Omgång 39: Linköping HC - HV71

[list][list][list][/list:u][/list:u][/list:u][list][list]OMGÅNG 39 2014-01-11 18:30[/list:u][/list:u]

Tidigare möten:
Omgång 08: Linköping HC - HV71 6-3
Omgång 14: HV71 - Linköping HC 3-1
Omgång 34: HV71 - Linköping HC 1-7
Matchen visas på

11 matcher kvar innan OS-uppehållet, 6 matcher kvar efter uppehållet, Detta är fjärde mötet lagen emellan under grundserien,två lag med lite olika scenarior. Linköping befinner sig för närvarande på en sjundeplats, 3 poäng ifrån en direktplats till slutspel. HV71 befinner sig på en tioendeplats med ett avstånd på 3p ner till kvalserieplatsen.

Bäste poängplockare:
LHC: Rank 1 #40 Pär Albrant 51p (2+5 inbördes)
HV71: Rank 24 #17 Toni Rajala 24p (1+0 inbördes)

Läget i Linköpings HC:
Kommer ifrån en storförlust mot Växjö borta (7-0) och en storvinst hemma senast igår mot MODO (8-2)
Frågetecken finns för Daniel Rahimi

Läget i HV71:
Förlust senast mot MODO (2-3)
Bendelin ang kvällens match:
" - En jättespännande utmaning och vi känner revansch, både för förlusten på annandagen och för förlusten senast mot MODO.
Det är alltid lite derbykaraktär mellan lagen och både jag och laget ser fram mot matchen.
"

Mattias Karlsson (Långtidsskadad)
Johan Davidsson (Långtidsskadad)
Sebastian Strandberg
Andreas Jämtin
Toni Rajala

Laguppställning:
1:A FEMMAN
11 Anssi Salmela (LD)
41 Chris Campoli (RD)
72 Patrik Carlsson (LW)
71 William Karlsson (CE)
16 Filip Sandberg (RW)
2:A FEMMAN
6 Oscar Fantenberg (LD)
22 David Petrasek (RD)
18 Kevin Fiala (LW)
24 Erik Christensen (CE)
90 Ted Brithén (RW)
3:E FEMMAN
73 Stefan Johansson (LD)
33 Elias Fälth (RD)
29 Brett Sterling (LW)
26 Riley Holzapfel (CE)
9 Jason Krog (RW)
4:E FEMMAN
27 Jesper Williamsson (LD)
4 Marcus Nilson (LW)
8 Erik Andersson (LW)
28 Anton Bengtsson (CE)
79 Johan Lindström (RW)


Revanch! Fälth visar bra inställning på twitter iallefall :wink:

Av det jag såg på fredagens träning så tror jag inte Toni Rajala kommer till spel. Men man vet ju inte, kanske kan 30 timmar göra underverk. Om man antar att inte Rajala spelar, tror jag laget blir så här.

Wesslau (Gunnarsson)

Campoli, Salmela
Petrasek, Fantenberg
Fälth, Johansson
Williamsson

Sandberg, Karlsson, Carlsson
Brithen, Christensen, Fiala
Krog, Holzapfel, Sterling
Nilson, Bengtsson, Lindström
Andersson

Kommer Rajala till spel lär han gå in i första och Sandberg förpassas till fjärde. På vems bekostnad vete tusan, men nog känns det som om Marcus Nilson börjar hänga lite löst.

Tror på förlust, en fet sådan. I Hv lägret pratas det om revansch lusta, tycker det är revansch matcher var och varannan dag när Hv spelar.

I en perfekt värld borde Fälth nilsson och Bengtsson vara bänkade till förmån för Fiala Sandberg och axel e. Om du har rätt angående Sandberg och Fiala blir jag mycket glad. Tack för bra info Zico

Enda kedjan som fick lite snurr offensivt senast var ju Brithén, Christensen och Fiala när han flyttades dit. Hoppas de inte spräcker den. Den kedjan känns för övrigt perfekt komponerad.

inte många matcher kvar nu alltså, ska det bli slutspel så måste vi vinna jävligt mycket matcher nu, lets start today!

Finns inget som talar för Hv denna match borta mot ett ruggigt bra hemma lag som har en kedja som vräker in poäng.

Vi sitter i ett sjunkande skepp och nu är det fan dax att alla tar sitt ansvar och våga gå för vinst istället med rädsla att förlora.
Vill se ett aggressivt Hv över hela banan och ett BP o PP som klickar men det är väl för mycket begärt!

Jag som många andra här inne har insett att det viktigaste är att slippa hemska kvalserien!

inte en chans att Nilsson få flytta sig, han är ju fridlyst oavsett coach verkar det som fast han är kanske vår sämste spelare…SÅ byt plats på honom och Fiala så kanske…

Jag hoppas på Krog-linen idag, hoppas de ska få till det ordentligt faktiskt.

Sandberg ersätter Rajala i förstakedjan.

Nilsson är 13:e forward. Det var som fan

3-0 efter första perioden. “Det ser brau ut. Lite mer trafik framför maul så är vi snart ikapp” - Bendelin

Fy fan vad jag är less på denna förening. Hur har det kunna bli såhär?! En förening som i tiotal år har andats vilja, glädje, energi och frenesi. Idag är allt som bortblåst!

Min laguppställning längre upp i tråden stämmer överens med den som visas på swehockey.se och den brukar stämma. Det borde betyda att det är Erik Andersson som är trettonde forward. Men skit samma…snart är nog Marcus Nilson på läktaren ändå.

Finns ingenting som talar för hv idag. Hoppas jag har fel! hjärtat tippar 2-4 till håve blå.

Kör en gammal klyscha: “Det enda som talar för oss är att ingenting talar för oss.” Frågan är bara om ens det hjälper.

Matchbilden kommer se ut som förra matchen tror jag. Jämnt skägg i typ 10 minuter tills HV börjar ta utvisningar och då säger det PANG-PANG-PANG och så ligger vi under med en 3-4 mål.
Krävs att vi kliver fram rejält om vi ska vinna i kväll. Inga mål i röven i BP och gärna ett eller två framåt i PP. Efter matchen mot Modo senast så undrar man ju om vi ens kommer klara kontraktet på egen hand.

Och vad fan höll Wesslau på med? Han måste skärpa till sig om det inte ska bli tvåsiffrigt.

Jag tror inte alls på Hv idag, alltför många lördagar har dom sabbat. Denna lördagen är inget undantag. Hv kommer spela viljelöst och utan energi…6-1 till LHC

Upp till bevis för Sandberg med kan jag tycka.

Fruktansvärt tuff match. Har inga förväntningar på seger, bara att de ger allt. Hade varit väldigt skönt med poäng, tror inte att Örebro tar poäng mot Luleå. Behöver ha lite flyt nu! KOM IGEN!

Kan knappast vara det sista mötet i grundserie då man möter alla lag FEM gånger…
Men det kanske är kopierat från shl:s hemsida eller nåt? :slight_smile:

Kom igen nu tar vi SILVERKöping, GnällKöping eller vad vi ska kalla packet för. :smiley: