

Tycker kedjorna ser mer logiska ut nu iallafall…

Måns - Shore - Petersson
Jobbar alla hårt och har bevisat att dom kan göra mål

Lenc - Fisken - Tedenby
Alla snabba och skickliga på skritskorna, frågan är väl om Tedenby kan leverera

Forsberg - Matson - Boedker
Alla tre spelare som inte levererat på ett tag (borträknat foppas straff) men som jobbar hårt

Önerud - Sam - Hansson
Sam kan vi riva kontraktet på men Hansson och Simon kan nog fightas rätt bra ihop

Backarna däremot?

Martinsson - Kaski?
Hoppas Kaski kan spela på två positioner samtidigt.

Andrae - Billins
Helt OK antar jag, bägge två farliga med pucken dock…

Sjöholm - LaSläggia
Kommer bli som en jäkla Tiger-tank i polen på 40-talet.

Men vem vet… Jag är väl för positiv för en gångs skull :frowning:

7 gillningar

Vinner vi idag mitt i den här shitstormen är det bragdguldet nästa! Ser det som mer sannolikt att vi vinner SM-guld än tar poäng idag.

Tror det är stor chans Måns och Önerud kommer skifta platser om ingen ny forward kommer in snart.

Sa till mig själv att jag inte skulle se fler matcher förrän tränarna gått foten åtminstone. Så nu planerar jag att springa ner på hörnet och köpa några kalla bajer för att sedan bänka mig. Börjar redan ångra detta beslut…

1 gillning

@Diabolics , väljer du glädjen eller sorgen inför ikväll? :wink:

Fan man är lite nervös inför nystarten ikväll.

Fokus ligger på att spelet ska se bättre ut och va det stakare laget i kvalet. Viktigast är att BP ser bättre ut!

Tåget har gått och HV står kvar på perrongen. Fan vad stryk vi kommer få ikväll.

3 gillningar

Hm… ungefär sådär tänker jag med.

Allt är kaos just nu och det lär visa sig på isen.
Ska inte låta mig luras en enda gång till.