Omgång 39: HV71 - Timrå IK

HV71 vs Timrå IK


imageimage

Tåget gick.
Vi är i all rimlighet i kval mot Malmö. I den stund som följde efter att tåget gått, ja då trodde man kanske att en viss tystnad skulle infinna sig. Ett lugn före stormen så att säga.

Man har sällan haft så fel i livet.

Vi sprängde idag gränsen på 50 000 pageviews för forumet. Så mycket för lugn och ro. De (lökars fans, alla fyra) säger att HV inte berör. Tommy var stor i stunden och hyllade fansen. Han har troligen ingen aning om detta forum :grimacing: … men även om han hade det är han inte särskilt illa omtyckt här. Sure, vi har inte tålamod med vare sig avsaknaden av fungerande spel eller agerande i båset under match, men vi kommer nog inte minnas just Tommy som det största felet under denna period. Vi avgudar honom för att han fick upp oss ur HA, just nu iallafall…

Quiz: Vilka två städer har tågstation, E4an, flygplats, möter varandra i hockey imorgon och har gjort sig av med en Kent på mindre än ett år?

Va? Vaddå för tidigt?

Jag känner, även jag, att det är svårt att samla tankarna efter denna dag. Jag kommer således avsluta denna match-ingress i andan: “Jag säger inget, så har jag inget sagt”. Men, jag kan iallafall återge min tolkning av det stora HV-buzzet på internet: NU ÄR DET UPP TILL BEVIS.

Lindbom levererar

FORZA HV71!!

5 gillningar

Dubbelmötet mot Timrå känns på förhand som 0 säkra poäng.

Skulle Tränarbytet ge nån effekt framöver kommer man va förbannand över att det inte hände i November när det fanns tid kvar.

Mitt intresse är noll fram till kvalet. Matcherna handlar ju bara om att bygga något inför det som komma skall. Jag kommer titta på matcherna fram till kvalet med samma intensitet som en träningsmatch mot Troja i Augusti.

Man MagnusB: du skrev senast föregående vecka att HV presterar som ett toppp 6-lag.
Vad är din analys nu? Klarar vi Malmö i bäst av 7 ?

Lagdel för lagdel vilka är bäst?

1 gillning

Jag tyckte HV var riktigt på gång fram till Leksandsmatchen, som inte var katastrof heller. I de flesta matcherna så spelade man bättre än motståndarna men hittade sätt att förlora på (dumma utvisningar, undermåligt målvaktsspel, ramträffar, enkla försvarsmisstag). Men i grund och botten var prestationen bra, man sköt ut motståndarna och skapade mer. Även om jag inte trodde på plats 12 så var jag tvärsäker på en seger i kvalet.

Men det kändes som att när man inte fick med sig poäng även att man spelade bra så gick luften ur spelarna. Luleå matchen var den sämsta prestation jag någonsin sett ett HV lag göra (jag har följt HV aktivt sen 1989). Där och då så slutade jag tro på det.

Presterar HV71 som mot Luleå så blir till och med Malmö övermäktiga. Malmö har dessutom varit klara för kval under en längre period. Det jävliga med kvalspel är att det känns som laget som har mest att förlora alltid förlorar. Få räknade med att DIF skulle åka ur ifjol mot Timrå. HV var inte lika favorittippade mot Brynäs, men en knapp majoritet av experterna trodde på HV 2021 om jag kommer ihåg rätt.

För mig känns det självklart att Nubben är väldigt aktiv i förberedelser för dubbelmötet, trots ellerpå grund av ny tränarkonstellation. Han har till stora delar komponerat båda lagen och borde kunna peka ut svagheter. Men kanske är solidaritet och sportsmanship hinder och på det stora hela i livet goda egenskaper. Men nu måste HV71 räddas, Timrå kommer spela slutspel ändå.

jag vet inte hur men på något sätt ser jag fram emot denna matchen… är väl för att man fått en uns av förhoppning av att spelet kanske kommer se lite bättre ut… men blir säkert tvärtom

Vinst eller förlust, tiden får utvisa…

Men ikväll gör OliWer Kaski mål i alla fall, säkert 2st, han har väl typ haft 4st klokrent i virket sen han kom hit?

Lets go! Men ikväll får man väl mer ont i hjärtat och blir mer deprimerad… Same old thing!

1 gillning

Tror, faktiskt/dumt nog(?), på vinst ikväll! Pelle-G-effekten! I helgen var känslan becksvart – efter nyheten igår infann sig ett ljus (kanske beror det på att vårsolen tittat fram sedan igår).

Om det däremot blir förlust, så tycker jag att Nubben gott kan sätta sig på TIKs spelarbuss/-flyg och åka med tillbaka upp till Sundsvall. Och ta Challe med sig.

Känns gött höra Pelle snacka inför matchen.

Jag står själv på is under kvällens match och tänkte nyligen att det inte gör så mycket för att det inte finns något att se, men nu med Pelle G och ny junis är det faktiskt intressant igen. Damn it.

1 gillning

Absolut! Var riktigt roligt att höra Pelles röst.

“Positivt och energi. Killarna ska brinna där ute”.

Kändes bra att höra. Jag blev pepp. Hoppas det gäller laget också.

1 gillning

14 raka vinster så fixar vi kontraktet. Lätt som en plätt.

5 gillningar

Resten av serien gäller glöd och hjärta. Visar man annat ska man bänkas oavsett namn.

Ska bli riktigt kul att se om det är någon skillnad på HV ikväll. Matchning, special teams, laguttagning mm.

Får åka in tidigare och känna av stämningen redan vid uppvärmningen.

Känns som en nystart på något sätt och känslan är att det kan sluta hur som helst faktiskt.

Det är nu det vänder boys and girls. Om vi vinner alla kvarvarande matcher i vår så blir det sm guld, tänk på det.

Miele bänkad ikväll. Lindbäck tar hans plats.

Martinsson med Kaski. Spår att de kommer vara på isen på minst tre mål bakåt.

Någon som förstår de här kedjorna?