Omgång 39: Kristianstads IK - HV71

Förvalta det här nu då!!

Gath är missnöjd. Då är jag nöjd.

Men… väldigt stillastående och långsamt pp.

halvchans…

Ytterell… Varför är han ens med? Vad bidrar han till?

Om HV spelat med den intensiteten motståndaren gör hade vi inte haft några problem.

Detta ser verkligen inte bra ut.

Kokkonen… Kan inte hålla nån puck. Wikström är ju en miljon ggr bättre…

Hm… tydligt idag. Jag tycker inte Hv står upp tillräckligt.
Man är inte tydliga nog, bara ängsliga.

Kristianstad leder på poäng, men jag tror Hv tar detta ändå till slut.

RYCK UPP ER!!! DET HÄR HÅLLER INTE.

Hur ska HV71 komma till lägen om det inte sker i PP? Jag ser bara ingångar och puckar på utsidan gång på gång.

Det verkar som om du är negativ idag.

Kristanstad spelar i ett oerhört högt tempo och de kommer de inte orka hela matchen. Sen stärkta av högljudd hemmapublik och stora, starka HV på besök.

De kommer slakna snart och då vinner vi. Jag är lugn.

Sju centrar i truppen och ändå Kokkonen som center, märkligt är bara förnamnet.

Hur kan Kokkonen gå före Wikström i en för honom, Kokkonen, ovan position.

Borde ju inte gå före ens som vinge.

Har någon sett en match denna säsongen där vi blir satta under sån brutal press? Sjukaste jag sett…
Vesel fullständigt tillintetgjord i PP där han inte ens kunde vända sig med pucken utan att ha en bålgeting i röfven.

Jag är mållös :blush:
4 matchen mot detta laget och de 2 poäng vi tagit mot detta lag var ett rån utan like….

Omöjligt att begripa.
Idag hade det varit grymt med en back som har ett fint förstapass med! En Norbe-typ. Om vi bara haft en…

Inför säsongen hade jag en bild av att man skulle få lite mer tid med pucken och lite mer ytor jämfört med SHL, men tycker det är precis tvärtom. Väldigt sällan spelet öppnar upp sig eller klapp-klapp-spel.

(Ett renodlat shl-lag kanske hade haft mindre problem?)

Frågan är om HV är dåliga, eller om Kristianstad är bra? Jag skulle nog säga det senare.

Vi har dessutom lite flyt när Wennlund bara får en tvåa. Så Kristianstad vinner perioden på poäng. Bara hoppas att de inte orkar hålla ihop i 60 minuter och att HV:s bredd blir avgörande.

Med det sagt. Underbetyg till lagbygget. Med den budget HV har ska man vara bättre än alla lag. Sen kan man släppa in mål, förlora perioder och matcher. Men det ska alltid synas att HV är det bättre laget (läs; det dyrare laget). Det gör det inte idag.

Följer Vita Hästens match mot Västervik med spänning och där har tyvärr Västervik vänt.

Hoppas på nio poäng för Hästen i de tre matcherna innan transferdeadline, Almtuna två gånger också.

Då kan de släppa Sissons och i stort vara klara för allsvenskt spel även nästa säsong.

Får vi Kristianstad i slutspelet är vi körda.