Omgång 39: Linköping HC - HV71

Pilut igen…

Så spelar man PP

Fan Fan nu när HV spelat upp sig kommer detta Djävla utvisningar :imp:

Pilut…kommer inte ens på ngt att skriva…Obööörneklass

Fan va typiskt. Ribba från Arlbrandt och sen PP för LHC och vips - mål. Och björnen står med ryggen emot och har ingen koll… :confused:

hv har inte de lilla extra o nu kom 2-1 helt rättvist trots hv spelar bra

Synd att det blev 2-1. HV känns för ineffektiva. Rent chansmässigt tycker jag att det är riktigt jämnt, men HV gör ju inte mål trots solklara och öppna målchanser! Det är egentligen det enda som oroar. Tycker som sagt att det ser ganska bra ut efter kvitteringen.

Nä vänner. HV71´s backar håller inte SHL-klass. Inse eller låt bli, men var då tysta :smiley:
Vi kunde och skulle haft SHL´s farligaste spelare framåt om vi hade haft stabilare backar. Men går ju fan inte när toppspelare ska behöva spela åt backarna också.

Bort med ALLA backar utom Campoli. In med nytt

Tycker att HV har gjort det ok. Linköping började grymt och det kunde varit slut redan då. Men med en bra TO och målet så kom man in i matchen. Sedan svänger det och med lite tur kunde man tagit ledningen men istället lite otur/dåligt på målet…Men man är med :smiley:

Som vanligt är vår 1:a lina helt osynliga i offensiven. Det händer absolut ingenting i anfallszonen om man nu lyckats ta sig dit :unamused:

Dum fråga kanske men har Brithen hand om forwards eller backar? Hursom så behövs det en försvarstränare asap.

Första 10 min är (återigen) det sämsta försvarsspelet jag har sett den här säsongen. Linköping är bra, det ska inte glömmas, men man måste ju veta att de kommer komma ut hårt.

Vi får tacka PW (återigen) för att det bara står 2-1. Arlbrandt i ribban, LHC vänder och får friläge/utvisning och mål. Sa nån små marginaler? :unamused:

Känns ju skapligt öppet i HV’s zon, även om det blev bättre. En del av mig vill gnälla på O’Byrne för att han inte flyttar på Pajen framför mål vid 2-1, men han står faktiskt bredvid målet och får pucken på benet och den studsar in…ibland är det faktiskt inte någons fel att det blir mål i röven, men det behövs ett klart mer organiserat försvarsspel, som det ser ut nu så känns det inte bara livsfarligt mer eller mindre hela tiden, anfallsspelet blir också hämmat av att det blir kaos i defensiv zon så lätt.

Stillman och Olausson hade varit perfekta före Brithén. Synd dom inte ville representera HV länge.

Vi får tacka Ersberg :slight_smile:

Det kunde vart värre, vi hade kunnat legat under med 5-0 efter en period, se Karlskrona - Örebro

En annan sak som jag tänkt på dom senaste säsongerna: Skottrampen. Står den oanvänd? För Hv måste ju vara det lag som skjuter mest utanför målet.

Taggar vi upp för andra. Forza!

HAHAHA - var helt säker på att PW stod i mål. Helt nykter är jag med.

Lindbom bekräftar konkurrens på backsidan, gällande #8.

Jere spelar inte p.g.a konkurenssituation. Dags att Björne gör hattrick nu.

Då fick vi det bekräatat…Jere petad FÖR OBYRNE!!! HUR FAN TÄNKER HAN???

Jere är inte som förra året men jag tar honom alla dagar i veckan före både Eidstedt och Obyrne!!! Vad är det frågan om???