Omgång 39: Kristianstads IK - HV71

[size=150]Kristianstads IK - HV71[/size]

HV71 möter Kristianstad på fredagskvällen i skåne.
Efter segermatchen mot Hästen på onsdagskvällen
så skulle 3 nya poäng sitta fint på bortaplan.
David Ullström ska inte få någon match i benen
innan slutspelet har någon bestämmt, nu är han
borta med hjärnskakning. :frowning:

Stillman inför match: hv71.se/article/0lcfakzgz-3 … nstad-hv71

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Hurra. De fredagsåtaganden jag har är idag inställda, det betyder att jag kan se matchen!

Jag lekte med tanken att åka ner på plats innan jag insåg att det är röfv-långt till kristianstad, jag menar, vilken normal person vet var den skit-staden ligger? Det enda som får en att tro att det ligger söder om dalälven är att det luktar obehagligt danskt om namnet. Jag gissar att likt bornholm så bor där mest danskar i första eller andra generationen?

Ignorance is bliss.

Den här matchen blir en värdemätare. Att slå Skitlaget nr1 med basketsiffror i all ära, men det är mot den här typen av presumtiva slutapelsmotståndare som segrarna behöver komma. Att det är bortaplan är också det en del i värdemängden. 2 av 9 poäng hittills mot KIK. Hoppas verkligen det blir ytterligare 3 idag.

Lite andra förutsättningar idag dock jämfört med de två förlusterna. Då hade spelet hackat en längre tid (det var bara en tidsfråga innan vi skulle torska) och vi fick ett par, tre skador strax innan vi skulle möta Kristianstad back to back.

Nu har vi en bra form och i stort sett fullt lag. Jag hoppas och tror på seger.

Efter 3 mediokra matcher mot ett lag som vi lär möta i semi vill jag se en gedigen vinst idag.

Framförallt viktigt att vi hittar ett sätt att möta ett lag som sätter fysiken i första hand. Bra värdemätare, också med en riktig islada full av fulla enögda hemmafans :wink:

Blandat från experterna… jag tror att 2 kommer ha fel.

Hoppas fem har fel i Mora-MODO.

Norbe petad igen!
Vet inte om jag håller med.

Mycket märkligt.

Laget ikväll:

Äh, bilden strular.
Jag såg en bild med Gunnar i målet istället.

Jag såg det med, hoppas att Tommy och Stille vet vem som står :wink:

Vår 4e-line skrämmer verkligen inte någon…ångest när jag ser den.

Jo, den skrämmer oss HV fans…

På plats nu hoppas på stor seger

Har du HV tröja på dig? :slight_smile:

Nån som kan lägga ut texten om varför en halvskadad Bertov går före Norbe? Han måste ju definitivt betett sig olämpligt på nåt sätt. Annars finns det inte en rimligt chans i universum att det ska hända…

Jag tycker nog lite synd om Wickström. Han är väl inte den som gör bort sig när han får chansen!
Men kul att Wennlund får chansen med så starka kort på vingarna. Jag hoppas han pallar. Egentligen tycker jag han gjort sina bästa insatser när han hamnat i ovana situationer. (Back/vinge) Men det känns som uppåtgående trend på slutet!

Kom igen nu HV och ge mig en underbar fredagsmatch som spär på ölglädjen!

Roligt förövrigt att Cmore säger att lagkapten Önerud är HVs informelle ledare :smiley: