Omgång 39: Linköping HC - HV71

[size=200]Linköping HC - HV71[/size]


[size=150]Linköping ska tillbaka på vinnarspåret[/size]

Publicerad: 2016-01-30 10:00

Linköping åkte efter fyra raka segrar på en strafförlust mot Djurgården på torsdagen. Nu siktar laget på att hitta tillbaka upp på vinnarspåret när tidigare Linköpingsspelaren Pär Arlbrandt och hans HV71 kommer på besök till Saab Arena. Läs mer på shl.se:
shl.se/shl-arena/39912/pregame/

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Ärligt tror jag det blir lite för tufft motstånd med tanke på HVs defensiv och LHC som spelat rätt stabilt senaste 10 matcherna.

Ska HV ha en chans så kan man inte spela så tafatt o slarvigt i defensiven som senast. Sen vill jag se mer fysiskt spel från HV, schysst men hårt

Kommer bli en jäkal svår match, hoppas dock på en extra taggad Arlbrandt som får näta ikväll och en defensiv som inte bara stirrar puck utan som backcheckar och vinnar duellerna på isen.

Det blir vinst ikväll. 1-3 till HV71. Minns var ni såg det först. Blir även 500:- på detta resultatet samt en enkel med 500:- på vinst för HV71 oavsett resultat. (Rygga om ni vill). Ikväll har jag bestämt att det blir vinst och då blir det också det. Brukar få som jag vill :smiley:

Hoppas bara vi vinner eller tar poäng. Det är det viktiga nu.

Kämpa!

Hoppas på seger ikväll! För mig som Norrköpingsbo är det dubbel rivalitet. Speciellt då jag själv spelat hockey för Vita Hästen och haft LHC som största rival under hela uppväxten. KOM IGEN NU HV! :smiley:

Lördagskväll och kalla öl :sunglasses:

Nu får fan HV spela en rolig hockey istället för spel längs sargen och bjudningar i massor. Har svårt att tänka mig att HV-hockey är likt nånting vi sett den här säsongen.

Så tråkigt att se ett lag med massvis med offensiv kraft inte kunna bjuda på hockeygodis i anfallszon. Nåt måste va katastrofalt fel i tänket att spela hockey i föreningen.

Sitter hemma och laddar upp med en öl innan det blir avgång mot arenan.

Träffade en snubbe igår ute på krogen som försökte övertala mig att LHC hade varit klar för guld om de inte haft så många skador. Då fick jag nog och skickade iväg honom från bordet :laughing:

Någon som vet varför Jere inte är med ikväll?

Öl? Nej, det får bli en cuba libre istället. :slight_smile:

Hoppas också HV kan spela ut lite, hoppas Thörnberg kan få gestalta HV-hockey (vafan det nu är) och göra massa bra saker.
Det måste släppa för honom snart.

Samtidigt vet vi hur matcherna mot lch brukar se ut: ett stressigt försvar och inget anfallsspel.
Om jere också är borta, som nån skrev, blir det svårt.
Försvaret är nyckeln ikväll. Alla måste hjälpa till…

Kom igen HV!

Ne tyvärr men oj va tunna på backar vi är …ysh blir sjukt svårt

Vart är Karalahti?

Ska man lita på FB så är Jere PETAD?!?!?

I så fall är det löjligt

Var han så dålig sist?

Jävligt puckat om det stämmer med petningen. Tror dock inte lindbom är så dum

Ser just nu att Bottenlaget Malmö pressar SAIK borta samma SAIK som HV inte kunde rå på hemma :question: :exclamation:
Och vann i SD

Enligt rapporter te JP är han petad

Är det för idiotbytet och slarvet förra matchen kanske? Kanske tyckte man att han varit för nonchalant men känns ändå lite dumt iom att han trots allt är en av våra bättre offensiva backar.

Karalahti petad men O Byrne spelar! Tjena!